Misschien een stomme vraag Maar ben morgen 12 weken,mag ik dan blij gaan zijn? Na mijn miskraam,kan ik gewoon niet genieten pff... Ben de gehele tijd natuurlijk wel blij geweest,maar de onzekerheid won het. Heb nog niet gekeken naar spulletjes(alleen kijken) b.v.,durfde nog niet te blij te zijn... Ben zo bang als ik eenmaal accepteer of blij ben dat ik zwanger ben het fout zal gaan gekke gedachten? Sorry als ik warrig overkom
Volgens mij mag je sowieso wel blij zijn hoor. Soms is het lastig genieten en zeker in die eerste weken. Ik had daar ook wel last van maar elke dag wordt je een stukje zekerder. Heb je al je termijnecho gehad?
Ja die heb ik met 8.5 weken gehad en heb ondertussen het hartje ook gehoord Ja vind zo spannend en ben denk te bang voor de teleurstelling,waar ik vast niet de enigste in ben
Oh ik dacht dat de termijnecho altijd pas later was. Ik snap wel wat je bedoelt hoor, ik heb hezelfde gehad. Nu ik wat verder ben is dat wel een stuk minder gelukkig. Wij hadden de termijnecho met 11 weken en toen zei de arts al dat onze kleine gewoon zou blijven zitten tot zijn / haar verjaardag en dat was wel geruststellend. Daar heb ik me maar aan vastgehouden. Wanneer is je volgende echo?
Ik snap jou gevoel heel goed ik heb het kindje zien bewegen en het hartje zien kloppen maar toch de anstdat het fout gaat is veel groter dan het geluk helaas . Bij mik is de angst ook aanwezig omdat ik elke dag bloed , bloed staat gelijk aan fout, miskraam en alle alarm Ellen gaan rinkelen. Maar des ondanks doet ons kindje wat het moet doen ( heel raar en tegenstrijdig) Genieten kan ik nog lang niet zelfs als ik een paar dagen niet bloed slaat de angst toe hoe gek dat ook is . Tuurlijk ben ik trots en blij dat het kindje het goed doet maar tegelijk ik kan niet genieten of ik durf niet te genieten van een echo of van m'n groeiende buik. Durf me niet te hechten want stel je voor ! Het liefst ga ik in winterslaap en word pas wakker met 37/38 weken of nog liever tot ik ons kindje gezond in mijn armen heb Dus nee dit gevoel is niet raar en al helemaal niet als je meerdere terleurstellingen te verwerken heb gehad . Het is meer zelfbescherming denk ik hoe meer je je hecht hoe harder het aankomt als het fout gaat denk ik . MENsen zeggen wel eens je moet vertrouwen hebben in je lichaam maar wat als je lichaam je al zo vaak terleugesteld heeft
Ik snap je gevoel ook zeker. Voor deze zwangerschap ook een miskraam gehad waardoor ik erg onzeker bleef. Ik leefde ook echt van echo naar echo, pas na de 20 weken had ik meer het gevoel alsof ik kon gaan genieten. Wat ik heb gelezen is dat als je een kloppend hartje gezien hebt dat de kans dat het daarna nog misgaat echt heel klein is. Hopelijk kan jij ook snel gaan genieten van je zwangerschap.
Ja je mag blij zijn, als je een kloppend hartje gezien hebt dan is de kans zo klein dat t mis gaat. Ik had de angst ook enorm, elke dag vegen om te kijken of ik bloed zie. Pas nu ik een echo heb gehad ivm nekplooimeting en 12 weken ben, voel ik me redelijk gerust. Alhoewel elke echo wat ik zal Krijgen spannend zal zijn. Maar geniet meis!!
Zoooo herkenbaar! Ik heb/had precies het zelfde gevoel. En nu we een paar echo's verder zijn (door mijn geschiedenis) durf ik blij te zijn, alleen zie ik nu weer andere beren op de weg; is hij/zij wel gezond? Enz... Maar ik probeer er van te genieten, het is een bijzondere tijd! Hopelijk lukt jou dit ook snel!
Het blijft spannend. Ik had vandaag bloedverlies terwijl ik het 12-weken vreugde dansje net heb gedaan... Gelukkig was alles goed bij de echo
Ik denk dat veel vrouwen het herkenbaar vinden en je gevoel delen. Zo ook ik. Mijn eerste zwangerschap werd meteen een miskraam en toen ik 3 maanden erna weer zwanger bleek te zijn was ik ontzettend bang. Tot 14 weken ongeveer durfde ik niks. Was bang dat ik met alles wat ik deed, ongeluk veroorzaakte. Stomme gedachte die ook langzaam weg ebte. Ik vind dat je blij mag zijn, dat heb je verdient!
Ja precies wat je zegt! Blijft lastig,maar wil gewoon genieten en blij zijn Bedankt vor je mooie antwoord,doet me goed en ben dus niet vreemd
Bedankt allemaal dames! Fijn om te lezen,dat het herkenbaar is josephinevh ik zou me denk ook rot geschrokken zijn hoor! Gelukkig is alles goed ! We gaan het maar proberen,blij zijn en genieten thnxxx echt
Heel herkenbaar ik heb met 11 weken ook een miskraam gehad van een leeg vruchtzakje, ik heb geen bloedingen gehad en of werden de symptomen minder, dus de klap kwam hard aan. ik ben nu weer zwanger, en heb met 8,5 week een eerste echo gehad, het hartje klopte mijn 2e echo heb ik met 10,5 week gehad en baby was goed gegroeid en hartje klopte nog steeds nu heb ik a.st dinsdag mijn 3e echo dan mag ik eindelijk het hartje beluisteren! maar het raarste is ondanks dat het nu goed zit heb ik toch het gevoel dat ik niet zwanger ben, ondanks de vele erge symptomen. maar mischien komt het nog wel, en besef ik het nog niet echt dat het gelukt is
Je mag zeker blij zijn maar ik snap je gevoel helemaal!! Ik zal je eerlijk zeggen dat ik pas bij 24 weken echt gerust was en ben gaan shoppen want dan is het kindje levensvatbaar. Dit ook allemaal door mijn miskraam. Maar mijn verloskundige zei al met de termijnecho dat het echt wel goed zat en ze heeft gelijk probeer er van te genieten elke zwangerschap is anders