discussie over taart met manlief

Discussion in 'De lounge' started by bernadet26, Jun 28, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik vind reacties als 'pech gehad' wel erg vreemd eerlijk gezegd...Is dat nou gastvrij? Je zegt toch ook niet 'er is alleen koffie en als je iets anders wil, dat is er niet'? Op verjaardagen waar ik kom is er atijd keuze uit twee soorten, of meer, als het grote verjaardagen zijn....Hoeft niets bijzonders te zijn maar wat is het nou voor moeite even wat tompoucen erbij te halen of een appeltaartje bij de AH (die erg lekker zijn overigens) of een vruchtenvlaai, of wat dan ook. Vind ik eerlijk gezegd niet meer dan normaal...je nodigt die mensen toch uit om te komen, dan wil je ze ook wat lekkers voorzetten, en wat de een lekker vindt, vind de ander nou eenmaal niet zo lekker.

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik zou aan 1 niet genoeg hebben dus hier sowieso altijd wel 2 of 3 taarten, en dan allemaal verschillende.

3. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zullen best veel mensen zijn die fondant lusten, maar ik ken er ook genoeg die het absoluut niet lekker vinden. Ik vind het zelf ook echt niet lekker (maak zelf ook taarten).

Ik maak er zelf meestal een kwarktaart of een monchoutaart bij, maar ik vind het ook helemaal niet gek als mensen 1 soort taart hebben op een verjaardag. Als je geen marsepein lust kan je het eraf halen, taart overslaan of je stukje taart laten staan (op laten eten door anderen ;)).
    Mijn neefje werd onlangs 1 jaar en daar heb ik een taart bekleed met marsepein voor gemaakt (30 cm) en zij hadden ook geen alternatief. Heb niemand horen klagen.

4. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Ik sta de hele dag in de keuken om mijn gasten het naar de zin te maken, van stukje komkommer tot dingetjes uit de oven er is voor ieder wat wil. 2 x per jaar hebben we een kinderverjaardag en hebben wij de keus gemaakt om daarvoor een hele mooie taart te laten maken waarvoor we ook betalen, ten eerste heb ik nog nooit iemand horen klagen en ten tweede, dan koop je een extra appeltaart zul je zien dat diegene dat ook niet lust, moet je dan 3 soorten taarten kopen? Dus dan kan ik geen mooie taart voor mn zoons kopen omdat er misschien iemand is die dat niet lust.

Als de taart de gangmaker van een verjaardag moet zijn, dan doe je iets niet goed, want dan is de rest blijkbaar prut en dat zie ik weer vaak genoeg op een verjaardag, vaak krijg je ergens anders alleen een stukje komkommer, droge worst en nootjes.

5. sweetbel

sweetbel VIP lid

Jan 27, 2010
    5,519
    0
    0
    Ik zou er gewoon nog een appeltaartje bijkopen/maken.

Wij hadden met de eerste verjaardag van onze dochter ook een taart laten maken, en mijn moeder had nog twee appeltaarten gemaakt. Sommige mensen namen gewoon van allebei de taarten een stukje, vreetbakken haha.

6. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Lekker een taartje erbij kopen, heeft iedereen z'n zin. Ik zou 't persoonlijk niet zo'n straf vinden om 2 taarten in huis te hebben. Fijne verjaardag!

7. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Ik vind ook dat je man gelijk heeft.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,268
    6,799
    113
    Wij hebben altijd 2 tot 3 taarten in huis dan...

Altijd een appeltaartje en kwark

9. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    En anders doe je toch gewoon cake??? Dan heb je de taart voor je kleintje gemaakt en als de gasten dat niet willen, dan nemen ze een plakje cake. Is niet duur:p Doe ik ook altijd.

10. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Vind het maar een rare discussie..

11. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

Sep 28, 2009
    1,335
    1
    36
    winkel medewerkster
    Denk dat ik dit idd doe, plakje cake, aardbei erop en slagroom.
    Dora taart daar heeft mijn meisje het nu al over, en wie het niet wil die krijgt cake.
    Er komt nog genoeg lekkers op tafel dus voor iedereen genoeg.

12. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik heb ook altijd 2 taarten,

eerst had ik altijd een taart van de hema en een zelfgemaakte appeltaart of monchoutaart,

nu maak ik ook zelf taarten voor de kinderen... ook met marsepein, en dan zelf gemaakte appel of monchou taart,

wat je ook zou kunnen doen is een paar foto tompouches bestellen bij de hema, dan kunnen mensen dat nemen ipv met marsepein.

13. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,818
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Vind ik ook. Dat hoef je niet veel moeite te doen of veel geld uit te geven, maar kun je het iedereen wel gemakkelijk naar de zin maken...

14. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

wij hebben ook altijd twee smaken. je heb er altijd zeurpieten tussen zitten. in ieder geval wel bij ons;) en ik lust ook geen marsepein dus ik ben het wel met jou man eens:p

15. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

Feb 16, 2011
    2,448
    1
    38
    Dordrecht
    Als je een hele speciale, grote taart hebt, dan zou ik het zonde vinden om er een extra bij te maken, en dan zul je zien dat van je dure taart heel veel over blijft!

Normaal heb ik 2 a 3 verschillende soorten gebak, iets met chocolade en iets met vruchten en dan soms nog appeltaart erbij ofzo. Afhankelijk van hoeveel zin ik heb om te bakken.

Je kunt natuurlijk wel iets van soesjes ofzo erbij halen, mensen die geen taart willen kunnen dan toch iets zoets eten. Of cake inderdaad.

16. Maia

Maia Niet meer actief

ik maak zelf ook taarten met marsepein (meestal marsefond want dat vind ik zelf het lekkerst) en vaak 2 laags maar zorg wel dat ze anders smaken. En er zijn er 1 of 2 die geen marsepein lusten maar die halen het er gewoon af en eten het biscuit en vulling, heb er nooit wat over gehoord. En als ik weet dat er echt veel mensen komen bak ik vaak nog wel een andere taart erbij, heeft er meer mee te maken met hoeveel tijd ik heb en wat ik voor idee heb met m'n taart.

17. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb altijd maar 1 taart... als iemand niet wilt heeft ie pech he...
    ik ben geen banketbakker...

Dit jaar had ik er wel tompoucen bij want we hadden de taart pas laat in de middag gedaan en zo had iedereen een tompouce die eerder was... uiteindelijk bleef iedereen hangen en namen ze gewoon 2 stukken taart :D

18. tulip

tulip Niet meer actief

als je echt zo'n speciale (lagen) taart hebt bekleed enz, zou ik er maar 1 doen. Die taart is dan voor je meisje (en daar gaat het dus om lijkt mij...) het klapstuk. Je zal vast nog andere lekkere dingen voor je gasten hebben.

Heb je een simpele appeltaart dan kun je er misschien 2 soorten doen, maar met zo'n taart, nee hoor vind ik niet nodig.

19. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

Jun 17, 2012
    2,078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Wij hadden voorheen altijd een grote lslagroomtaart van Albers bakkerij met bv. een foto van ons kind er op of een andere thema afbeelding, kaarsjes en tekst er op. Daar hadden we toen genoeg aan maar sinds onze vriendenkring is gegroeid hebben we eigenlijk altijd meer keuze.

Zondag is Samira jarig en dan vieren we het ook. We hebben dan de keuze uit slagroomtaart en appelkruimelvlaai:D

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zorg altijd voor meer keuze als gastvrouw wil ik gewoon dat de gasten het naar de zin hebben.
    Bij een kinderverjaardag heb ik naast de feesttaart altijd iets van spekkoek, mokkastammetje, appeltaart of vlaai als extra keuze. Plus iets hartigs, niet iedereen wil zoet.

Ik vind opmerkingen als 'pech gehad' als het om een verjaardag gaat echt een beetje raar hoor, het is toch feest? Dan ga je toch niet botweg zeggen 'eet maar wat de pot schaft'? Dat kun je doordeweeks doen, maar voor een verjaardag vind ik dat echt niet kunnen.

Share This Page