discussie nav verjaardag met "kinderhapjes"

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 17 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Valt in dezelfde categorie als nog een stuk taart vragen. Dat het kind niet beter weet en het op zo'n onbeschofte manier vraagt, oké, maar dat de moeder dan gaat drammen... ;)
    Opsturen :D
    Snap ik wel. Kost hén niks. :p

Maar goed, als ik jouw vriendin was geweest had ik het of:
    1) gewoon helemaal genegeerd. Ter kennisgeving aangenomen. Niet meer op reageren dus. Als ze er later nog over begint, zou ik dan zeggen: Oh, ik wist niet dat je een reactie verwachtte... en dan vervolgens er ook niet op in gaan. Of:
    2) Haar verteld, dat de cupcakes gelijk waren aan de aan de taart en als de cupcakes niet bijzonder genoeg waren, dan was de taart dat ook niet. :p

2. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.827
    3.623
    113
    Nee, je maakt de verkeerde vergelijking. Het zou hetzelfde zijn als de gastvrouw de halve kamer rond gaat met een schaal met toastjes ei, die vervolgens weg zet zet, en de andere helft toastjes met zalm geeft. Ik neem dat je dat ook raar zou vinden. Iedereen mag gewoon kiezen uit ei of zalm. Als jij liever ei hebt, neem je lekker ei. Waarom mag een kind niet aangeven wat het het liefste wil? Juist een kind zou ik zeggen, die zijn nu eenmaal vaak kieskeuriger. Nogmaals, ik vind het belachelijk om achteraf commentaar te gaan hebben, maar ik vind het niet meer dan logisch dat als het op de verjaardag zelf wordt gevraagd dat een kindje dat liever een stukje taart heeft, gewoon een stukje taart kan krijgen. En als de taart dan uiteindelijk op is pech gehad. Een volwassene gaat ook niet dood van een cupcake. Ik zorg er overigens voor dat ik gewoon voldoende heb van alles.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Zo gaat dat bij ons ook.

Maar ik heb me er bij neergelegd dat veel andere mensen denken dat kinderen perse kinderdingen moeten eten.
    Geen toastje met lekkers maar nibbit
    Geen lekker stukje vis maar een frikadel

Dus als ze d'r nibbit laat staan mag ze best een lekker toastje.
    Maar niet de hele schaal.
    En als we uiteten gaan negeren we de blikken en opmerkingen dat het zo zielig is dat ze geen friet krijgt.
    Onze dochter lust tenminste meer dan enkel friet.

En als we op een verjaardag zijn en ze heeft een cupcake op hoeft ze dus niet meer te vragen om taart.
    Ze mag best een hapje van mij omdat ik weet dat ze het lekker vind...
    Maar blijkbaar krijgen de kinderen iets anders dan de volwassenen...
    Uitleggen waarom is wat lastig... Maar tja, waarom niet :)
    Ik was vroeger ook blij met m'n eigen schaaltje chippies.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik vind het ook heel vervelend wanneer kinderen standaard een bord friet of chips word voorgezet terwijl er zat kinderen zijn die hier helemaal niet zo gek op zijn maar ook gewoon van normaal eten houden of andere lekkere hapjes.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja ik vind dat bij iemand thuis nog 1 ding..
    Wel vervelend maar goed.. Blijkbaar onwetend van het idee dat kinderen meer lekker vinden dan patat of nibbit.

Maar als je uiteten gaat en de enige opties zijn dan:
    Patat met een frikadel
    Patat met een kroket
    Patat met een kipkorn.

En met veel moeite... Pasta bolognese als je mazzel hebt.
    Of een kaassoufle.

Als ik patat had willen eten met m'n dochter dan ga ik wel naar de bekende fastfoodketens.
    Waar ze lekker kan spelen, met d'r handen mag eten en we met een half uur weer naar huis kunnen.

Doe ik de moeite daadwerkelijk naar een restaurant te gaan... Dan wil ik graag dat mijn kind ook fatsoenlijk eten krijgt.

Ons favoriete restaurant doet overigens niet aan kindermenus.
    Je kunt een voorgerecht als hoofdgerecht bestellen.
    Of gewoon een extra bord. (In ons geval wel nuttig want dochterlief eet het liefst van de saladebar en dan nog 3 happen vlees en 4 frietjes van mijn bord.)

Dochterliefs favoriete restaurant is eentje waar ze goddelijke pasta met ham en kaas maken overigens.
    Maar ze hebben ook echt meer keuze in kleine gerechten en zelfs kleinere kopjes soep en voorgerechten.
    Het is dat ze er ook heerlijke vlees-, vis- en vegetarische gerechten hebben... Maar anders :)

6. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik ben niet zo van speciaal voor kinderen iets maken.

met een verjaardag maak ik alles voor iedereen.

