Bad, douche of….. ??

Discussion in 'De lounge' started by bolkje, Jan 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hoi dames,

Misschien hebben jullie nog ideetjes waar ik niet aan heb gedacht…

Ik baal echt als een stekker!! Onze badkamer die er zo mooi en netjes uitzag bij het kopen van ons huis blijkt geverfd te zijn door de vorige bewoners :x Inmiddels begint de verf behoorlijk af te bladderen en zitten we dus met een wit bad met vieze, bruine vlekken erop van de laag die onder de verf zit. Ook de tegels zijn geverfd, van die vieze bruine retro-tegels komen er onder het witte laagje vandaan.

Kortom: hier moet iets aan gebeuren. Helaas hebben we niet genoeg geld om de hele badkamer aan te pakken, maar opnieuw tegelen en een nieuw bad moet lukken. Maar nu hebben we dus ook geen losse douche, en eigenlijk begin ik het wel zat te worden om in bad te moeten douchen; bijna geen ruimte om mijn voeten neer te zetten, aangezien het bad ook nog schuin afloopt…. Daarnaast: douchen in bad met een kleintje is ook niet echt praktisch.

Dus nu zit ik te twijfelen: nieuw bad of toch maar bad eruit en een douche ervan maken?? Dat betekent dat wel direct dat ook de vloertegels eruit moeten, dus: meer werk. ;)

Of zijn er ook baden met meer voetruimte? Of heeft iemand nog andere goede ideeën die ik nog niet heb bedacht? :)

Ik hoop het, want ik word inmiddels erg verdrietig als ik naar onze badkamer kijk. Ik zal zo ff een foto maken, dan zien jullie hoe stom het eruit ziet :(

2. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Persoonlijk zou ik dan gewoon voor een douche gaan, is stukken praktischer! :) Succes met je keuze!

3. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,828
    3,623
    113
    #3 EdN, Jan 14, 2014
    Last edited: Jan 14, 2014
    Ik zou ook altijd voor een losse douche gaan. Een bad is leuk als je ruimte over hebt, maar een douche gebruik je (ik) veel vaker en heb ik dus liever een beetje mooi en comfortabel.

4. lies276

lies276 Niet meer actief

Balen zeg!
    Wij douchen ook altijd in bad, omdat er bij ons geen ruimte is voor een aparte douche.
    Wij zijn echte "badmensen"en voor de kinderen vind ik het ook heel fijn!
    Wij hebben idd een bad dat daar speciaal voor bedoeld is.
    Aan de ene kant heb je dan een schuine kant om met je rug op te liggen en aan de douchekant is het bad breder (rond) met rechte kanten, zodat je voldoende ruimte hebt om te staan.
    Ik zou mijn bad iig voor geen goud willen missen! Heerlijk!:)

5. minon

minon Niet meer actief

Je hebt speciale tegelverf voor je badkamer die tegen vocht kan, maar je leest er wel vaak bij dat het na twee/drie jaar ook weer slecht wordt.
    Als je dingen wilt vernieuwen zou ik op marktplaats kijken naar restpartijen tegels. Of bij sanidump of badkamerdiscount of iets dergelijks. Je hebt van die bad/douche combinaties met een scherm erop tegen spatwater.
    Overigens zou ik mijn bad niet kunnen missen en man en dochter ook niet. Het was een must toen we een huis gingen kopen. En een bad en een kachel :)

6. dochters

dochters Fanatiek lid

Jul 11, 2013
    4,894
    15
    38
    Female
    Ik zou in jullie geval ook gewoon een douche(cabine???) maken. Net zo makkelijk.

7. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Wij hebben beide. Maar het bad Word het meeste gebruikt en we douchen vaak als de kinderen klaar zijn in bad dan gaan we gewoon in de badkuip staan

8. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

Apr 27, 2010
    3,070
    0
    36
    Wij hebben een speciaal douchebad, die is zeg maar wat wijder waar je staat en plat, waardoor je niet uitglijd.
    Wij konden hier kiezen tussen een bad of douche, allebei kon niet ivm ruimte.
    Mijn dochter vind het bad zo super, en nr2 is onderweg dus wij hebben er nog wel even plezier van.

