discussie over kinderbijslag.

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 28 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hier in Duitsland krijg je inderdaad meer vanaf het derde kindje. Dus bij 2 nog niet :(

Maar daar staat tegenover dat je aanspraak kunt maken op Elterngeld (eerste levensjaar) en bij een bepaalde leeftijdsopbouw in je gezin krijg je dan ook nog extra Elterngeld. (min. 75 euro extra)

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Je krijgt voor elk kind hetzelfde bedrag.
    vroeger kreeg je juist meer per elk volgende kind (zoals hiervoor al genoemd is)
    Nu voor elk kind 195 ik geloof tot het 5de jaar en daarna krijg je elk levensjaar meer kinderbijslag per kind.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nee niet elk levensjaar.... het is iedere zes jaar.

1-5, 6-11 en 12-17

4. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Antwoord is al gegeven... ik krijg idd voor Jur iets meer dan 200 euro.. weet niet precies hoeveel t is.. (is al wel genoemd hier).. en voor de andere 3 krijg ik per kind 194,99.. totaal iets van 830 euro zoiets...weet niet precies.. houdt t niet zo bij..

5. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    amfy

ik denk dat hun gewoon kindertoeslag bedoelen. ik dacht namelijk eerst dat je voor kindertoeslag ook voor je tweede kindje 83 euro zou krijgen. maar daar krijg ik iets van 50 euro nog voor om te bestede ( tenminste met mijn inkomen weet niet of dat kan verschillen) totaal iets van 123 euro per maand.

maar idd wat iedereen al zegt jij heb gelijk :p

is toch een aardig bedrag wat je nog ken sparen he haha.

als je tenminste het hele bedrag gewoon kan sparen ieder kwartaal en niet nodig heb voor de kleding zoals wij.
    wou dat ik dat kon ! zou wel eens lekker zijn. ( hebben beetje weinig inkomen op het moment dus iedere cent is meegenomen)

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Deel Deze Pagina