discussie over taart met manlief

Discussie in 'De lounge' gestart door bernadet26, 28 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Idem, de mijne moeit zich er ook niet mee. :)

Hier ook altijd een taart en een cake ofzo omdat 1 taart niet genoeg is. Dit jaar hebben ze zo weinig taart/cake gegeten, zelfs geen interesse in getoond, dat ze volgend jaar alleen nog maar taart krijgen. Laat niet voor niets een taart maken.

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik zou ook een alternatief in huis halen. Hier zou een marsepein taart nooit een succes zijn, maar heb altijd 2 smaken in huis (meestal slagroom en appel) en soms bak ik er nog een cake bij. Voor ieder wat wils en mocht er vers gebakken taart of cake over zijn vries ik dat in voor eens tussendoor bijv.

3. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik maak voor mijn eigen verjaardag altijd een fondant taart en een slagroomtaart. En als mensen het niet lusten hebben ze pech.
    Als ik rekening moet houden met iedereen dan moet ik eerst 40man gaan vragen wat voor taart ze lusten. En dan sta ik vier dagen te bakken, nee hoor het is wel goed.

4. Henkiepenkie

Henkiepenkie Niet meer actief

Ik doe dat altijd wel, maar ik vind bakken erg leuk :D Heb ik eindelijk een reden!

5. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.257
    1.019
    113
    Zuid-Holland
    hier ook altijd twee verschillende taarten in huis, maar er gaat maar 1 (de mooiste) met kaarsjes en op de foto!

6. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    voordeel van marsepein taart is dat je het marsepein er makkelijk af te halen is...en de binnenkant is is net een slagroom taart...dus ik zie het probleem niet echt :)

ik zou er anders een simpele cake bij kopen, als alternatief!

(vind persoonljk marsepeinen taart net iets leuker voor je kind dan hema taart)

oh....ik vind fondant ook niet lekker!!!

7. Skye

Skye Niet meer actief

Nou, ik heb afgelopen verjaardag een grote barbietaart gemaakt voor dochterlief, ook met marsepein. Daar heb ik een werk aan gehad. Heerlijk gevuld met aardbeien en room. No way dat ik daar ook nog een appeltaart bij ga halen voor als mensen geen marsepein lusten!!! Ik lust zelf ook geen marsepein (aan een stuk), maar op de taart met botercreme ed proef je die echte marsepein-smaak niet eens zo erg.

Zal leuk zijn, doe je gigantisch je best op een prachtige taart, wilt niemand hem eten en kiezen ze allemaal voor ordinaire appeltaart hahaha, nee mij niet gezien!

8. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Hier dus wel altijd 2 smaken, meestal iets van een appeltaart of vlaai erbij. Omdat ikzelf degene ben die ongeveer alles aan zo'n verjaardagstaart echt niet lekker vindt, maar weet dat m'n kind het helemaal prachtig vindt om een 'echte' verjaardagstaart met slagroom en Dora en de hele reut te hebben. Bovendien is m'n schoonzus diabeet en die kan beter ook wegblijven bij teveel slagroom etc. Dus 'echte taart' met kaarsjes voor het feestvarken en het merendeel van het bezoek, en voor degenen die dat echt niet lekker vinden iets anders (hahaha op mijn eigen verjaardagen vroeger was *de taart met kaarsjes* dus een kersenvlaai zonder slagroom ;))
    1 taart is vaak toch ook net te weinig dus dat probleem is dan ook gelijk opgelost.

9. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik heb voor mijn dochter haar 1e verjaardag een grote marsepeinen/fondant taart besteld.
    Mijn zus maakt nog wat muffins maar daar komt ook fondant op.

Als ze het niet lusten pakken ze maar chips,nootjes,hapjes etc.. genoeg andere dingen!

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dit dus. ;) Ik ben het overigens met je man eens. Gewoon nog een lekkere appeltaart erbij halen, dan is er voor elk wat wils. Maak je er verder niet zo druk om, tis maar een taart extra, zonde van zo'n heugelijke dag. ;)

11. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik ben het ook met je man eens.
    Je kunt toch de kaarsjes op de mooiste taart doen??? zo hebben wij dat ook gedaan met ons zoontje zn eerste verjaardag,

ik moet persoonlijk ook niks van marsepein taart hebben , dus ben altijd blij als er een andere keuze is.

En idd , zou me er ook niet te druk over maken..... zonde van de voorpret! alvast een fijne verjaardag!

12. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Gedeeltelijk mee eens...
    Ik doe het precies als jou. Ik zorg ervoor dat mensen ook kunnen kiezen uit ander gebak en voor de kinderen is er een kindertaart. Mensen komen uiteindelijk ook op de verjaardag, nemen een cadeautje mee etcetc. Ik zorg er graag voor dat ze ook een stukje gebak hebben wat ze lekker vinden.