Dus als je het mij vraagt, ook qua kosten, ga voor een bad waar je goed in kan douchen.

9. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

Jun 14, 2013
    5,350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Ik vind met kleintjes een bad echt 100 keer handiger, een douche is ook fijn maar meer voor grote mensen, die van mij vinden een bad geweldig, klein laagje water erin en ze poedelen wat af!

Ik zou dus nooit mijn bad wegdoen!

dan zou ik een speciaal douchebad halen (vlakke onderkant en wandje zeg maar)

10. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    1,384
    0
    0
    Ik zou gaan voor een bad die aan 1 kant recht is en waar je aan de andere kant lekker kan liggen tegen de schuine kant.
    Anders een douchecabine met een diepere douchebak, waar je kleintje straks in kan zitten en dus toch een beetje kan badderen (zo doet mijn vriendin het iig).

11. Ik wist niet dat er een douchebad bestond… Dat zou voor ons denk ik ook een goede oplossing kunnen zijn, thanks :D

12. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    4,672
    591
    113
    Groningen
    Wij hebben ook een bad met rechte randen zodat je er goed in kunt staan. Wij hebben zelfs helemaal geen schuine kant in het bad. Wij douchen zelf in bad en alleen mijn kind baddert echt in bad, wij gaan zelf bijna niet in bad, maar ook omdat je er niet lekker in ligt.. :) staan gaat dus wel heel goed, want lijkt meer op een oversizede douchebak :D (badkamer hebben we na de aankoop van ons huis laten zitten, dus niet zelf uitgekozen)
    Voor mijn kind zou ik mijn bad echt echt niet willen missen trouwens!!

13. Kwek

Kwek Fanatiek lid

May 16, 2009
    3,206
    1,260
    113
    Centrum België
    Hier enkel een douche. Kinderen hebben nooit anders geweten (en houden dus ook niet van een bad ;))

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Als er ruimte is zou ik beide kiezen en anders alleen een douche. Veel handiger.

15. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

Jan 8, 2009
    2,189
    24
    38
    zeeland
  16. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik heb een hoekbad en daar douche we ook in makkelijk ook en genoeg ruimte ervoor
    heb er geen spijt van vind het heerlijk
    en zou niks anders willen

17. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Als eerste wat een vervelende situatie. Kun je de oude bewoners niet op een of andere manier aanspreken? Weet niet of er misschien in de folder stond nieuwe,moderne badkamer ofzo?

Om terug te komen op je vraag. Wij hebben een douche en bad. Douche is vooral fijn voor ons maar we hebben een hele grote douche waar zelfs de kleine man flink kan rondkruipen dus we nemen hem vaker mee onder de douche. In het weekend gaan we vaker met zijn 3-en in bad en dat vind de kleine man heerlijk. Eerlijk? Als je alleen de ruimte hebt voor een douche zou ik daarvoor gaan. Toch praktischer, en laten we eerlijk zijn hoevaak gebruik je een bad? Ik heb de luxe dat we beiden hebben en dat ik dus niet hoefde te kiezen, maar anders zou ik liever een grotere douche hebben ipv een bad.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,160
    35,820
    113
    Alleen als er ruimte is zou ik kiezen voor een bad. Wij hebben nu dik een jaar douche en bad en ik heb zelf welgeteld een keer in bad gezeten. De jongste zit er wel regelmatig in, maar dat was ook prima gegaan in een klein badje.

Persoonlijk vind ik douchen in bad echt een ramp en daar zou ik ook ontzettend op afknappen bij het bekijken van een huis. Speciaal douchebad of niet.

19. Hebben we wel geprobeerd toen het eerste scheurtje in de verf zichtbaar werd, maar het was geen verborgen gebrek. Ik heb er zelfs nog contact over gehad met vereniging eigen huis, maar ook die zeiden dat we het toch echt zelf moesten oplossen helaas.

20. lies276

lies276 Niet meer actief

Tja, dat is natuurlijk wel persoonlijk.
    Voor ons was een bad juist een must, omdat wij allemaal erg van badderen houden (gebruiken de douche alleen maar om af te spoelen na het badderen).
    Ik zou juist eerder een huis kopen met een bad waarin je moet douchen, dan een huis zonder bad;).

Share This Page