discussie op het cb?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sweetlakecity, 17 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Natuurlijk is het fijn als er ook aan de moeder gedacht word maar de meeste vragen vond ik gewoon gek, die ik persoonlijk niet als prettig ervaarde, TE persoonlijk werd het op den duur, net een cassete speler i.p.v gezellig en nonchalant, en dat vond ik niet fijn, want ze is tenslotte ook een vreemde voor mij en ben geen type die bij de eerste de beste haar hele levensverhaal op tafel gooit.

Toen we voor de tweede prikjes gingen was er iemand anders en die vond ik weer tig keer beter, een hele gezellig arts en ging het er heel anders aan toe en dat vond ik wel weer positief. :)

2. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Als die arts had opgelet met kijken naar die docu, had ze geweten dat het om een kwakzalver ging die zich uitgaf voor osteopaat/chiropractor. Osteopathie is een niet beschermd beroep, dus iedereen kan zeggen dat hij het is, terwijl het niet zo is. Degene die dat kindje had gedood, was dus een niet erkende osteopaat. Om nou iedereen over 1 kam te scheren dat het gelijk slecht is, vind ik wel wat overdreven van die arts.

3. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

geniet er nog maar mooi van
    amy-lynn wou bij 18 maanden niets meer uit de fles:(
    weg lekker knuffel fles momentje:x

4. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    een vriendin van mij wou ze om hulp vragen omdat ze niet weten wat ze moeten doen aan gedrag zoontje
    wat in mijn ogen gewoon bij een kind van anderhalf hoort.
    ik zei al vertel het maar niet ze zetten meteen een kruisje achter je naam

5. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb bij de intake toen ze vroegen wat ik verwachte van ze gezegd dat ik niet verwachte dat ze zich overal mee gingen bemoeien. dat ik mijn manieren heb en dat die afwijken van eht gemiddelde. maar dat ze goed doordacht en gemotiveerd zijn. ik heb noooit last van ze. misschien scheelt het ook wel dat ik 40 ben en al 2 pubers heb. in ieder geval zijn ze poeslief hier.

6. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Nou, ik denk dat dat idd scheelt Yinte. Toen ik zeven jaar terug voor 't eerst binnenwandelde op 't CB was ik vierentwintig. NIet piepjong, maar wel jonger dan de gemiddelde kersverse moeder. Ik werd me een partijtje betutteld van heb ik jou daar!

Nu ben ik dertig, moeder van m'n tweede en vooralsnog nemen ze me behoorlijk serieus!

Wel ben ik idd zo dat ik niet vertel waarvan ik 't vermoeden heb dat 't een discussie op gang kan brengen. Waarom olie op 't vuur gooien, denk ik dan.. ;)

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm toch slecht dat mensen het nodig vinden om niet te vertellen wta ze doen met hun kind
    terwijl het cb officieel de beste bedoelingen heeft.

(en ja ik ben geen haar beter.. en heb ook al eens 1 arts "uitgesloten" :) )

8. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik voel mij helemaal niet verplicht te vertellen wat ik doe met mijn kind.
    Als ik ergens tegenaan loop wil ik best her en der vragen hoe of wat en daar kan 't cb eventueel best een hulp in zijn, maar zo lang ik geen problemen heb met mijn kind(eren) ga ik voor de prikjes en de controle's en klaar.

Maar ik moet zeggen: ondanks dat ik absoluut geen prettige ervaringen heb met 't cb toen ik er met Noah kwam, tegenwoordig gaat 't een stuk beter.

9. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

toch erg dat we dan moeten verzwijgen he....
    allemaal gemiddelde kinderen ;)

10. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

Ik ben toevallig eergisteren et mijn zoon naar het CB gegaan. Mijn zoontje is ruim 1½ nu, een behoorlijk temepramentje en wat voor in ontwikkeling. Verder gemiddeld in lengte en gewicht.

