discussie nav verjaardag met "kinderhapjes"

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 17 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Dat mensen zich serieus druk maken om een taart/cupcake. En dan nabellen ook!

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Hier ben ik het mee eens.

Onze zoon eet bijvoorbeeld graag een blokje kaas. En minder graag chips. Dan vind ik dat hij prima een blokje kaas mag pakken of misschien 2.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dan snij je voor die kinderen toch gewoon een klein stukje taart? En dan zeg je toch gewoon 'als je het niet lekker vindt dan mag mama het verder opeten, en als je het wel lekker vindt mag je zo nog een stukje'?

4. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Ik heb alleen de OP gelezen;

Ik vind dat de gastvrouw bepaald wat er voorgeschoteld wordt. Dit omdat ze simpelweg niet aan ieders behoeften of voorkeuren kan voldoen. Er moet een keus gemaakt worden. De 1 zal liever iets hartigs willen en de ander zal liever voor zoetigheden gaan. Een goede gastvrouw zorgt er dan wel voor dat er iets voor iedereen staat. Maar wát dat dan zal zijn, is aan de gastvrouw zelf. Bijv. als zij liever gaat voor kaasknabbels, terwijl 1 van de gasten de voorkeur geeft aan nootjes, heeft de gast pech. Zo ook met de taart en de cupcakes.

Wel moet de gastvrouw rekening houden met allergieën.

De gasten kunnen niet in de portemonnee van de gastvrouw kijken.
    Sommigen zullen het niet erg vinden om een hele taart te kopen waar maar 2 stukken van gegeten worden en zo grotendeels wordt weggegooid. De ander vindt dat zonde van het geld en zoekt een alternatief.

Als ze het er niet mee eens was, had ze dat ter plekke kunnen aangeven, maar ik vind het niet echt netjes. Misschien had ze de taart berekent op het aantal volwassenen. Als 1 kind dan toch taart wil hebben, willen er misschien wel meer taart. Dan is er niet genoeg.

Wees blij dat je gezellig bij elkaar bent en dat je iets lekkers krijgt.
    Ik kom ook wel eens op een verjaardag waar ze iets hebben wat ik niet lust. Jammer dan, dan neem ik wel iets anders of ik neem niets. Dat overleef ik ook wel weer.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Dat had ook gekund, maar ik kies voor cupcakes..die dus hetzelfde zijn als de taart maar dan mini.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Daarom zet ik dus voor de kinderen hetzelfde neer als de volwassenen..maar dan op de kindertafel

7. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    Inderdaad

8. Imensa

Imensa Niet meer actief

Best wel droevig als je niets beters te doen hebt je druk te maken over een cupcake.

Die zal het nog zwaar/druk gaan krijgen in haar leven met druk maken om nutteloze dingen

9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Ik snap nooit zo goed waarom mensen kinderen gelijk willen schakelen met volwassenen. Tuurlijk, ze zijn even welkom en even belamgrijk, maar een stuk taart voor een kind is evenveel als voor ons een halve taart!
    Daarnaast, wees tevreden met wat je krijgt! Wie het kleine niet eert..

Als wij gaan koffie drinken met een stukje koek, dan krijgt dochtertje ook een schoteltje met een stukje koek, maar wel veeeeeel kleiner dan ons stuk. Ze weet precies welk bordje van haar is hoor, en ze is er zeer content mee. Ik vind dat normaal, ze is 10-20% van het lichaamsgewicht van een volwassene, dus waarom zou ze evenveel krijgen.
    Natuurlijk kun je voor een kind een kleiner stukje afsnijden en daar is ook helemaal niks mis mee. Maar als ik met mijn kind op een verjaardag kom en er is voor de kinderen iets anders dan voor de volwassenen dan vind ik dat a ontzettend leuk en ik waardeer ten eerste al dat er speciaal werk van gemaakt is voor de kinderen! En b zou ik heel enthousiast reageren als moeder, dat neemt je kind over namelijk. Als je als moeder al sjaggie gaat zitten doen omdat je vind dat je kind ook een grotemensentaart mag, dan wordt je kind daar ook ontevreden van. En ontevreden kinderen? Bah..

10. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Belachelijk! Het wordt steeds gekker tegenwoordig.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Idd de kinderen die zo reageren hebben het waarschijnlijk niet van een vreemde.

12. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.827
    3.623
    113
    Ja natuurlijk, absoluut, ik reageer hiermee ook meer op de reacties in dit topic waarin zo vaak wordt gezegd dat er voor de kinderen aparte hapjes zijn.

13. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Wat een leuk idee van je vriendin zeg!
    Mijn zwager had laatst een koekiemonster taartje gemaakt voor onze oudste en wij hadden gewone taart. Ze was helemaal weg van het taartje en was er dolblij mee.
    Toch belachelijk als ik zou gaan zeuren dat zij ook een mokkapunt moest hebben!

Ik vind het juist leuk als men zo apart de best doet voor de kinderen. Dan heb ik het gevoel alsof ze extra welkom zijn ipv gewone bezoek.

14. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    belachelijk om daar over te gaan bellen!
    zou trouwens wat zijn als de gast gaat bepalen wat er gegeten wordt...

hmmmm hoewel.. als ze dan ook de boodschappen doen teken ik er voor

15. nono

nono Niet meer actief

Sommige mensen moeten altijd wat te zeuren hebben.

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Niet iedereen vindt cupcakes of marsepeintaart lekker. Waarom moet je dan, alleen maar omdat je kind bent, iets eten wat je NIET lekker vindt, terwijl anderen (de grote mensen in dit geval) een soort taart krijgen die je WEL lekker vindt? Het is toch een verjaardag, een feest, geen opvoedsessie?

Ik ril nog van de verjaardagen die ik als kind soms meemaakte, waar de grote mensen lekkere dingen kregen, zoals toostjes en kaas en olijven, terwijl de kinderen dingen kregen die ik als kind gewoon echt helemaal niet lustte, maar die 'speciaal voor kinderen waren'. Ik herinner me nog goed dat ik als 8-jarige gewoon bij sommige mensen helemaal niet meer op visite wilde. Gingen de grote mensen lekker fonduen, en de kinderen werden afgescheept met kippenpootjes, friet en appelmoes. Drie dingen waar ik als kind al misselijk van werd als ik er aan dacht, zo vies vond ik dat.

Ik wil dat soort dingen niet aan mijn gasten opleggen, want als ik gastvrouw ben wil ik dat IEDEREEN het naar z'n zin heeft.

En als ik op een verjaardag ben waar de grote mensen iets krijgen wat mijn kinderen lekkerder vinden dan het kinderspul, nou dan eten mijn kinderen gewoon met mij mee. En als ze geen spekkies en cupcakes en Wicki lusten, maar gewoon thee willen met taart, dan regel ik gewoon ter plekke dat ze dat krijgen. Ik ga niet achteraf lopen klagen, al zal ik, als het ter sprake zou komen er ook niet mijn mond over houden.

17. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38

Dat meen je niet!? :$

18. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou die zou ik niet eens meer uitnodigen de volgende keer wat een gezeur over niks.

19. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle

En toch zit daar wezelijk een verschil in, tussen iets niet lekker vinden en iets willen hebben omdat andere mensen iets anders hebben.

20. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Het is vooral dit stukje waar ik mij aan kan ergeren. Ik lees nergens dat het zoontje het niet lekker vond. Moeders was not amused dat de gastvrouw iets speciaals voor kinderen had gemaakt en dat een kind van 3 (!) die keuze niet krijgt. Dat is onbeschoft.
    Als de kleine het nou echt niet lekker vond, oke dan kun je als moeder dit aangeven. Dat achteraf doen vind ik trouwens laf. Ze kan er nu niets meer aan veranderen. Zo geef je mensen ook niet de kans om die boosheid (terecht of niet) weg te nemen.

Deel Deze Pagina