Hou natuurlijk wel rekening met kinderen.

Maar waar het hier in deze discussie om gaat over cup cake of taart.

Laat ik het zo stellen ik vind dat die moeder die belde gelijk had.

Omdat ik vind als er taart en cup cake.s zijn mensen of kinderen zelf kunnen kiezen niet omdat het speciaal voor kinderen is.

Er zijn zat kinderen die taart wel lekker vinden en dan denken van wat moet ik met een cup cake. Als mijn kinderen jarig zijn komt er taart.
    Als ze niet alles op eten. Ach dan eet ik het zelf wel lekker op. ER blijft echt geen kruimel taart achter.

Dus snap die moeder die belde wel. Echt wel.

7. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

1) de taart en de cupcake waren hetzelfde, alleen de naam is anders...
    2) ik vind het ronduit asociaal om daar over te bellen..

8. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Ik vind je voorbeelden niet op gaan, jij hebt het over dingen die er niet zijn of dingen die op zijn. Nee, daar vraag je idd niet naar, dat is onbeleefd.
    Maar als mijn dochter heel graag een stukje taart wil dat er gewoon is, ipv een cupcake, dan zie ik het probleem gewoon niet zo. Ik denk niet dat ik het zou vragen, misschien zou ik haar dan gewoon wat van mijn taart mee laten eten. Maar goed, hier is alles gewoon voor iedereen, ook de taart.

Wel vind ik het echt belachelijk om achteraf te gaan klagen, dat zou zelfs niet in mij opkomen! Of je vraagt er op dat moment naar en doet het met het antwoord van de gastvrouw, of dat nu ja of nee is, of je houdt gewoon je mond.

9. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Had zelf ook niet gebeld maar begrijp die moeder wel.

Gelukkig ben ik zo van wat er is is samen delen.

Stel een volwassen had een cup cake gewild had hij of zij hem gekregen.(mits er genoeg is natuurlijk eerst de kinderen)met taart eigenlijk net zo dan snij ik hem zo dat toch iedereen een stukje heeft ook de kinderen.
    Maar nu omdat het een kind is is het in eens anders.
    Nee hoor juist omdat kind liever taart had en niet werd gehoord snap ik waarom die moeder er last van had.

Alleen had ik er niet voor gebeld wel had ik het zelfde gedacht.

10. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan me wel voorstellend dat er voor de kinderen iets kleiners wordt gemaakt, ik vind die moeder dan ook een zeur, sorry! Als mijn kind liever taart had gewild dat had ik wel een stukje van mijn taart aan mijn kind gegeven, ik zou dat "probleem" niet bij de gastvrouw neerleggen.

11. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Jeetje wat brutaal. Jij bent de gastdame en jij bepaald wat ze krijgen. Vooral als ze nog maar 3 zijn. Als hij/zij nou 12 was vond ik het een ander verhaal. Leuk idee trouwens gevulde cupcakes!

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Ik vind het zelf altijd heel typisch als er voor kinderen andere dingen zijn als voor de volwassenen, wellicht omdat mijn kids liever een olijf of een toastje hebben dan nibbits. En wbt taart snij ik zelf voor de kids gewoon kleinere stukken. Maar nooit maar dan ook nooit zou het in me opkomen hier iets van te zeggen als een ander dat anders doet

13. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik doe altijd minitompoucen of cupcakes voor de kids en taart voor de volwassenen.... wat een raar wijf dat ze daar moeilijk over deed, haha

14. Dit. Ik zou het niet in m'n hoofd halen om te bellen, maar kan me ook ergens wel voorstellen dat het sneu is als een kind iets misschien lekkerder vindt, maar dat niet mag hebben 'omdat dat niet voor de kinderen is'. Ik zou ook gewoon een kleiner stukje snijden.

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dan snij je gewoon veel te grote stukken taart. En als je taart te duur vindt voor je gasten, koop dan gewoon een lekkere taart bij de Hema of Albert Heijn...die kosten haast niets. En ze zijn erg lekker.

16. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik vind het raar dat iemand hier zo over kan vallen, maar mij zou het niet uitmaken. Kinderen krijgen hier ook altijd gewoon een stukje taart als ze willen. Maar dan wel op verantwoording van de ouders. Dit klinkt zwaarder dan ik bedoel, maar ik vind het not done om idd maar taart weg te gooien omdat je kind niet meer hoeft. Dan moet je als ouders het maar opeten of met jou mee laten eten.

Wat ik wel vreemd vind, is als dit bij volwassenen gebeurt. Zeg ik er ook niets van, maar raar is het wel als je een bepaalde taart bewaard voor bepaalde gasten (vrienden) en andere gasten (familie) een luxe koekje geeft. Nee, daar was ik niet over te spreken, maar zal er nooit iets over zeggen, want dat vind ik het niet waard.

Deel Deze Pagina