discussie nav verjaardag met "kinderhapjes"

Discussion in 'De lounge' started by tuc, Jan 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Janna

Janna Fanatiek lid

Sluit me bij iedereen aan.

Daarbij vind ik dat ze ook veel moeilijker dan nodig heeft gedaan door er op dat moment niks over te zeggen. Als ik ergens ben waar ze voor de kinderen iets anders hebben dan voor de volwassenen en ik weet dat mijn dochter hetgeen voor de kinderen niet lekker vindt, maar dat voor de volwassenen wel, dan zou ik gewoon ter plekke aan de gastvrouw vragen of mijn dochter een klein stukje van hetgeen voor de volwassenen zou mogen. Ik kan me niet voorstellen dat een gastvrouw daar een probleem van zou maken. Het is meestal niet zo dat de gastvrouw geen taart aan de kinderen wil geven, maar dat ze niet wil blijven zitten met veel half opgegeten stukken taart. Als je als gastvrouw hoort dat een kind niet van cupcakes houdt, maar wel dol is op appeltaart, dan geef je toch een heel klein stukje taart?

2. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Ik woon in Limburg en misschien komt t daardoor maar als t mijn feestje was geweest had dat kind gewoon alsnog een stuk taart gemogen ( ervan uitgaande dat ouders toestemming geven)
    Hier zijn meestal ook cupcakes maar ook zoveel vlaai en taart dat t echt niet uit maakt als een kind ook een stuk wil. Kan iedereen gewoon kiezen waar die zin in heeft. Wel vind ik t dan aan de ouders om uit te leggen dat je niet overal maar 1 hap van neemt.

MAar: als je vriendin echt voor alle kids alleen cupcakes bedoeld had, dan moet t kind zich dan maar naar schikken. Maar was t überhaupt aan de orde? Ik bedoel, heeft t kind überhaupt gevraagd om taart of was dit meer het probleem van de moeder? Als moeder dit anders zou willen, kan xe dat toch zo op haar eigen verjaardag regelen?
    Als ik t raar zou vinden, zou ik mijn kind uitleggen dat wij dat zelf inderdaad anders regelen maar dat je nu op t feest van iemand anders bent en je dus aan hun regels moet houden.

3. MamaR

MamaR Fanatiek lid

Jul 4, 2010
    3,420
    17
    38
    Nou belachelijk.. Mijn zoontje lust ook wel taart en eet het ook allemaal op maar als er voor de kinderen cupcakes zijn, of iets anders, dan krijgt hij dat gewoon.

Vorige week was ik op een verjaardag en hadden ze voor alle kinderen een roze koek met smarties erop. Mijn zoontje had eerst dat ding naar binnen gewerkt en ik zat nog taart te eten. Toen vroeg hij aan mij of hij ook nog een stuk taart mocht. Dan zeg ik gewoon tegen hem dat hij pech heeft en dat hij al iets lekkers gehad heeft. Het zou niet eens in mij opkomen om dat nog aan de gastvrouw te vragen..

Overigens heb ik hier met verjaardagen altijd allebei. Dan mogen de kinderen (of de ouders) zelf kiezen wat ze willen. Ik heb toch altijd veel te veel taart ;)

4. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Moeders die vragen. ....;)

5. tuc

tuc Niet meer actief

Ja het jongetje in kwestie maakte toen al wel duidelijk dat hij taart wilde maar dat viel niet erg op omdat het nogal druk was..maar had het later thuis nog gemeld..denk dat die vriendin daarop besloot om aan te geven dat ze dit niet leuk vonden ofzo.

6. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle

Dit dus.
    Ik vind het echt een beetje aso, om iemand te gaan opbellen om te vertellen dat haar kind ook n stukje taart wou hebben.
    A. Wat lette die vriendin om op die verjaardag alsnog n stukje taart te vragen.
    B. Ze had toch ook zelf n stukje taart kunnen aanbieden op de verjaardag aan haar kind.
    C. Of ze had idd tegen haar kind kunnen zeggen, je hebt al wat lekkers gehad, het is nu klaar.
    Pff sommige mensen.

7. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Tja.. Wat wil ze daarmee bereiken? Alsnog een stuk taart krijgen? Als t zo erg was voor dat kind dan had ze dat ook wel op de verjaardag moeten merken en meteen actie moeten ondernemen. En als dat kind t alleen achteraf meldde, tja... Dan had ze gewoon kunnen uitleggen aan haar zoon waarom dat was.

8. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Wat een gezeur om niks. Kinderen hebben, mits er geen diëten of iets echt niet lusten na, het gewoon te doen met wat ze krijgen.

Op de verjaardag van mijn dochter komen sowieso niet veel kinderen dus ik houd het gewoon bij taart voor iedereen, maar ze krijgen dan wel een kleiner stukje.

9. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,828
    3,624
    113
    Ik vind het ook raar om daarover te gaan bellen achteraf, zo'n big deal is het toch niet? En als dat kindje echt liever een stukje taart dan een cupcake had gewild, dan had ze wat mij betreft gewoon op de verjaardag zelf kunnen vragen of hij een stukje taart mocht hebben. Daar zou ik als gastvrouw ook geen probleem mee hebben.

Overigens vind ik het zelf leuk om iets specifiek voor de kinderen te hebben, maar als een kindje liever met de volwassenen mee eet, en de ouders vinden dat prima, dan vind ik het een beetje ongastvrij om dat te weigeren. Gastvrijheid geldt wat mij betreft naar al je gasten, ook de kinderen.

10. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Ik heb ook altijd een aparte kindertafel met kindergebak (cupcake's, roze koeken met smarties enz)en voor de volwassenen taart.
    In mijn familie is een gezin die nooit veel bijzonders eten, die kinderen schranzen het liefste een enorm stuk taart of gebak op.
    Dat vindt ik dan wel weer moeilijk omdat ik het weet dat ze het heel lekker vinden. Maar aan de andere kant, moet ik voor hen dan een uitzondering gaan maken omdat ze thuis 'nooit' zoiets krijgen?

Zelfde met chips en nootjes op tafel. De kinderen krijgen van mij een zakje chips. Voor de volwassenen staat het op tafel in schaaltjes. Eén keer raden welke kinderen er hele handen chips en nootjes naar binnen werken uit de schaaltjes.....

11. Henrieke1984

Henrieke1984 Niet meer actief

De gastvrouw bepaald wat er op tafel staat.
    Als wij taart hebben snijden wij voor de kinderen ook altijd een kleiner stukje, en desnoods krijgen ze nog wat.

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Jeetje waar sommige problemen van maken;) kinderen maakt het geen bal uit en de gastvrouw bepaalt!

13. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Nou ik vind het belachelijk. De gastvrouw heeft toch leuke taartjes gemaakt voor de kids?
    Waar je al niet over kunt vallen...en dan ook nog bellen...

14. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Neeee TE bizar, daar kan je toch überhaupt niet over vallen, laat staan bellen? :$ Ik voel gewoon plaatsvervangende schaamte..

Het is toch echt aan de gastvrouw wat er in huis is en wie wat krijgt. Als die vriendin per se wil dat haar kindje taart eet op een verjaardag, moet ze misschien voor de zekerheid maar vast een stuk in haar tas stoppen voor ze op visite gaan.. ;)

15. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Ik zou het niet durven,
    Ze moeten gewoon blij zijn wat ze krijgen...

16. Zoumooizijn

Zoumooizijn Actief lid

Jun 22, 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel vreemd! Ik vind ook dat de gastvrouw bepaalt, zowel voor de kinderen als voor de volwassenen.. Gaat die vrouw ook bellen dat ze liever chorizo ipv metworst had gehad? Wat een z*ikw*jf!

17. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,828
    3,624
    113
    Ik ben het er absoluut mee eens dat het belachelijk is om te gaan bellen hoor, en als de betreffende moeder op de dag zelf niet gewoon even om een stukje taart heeft gevraagd, dan moet ze zeker niet zeuren. Maar toch, naar aanleiding van veel reacties hier en meer in het algemeen, niet perse mbt dit geval: vinden jullie het echt massaal logisch om op een verjaardag een streng 'wie krijgt wat'-regime te handhaven..? Ik bedoel, natuurlijk bepaalt de gastvrouw wat er op tafel komt, maar als ik taart EN cupcakes serveer, en een kindje heeft liever taart (of een volwassene liever een cupcake), dan is dat toch ook prima? Ik zou me kapot schamen om te zeggen dat het ene lekkers alleen voor die groep en het andere lekkers voor een andere groep is. Alsof oma alleen olijven mag eten en de buurvrouw alleen chips...

18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Whaha, de gastvrouw bepaald niet? Nou dat dacht ik dus wel.. Het is jouw huis, jouw verjaardagfeest, en dus bepaal jij en jij alleen wat er gebeurd. Komen ze de volgende x lekker niet:D

19. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

Oct 14, 2011
    4,136
    0
    36
    friesland
    Heel aparte reactie van die vriendin. Ik bepaal zelf wel wat er wel of niet gegeten wordt op een kinderfeestje.

20. Metire

Metire Niet meer actief

rare reactie hoor.. ik zou de volgende keer bij haar ook een cupcake voor haar neus zetten ;)

ik maak altijd cupcakes, vind ik leuk om te doen en ik blijf niet met taart zitten (alle cupcakes worden vaak opgegeten omdat ik ze op tafel zet zodat iedereen gewoon kan pakken, en dat doen ze minder snel met taart)

Share This Page