Afijn kwam ook een hele discussie op gan reden:
    - mijn zoontje kon de blokken prima stapelen met rechts, nogal snel. toen moest het ook met links waarop de vp de hand van mijn zoon beetpakte rechts. ik zei dat ze dat beter niet kon doen omdat hij bij vastpakken in een driftbui kan schieten. Noemde ze dat kindern van 1½ die nog niet hebben whahahaha
    gevolg: JA HOOR mijn zoon in een driftaanval en zij stomverbaasd dat hij ZO ERG was.
    Ik had hem binnen no time rustig (even duidelijk maken dat het niet kan en negeren) waarop ze noemde goh dat doet u goed en u en uw man zitten zeker goed op 1 lijn.
    Ik ben alleenstaand dus zeg: nee, maar dat geeft niet want mijn man is weg al sinds de zwangerschap.
    Toen wist ze niet meer waar ze het zoeken moest. Volgens haar kon een alleenstaande moeder nooit zo'n temperamentvol kind alleen opvoeden of zo kennelijk en het dan nog goed doen ook of zo. en driftbuien bestonden niet onder de 2 jaar.

Ik heb haar uiteindelijk gezegd dat ik vond dat ze nogal veel vooroordelen had en onjustheden verkondigde. Dat dit voor mij geen probleem was omdat ik zelf als pedagoog werk, maar voor onzekere moeders heel vervelend kon uitpakken of ze daar in het vervolg even op zou kunnen letten en ze als ze iets niet weet het even kon nazoeken of navragen. Heb toen mijn zoontje om beurten de blokjes in zijn l9inker hand gegeven en gezegd stapel maar.... hup 7 blokken op elkaar en heb gezegd dit was het?
    Euh ja stamelde ze en ik ben weggegaan.

whahahahahaha

11. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    Gelijk heb je dat je bent weg gegaan..
    Zelf heb ik ook zo iets van wie kent mijn kind nou beter jij of ik?

12. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0

Ik heb het hoofdkantoor gebeld en gevraagt of ik een andere wijkverpleegkundige kon krijgen om dat ik die man nog al een engert vond..
    En gelijk de volgende afspraak was niet meer bij hem ..
    Dit is nu anderhalf jaar geleden en ben blij dat ik toen gebeld heb naar het hoofd kantoor..

(dus als ik jou was zou ik ook gewoon bellen)

(hij was voor de intake bij ons langs gekomen en stelde allemaal lompe vragen van waarom mijn man niet zwart is en wel van de antillen afkomt ..
    waarom mijn man niet bij dat gesprek kon zijn of hij het te druk had en of het hem niet interesseerde dat ze langs kwamen van het cb..)
    Toen had ik zo iets van , bij jou kom ik niet meer langs..
    Als je nu al vooroordelen hebt over ons en ons niet eens kent..

13. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik had gister juist een superaardig arts, oudere vrouw, en die was zo verbaasd over hoe goed en zeker ik ben in mijn moederschap op 24jaar (zo jong toch ook weer niet??!!) haha, vond het wel supercomplimenteus! :) en het is ook zo dat ik geen onzekerheden heb over hoe ik het doe met onze zoon, hij had iets last van krampjes/ontlasting, dus hij krijgt half om half Nutrilon standaard en Omneo, nou dat ik dat zelf zo bedacht had vond ze wel zo goed, whahaha, hoezo een veer in me reet :D dus gelukkig zijn er af en toe ook artsen waar je een flinke opkikker van krijgt :)

14. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

het cb was bij mij wat betreft BV wel weer reuze goed. Veren dat ik heb gekregen dat ik zo lang al gaf.

Maar er zat dus 1 rotte tussen...

limegreen> maar hoho dat van jullie is wel echt erg!! Gewoon discriminatie!

mamametzoon> You go mum!! Ik vind je een kanjer zeg! Stond je niet te trillen van boosheid. En een mega zoon dat hij mooi zo is en zo een eenheid vormen.

15. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

Boos, hmmm meer verbaasd en vond het erg onfantsoenlijk en onprofessioneel. Verbaasd me gewoon dat dit soort mensen bij het cb werken en dat heb ik dus ook aangegeven.
    Ik ben gelukkig zelf totaal niet onzeker. Heb gelukkig het e.e.a. aan ervaring etc maar het zou je maar gezegd worden als je al niet zo lekker in je vel zit of je onzeker bent.

