Hoeveel werkt je man per week over, bij een 40 urige werkweek? Of jij als je de hoofdkostwinner bent of ook fulltime werkt? Ben benieuwd!
Bij mijn man is het niet echt overwerken, maar meer werken in z'n eigen tijd . Z'n officiële werktijd is 08:30u - 17:30u. Maar hij is altijd om 07:30u al aan 't werk en 's avonds werkt 'ie ook gemiddeld nog 2 uur. Hij maakt dus gemiddeld 15 uur meer in de week.
Mijn man en ik zijn allebei kostwinner......ik werk op papier 32 uur maar maak meestal zo'n 36 uur. Mijn man staat voor 36 uur op papier en maakt meestal zo'n 38 uur. Maar als je zijn reistijd meerekent maakt hij zo'n 42 a 44 uur.
op het moment werk vriendlief iedere werkdag wel 1/2/3 uren over... tis echt het seizoen voor zijn werk... dus erg druk
Wat is overwerk? Je bedoelt hoeveel meer er gewerkt wordt dan het aantal contracturen? Bij beide regelmatig en dan tussen de 8 en 20 uur (soms veel meer) maar dit wordt niet uitbetaald... hoort gewoon bij de functie en salariëring.
Man bijna niet, hij maakt wel altijd wat extra uren, maar die mag hij dan een andere keer weer opnemen, gaat hij dan eens wat eerder weg.
mijn contract is voor 46 uur per week, de laatste maanden zat ik daar iets boven, soms zit ik er veel meer boven. Van compensatiedagen voor de weekends en feestdagen komt ook in t algemeen niet veel terecht. Wordt overigens niet uitbetaald. Ligt voor mij per CAO vast, maar ook collega's met een andere functiebeschrijving zouden toch recht in hun gezicht uitgelachen worden als ze daarvoor bij de leidinggevende kwamen...
Mijn vriend werkt heel af en toe over... Meestal is dat niet langer dan een uurtje op een dag. Heel soms moet hij weg in het weekend, maar die keren zijn in een jaar op een hand te tellen. Ik bleef altijd wel plakken op het werk om nog wat te helpen en ik was er 's ochtends altijd minstens een half uur eerder. Deed ik destijds niet moeilijk over, maar kon nooit hetzelfde verwachten van mijn collega's, dus in de toekomst zal ik ook wat meer op de uurtjes letten. Of het inderdaad compenseren door op een andere dag eerder weg te gaan.
Okee, ik wilde een beetje weten wat gebruikelijk was maar het loopt dus erg uiteen. Mijn man werkt nu al wekenlang standaard 10 uur over per week en afgelopen week kwamen daar nog een paar uur bij. Net belde hij me, en zei dat ze morgen ook wilden dat hij kwam werken, en ze wisten nog niet tot hoe laat. Pfff. Hij heeft nu gezegd dat hij tot de middag kan werken. Ik snap het aan een kant wel, dat het nodig is, maar het is nu al wekenlang. Vorige week had ie ook al last van zijn rug.
Wij werken beiden nooit over. Mijn man werkt soms wat langer door of begint omdat ie niet altijd aan zijn uren komt.. maar niet echt overwerken nee. Moet ik ook niets van hebben ook.
Mijn vriend heeft een 28urig contract (zorg) maar heeft in een half jaar 280overuren gedraaid... Het contract is nu tijdelijk verhoogd en hij werkt nu nog ong 20 uur per week, om zijn overuren terug te dringen. Wat zullen we zeggen, hij verstopte zich in het werk en was gemiddeld 1x per 2wkn een dag vrij... Ik heb een 24-28 urig contract en ga 1dg naar school. Werk nu in de thuiszorg en kom lastig aan mijn uren. Straks ga ik naar een andere afdeling en dan zal ik weer overuren gaan draaien, omdat ik daar met 3dgn alweer aan mijn uren zit.
niet echt officieel overwerken, hij is bedrijfsleider, dus dan moet ie vaak genoeg in zn "vrije" uren toch op de zaak zijn.. officieel moet ie bijv de zaak openen en zou theoretisch bezig moeten zijn van 0830 tot 12/1230, maar is altijd al 0815 op de zaak en pas 1330 daar weg, idem savonds is hij ipv 1630, al 1530/1600 op de zaak.. dusja tussen de 6 en 12 uur per week extra, maar eigenlijk zit dat al in zn salaris. vanaf volgende week gaat hij 1 dienst minder werke voor het zelfde geld, dus nu heeft hij nog meer speling om dingen te doen of op de zaak te zijn.
Hij werkt 3-4 avonden in eigen tijd nog. Het wordt niet geregistreerd maar daarentegen krijgt hij heel makkelijk vrij zonder dat het hem uren kost