Echter...taarten zijn duur. Je moet het wel kunnen betalen.
    Als dat niet kan, dan begrijp ik dat je kiest voor 1 taart.

13. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Mijn zoontje werd gister 2. Heb een leuke (kleine)taart bij de Hema vandaan(met foto).En nog 2 soorten.Ik vind wel dat je keuze moet hebben eerlijk gezegt.Vind dat ze bij Hema lekker gebak hebben voor een prima prijs dus tja ik ga dan niet moeilijk doen over een paar euro op een verjaardag.

14. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0

daar heb je helemaal gelijk in!
    ik ben altijd blij als er meerdere keuzes zijn! (zoals ik al aangaf)
    MAAR als die er niet zijn..... dan vind ik dat geen probleem en sla ik de taart gewoon over! Ik kijk daar iemand echt niet raar op aan ofzo

Ieder zn eigen keuze natuurlijk!

15. Janna

Janna Fanatiek lid

Wij hebben hier altijd meerdere taarten, omdat we aan één taart vanwege het aantal gasten toch niet genoeg hebben. Ik maak dan dus wel verschillende soorten. Ook omdat ik dat zelf leuk vind.

Ik heb nog nooit gehad dat iemand zei dat hij geen van mijn taarten lustte. Maar mocht iemand dat wel zeggen, dan vind ik eerlijk gezegd niet dat ik als gastvrouw rood zou hoeven worden (zoals iemand eerder schreef). Dat kan toch gewoon gebeuren?! Dan zou ik vragen of diegene nog wat anders lust en kijk ik of ik nog koek of chocola in huis heb (meestal wel). En anders zijn er later weer andere hapjes.

Ik heb al een paar keer gelezen dat iemand schreef dat die mooie , dure marsepeinen taart op een verjaardag minder snel ging dan de gewone appeltaart (ofzo). Eerlijk gezegd vind ik zulke taarten meestal ook helemaal niet zo lekker. Ik hou inderdaad ook niet zo van marsepein en ook botercreme vind ik maar raar spul. Ik lust die taarten wel hoor, en ga er ook niet over zitten zeuren naar mijn gastvrouw, maar echt lekker vind ik het niet. Dus als ik ook een stukje zelfgebakken taart kan kiezen... nou dan weet ik het wel!

Ik heb hier nog nooit een kinderverjaardag gehad, maar ik denk dat ik op mijn dochters eerste verjaardag maar gewoon zelfgebakken doe en dan dus niet met marsepein en botercreme. 't Kind weet toch niet wat ze mist. Ik heb vroeger ook nooit een "mooie" taart gehad. Mijn moeder bakte altijd een heerlijke appeltaart! Dat was echt traditie. Ik ben nu nóg teleurgesteld als ze op mijn verjaardag geen appeltaart heeft gebakken, maar uit gemak iets heeft gehaald. (We vieren mijn verjaardag wegens omstandigheden bij mijn ouders en zij verzorgt dan altijd de taart.)

Ts: ik weet niet hoe belangrijk je man die extra taart vindt en hoe fel jullie discussie hierover is. Maar als het echt belangrijk voor hem is, zou ik hem gewoon z'n zin geven en een extra taartje/schnitt/cake halen, want het is inderdaad niet de moeite waard om echt onenigheid over te hebben.

Ik hoop dat je een leuk feest hebt!

16. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik maak ook altijd zelf een marsepeintaart maar we hebben ook vrienden/familie die dat niet lusten dus ik haal er altijd een appeltaart bij.

17. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Die discussie moeten je man en jij samen uitvechten..

18. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    Oooo dames het is niet zo dat wij een pittige discussie hier over hebben hoor!
    Word niet met pannen enzo gegooid;)
    Maar voor die gene die het niet lusten maak ik een klein kwark taartje met aardbeien. Man blij ik blij en vooral mn kleine meid blij en daar gaat het tenslotte om.

19. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Kwarktaart zou ik dan weer niet doen maar dat komt omdat driekwart vd mensen in mijn omgeving dat niet lekker vinden.

Met onze verjaardag of andere feestjes doe ik altijd meerdere soorten. Op die kleine zijn verjaardag laat ik een mooie slagroomtaart maken bij de banketbakker met een plaat erop (2e jaar teletubbie,3e jaar diego en dit jaat thomas). Nog nooit iemand die dit niet lustte. Ik vind het de sfeer van ''de taart'' een beetje eraf halen als ik meerdere soorten heb.

20. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie oplossing bernadet! Je krijgt vast veel complimenten over je taart! Maak er een mooie foto van :) geniet van de dag!

Deel Deze Pagina