Vanaf hoeveel weken indalen en draaien?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Miertje84, 25 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miertje84

Miertje84 Bekend lid

6 nov 2011
    776
    1
    16
    Utrecht
    Hoi,

Ik ben nu bijna 33 weken zwanger. Kleine meid ligt steeds in stuit. Vandaag ook bij de Vk zoals ze kon voelen. Afgelopen maandag met de echo ook en de 2 echo's daarvoor ook. 😁

Ik weet dat ze tot 36 weken nog kunnen draaien.
    Maar zou ze dat ook echt nog gaan doen als ze nu al zo duidelijk voorkeurshouding heeft? Wat zijn jullie ervaringen?

En vanaf hoeveel weken gaan ze indalen?

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik lees even mee. Hier een dame die of dwars of in stuit ligt, al vanaf 18 weken...

3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Ja onze eerste dochter is nog op het laatste moment gedraaid.
    Een kennis van ons heeft overigens een stuit bevalling gehad. Dit was ook prima te doen zei ze; )

4. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier mijn zoontje tot 36 weken in stuit gelegen. Tot ik naar de versie afspraak ging. Toen was meneertje uit zichzelf gedraaid (zonder dat ik t ook maar heb gemerkt.) Nu ligt de tweede al vanaf 26 weken met hoofd naar beneden.... hopelijk blijft hij zo liggen...

5. sje7

sje7 Actief lid

16 nov 2014
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi mag ik ook mee praten?
    Ben nu 34 weken en 5 dagen zwanger nog ff.
    Het is me eerste kindje. Die van mij was al met week 29 ingedaald en vast best vroeg maar dat hoeft niks te betekenen.
    Xx ssje

6. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Mijn zoon lag ook de gehele zwangerschap ik stuit en is met 36 weken nog uit zichzelf gedraaid, het kan dus zeker nog!

7. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hier hetzelfde bijna 34 weken en kleine man ligt ook nog lekker in stuit soms zelfs dwars, hier gaan ze pas wat doen als we 36 weken zijn wel maandag een echo weer dus afwachten maar,

8. Elise1990

Elise1990 Actief lid

8 mei 2015
    185
    1
    16
    Vrouw
    Verzorgende ig
    Nieuwegein
    Mijn zoontje draaide vorig jaar met 36+6 uit zichzelf om ..
    Midden in de nacht voelde ik opeens van alles en flinke steken..
    Daarna voelde ik meteen dat hij goed was gaan liggen.

Hij lag al vanaf 18 weken continue in stuit .. Dus het kan echt !

9. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn tweede heeft tot 36 wkn in stuit gelegen, toen spontaan gedraaid en netjes blijven liggen. Pas ingedaald tijdens de bevalling.

Mijn derde heeft tot 37 wkn alle mogelijke houdingen aangenomen, dwars, naar stuit, naar dwars... en daar zat ik bij de gyn om te praten over een draaipoging, bleek ze net die (zware...) nacht netjes te zijn gaan liggen ;). En blijven liggen. Ingedaald tijdens de bevalling.

10. didi79

didi79 Bekend lid

10 nov 2014
    552
    312
    63
    Vrouw
    West Brabant
    Hou allemaal,

Mijn zoontje lag vanaf week 20 zo'n beetje in stuit.
    Met 35 weken een externe versie (draai poging) gedaan (hij was toen al een beetje ingedaald, maar nog niet heel diep), vroeger doen ze dit niet, omdat de kans heel groot is dat het kindje weer terugdraait. Mocht de versie een bevalling opwekken (gebeurd zelden maar is wel een risico), dan is 35 weken zwangerschap voldoende. Versie heeft bij mij niet geholpen, eigenwijs klein mannetje. En ik heb het ook als zeer pijnlijk ervaren. Daarvoor nog een week moxatherapie geprobeerd (acupunctuur), maar helaas had onze zoon daar geen zin in... Opties van de gynaecoloog: natuurlijke stuitbevalling of keizersnede. Ik heb aangegeven een natuurlijke stuitbevalling te willen proberen, indien nodig kan keizersnede alsnog. Met 37w4d is onze zoon met een spontane natuurlijke stuitbevalling geboren. Begon met breken vruchtwater in de nacht en was dus 2,5 week te vroeg, maar woog 2950gr dus voor bevalling wel prettig dat het geen 7 ponder was! Het ging allemaal vlotjes en had een knip(voorzorg). Alles bij elkaar heeft het geheel 12 uur geduurd. Ik ben blij dat het geen keizersnede is geworden, want herstel daarvan is toch wel even zwaarder dan van gewone bevalling. Ook voor de baby is een natuurlijke bevalling beter, door weeën worden zijn/haar lichaamsfuncties gestimuleerd (ademhaling enzo)! Ze zeiden achteraf ook dat baby's in stuit vaak vroeger geboren worden!
    Je moet kiezen waar je jezelf prettig bij voelt, en je niets laten opdringen!
    Mijn instelling was dat ik het wilde proberen, en lukt het niet, jammer dan..., maar ik heb het geprobeerd. Dat was zo met de versie, de moxatherapie, de bevalling en de borstvoeding..
    Succes in ieder geval...

11. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Alledrie de hele zwangerschap in dwarsligging gelegen. Niet een keer in hoofdligging.
    Met 38 weken gedraaid naar hoofdligging en geboren. Alledrie dus ook niet ingedaald

12. Miertje84

Miertje84 Bekend lid

6 nov 2011
    776
    1
    16
    Utrecht
    Bedankt voor de reactie meiden! Hoop dat onze kleine meid gewoon nog lekker gaat draaien. 😜

13. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Onze baby is met 35,5 week zelf nog gedraaid! Anders had Ik Een stuitbevalling willen doen.

Deel Deze Pagina