Maar er zijn ook heus niet allemaal slechte cb's of slechte mensen die werken op het cb hoor, maar dit was er helaas wel één van.

16. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

grrrrrrrrrr cb en die bordjes pap!!! haha verzwijg nu ook maar dat ik maddi geen pap uit een bordje geef maar uit de fles. alsof je een doodzonde begaat als je geen pap uit een bordje geeft. zo doen ze het overkomen.

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Mijn CB verwijst door naar een osteopaat bij baby;s met sterke voorkeurshouding, dus niet elk CB is daarin terughoudend.

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Volgens mij ging het bij die baby om een cranio-sacraal-therapeut. Die chiropractor was in beeld bij een volwassen man die nekletsel eraan had overgehouden...

19. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis

Hier net zo! Officieel mag het niet, ze heeft er ook geen aantekening van gemaakt, maar mondeling heeft ze dat toen wel gedaan.

Als ik weet dat ik ergens voor " op mijn kop" kan krijgen, zeg ik het gewoon niet. Zoals dat mijn zoon nog regelmatig uit een fles drinkt, 's nachts nog wel eens een voeding krijgt als hij wakker wordt etc. Ik zeg het bewust niet, want ik heb geen zin in commetaar, ik weet waarom ik het doe, het heeft een reden.
    Heb dit toen een keer verteld, hij was nog geen jaar oud, maar hij maakte altijd slechte nachten, 2 a 3 keer wakker 's nachts en niet meer in slaap kunnen komen. Ik gaf hem dan een fles melk in bed en hij sliep toen weer verder (niet 2 a 3 keer per nacht hoor, maar wanneer hij 1 keer wakker wordt en hij kreeg een fles dan sliep hij de rest van de nacht door). Nou, poeh...daar moest ik dan maar direct mee stoppen, want hij maakte er een potje van. Als we dit dan een paar dagen mee door zouden zetten was het zo over ;).
    1. Hij schreeuwt niet alleen ons, maar ook de buren wakker.
    2. Hij is overdag niet te genieten, want hij heeft slecht geslapen
    3. Mams kan het niet over haar hart verkrijgen, om haar kleine mannetje zo hard en zielig te horen huilen.
    4. Waarom zou ik hem uberhaupt laten huilen?

2 weken later werd hij best wel ziek, bronchitis en een dubbele oorontsteking. Toen hij beter was, heeft hij nog nooit zo goed geslapen! Bleek dus dat hij al tijden last van zijn oortjes had, zonder dat we dat door hebben gehad. EN IK ZOU HEM MAAR HEBBEN LATEN HUILEN....:(

Voor de rest heb ik echt een super CB hoor, als ik de dingen die een discussie uit kunnen lokken maar achterwege laat.

@ Mijkeltje: Wij zitten bij het zelfde cb, wat bedoel je met betuttelen? Ik heb namelijk dezelfde leeftijd als jij toen had ;)

20. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik zeg altijd alles eerlijk, en ik heb nog maar 1 keer een discussie gehad.
    Ik moet wel zeggen dat ik er altijd meteen bij zeg waarom ik iets doe. Sterre krijgt nog steeds een fles melk voor ze naar bed gaat, omdat dat bij ons slaapritueeltje hoort. En ze vindt het gewoon erg lekker om een flesje te drinken terwijl ik of mijn man een boekje voor leest.
    Nooit commentaar op gehad.

Het enige waar ik een discussie over heb gehad (en waarschijnlijk alleen omdat ik nog vol hormonen zat, nu zou ik het gewoon het ene oor in en het andere oor uit laten gaan) is over dat Sterre te lang dronk aan de borst. Ze dronk 3 kwartier aan elke borst, dus ik was anderhalf uur aan het voeden. Volgens het cb moest ik dat niet toelaten want dat was slecht voor mijn tepels. Duhh, mijn tepels zijn er niet slechter van geworden hoor ;)

Deel Deze Pagina