Discussie over ziek zijn

Discussion in 'De lounge' started by happynienja, Dec 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Idd!
    Leuk hoor al die wettelijke regeltjes als zorg- en calamiteitenverlof, maar als mijn man dat om de haverdeklap zou flikken is het uiteindelijk wel zo: voor jou een ander.

2. Tamale

Tamale Niet meer actief

Sorry dat ik het zeg, maar dan gun ik jou een FLINKE flinke buikgriep .
    Met koorts alleen ben je er niet.
    Dan MOET je wel op bed gaan liggen. Dat heeft NIKS te maken met volwassen zijn en verantwoordlijkheden hebben.
    Je bent juist onverantwoord als je doorwerkt terwijl je hartstikke ziek bent.
    Je moet je lichaam de rust gunnen die het nodig heeft als het ziek is.
    Ik zou jezelf ook maar eens even afvragen of dit is wat jij je kinderen mee wilt geven.

3. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Lekker bedrijf zeg! Die regelingen zijn er niet voor niets natuurlijk!

4. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

het is dat ik zelf hier met een ziek kind zit
    anders kwam ik ff naar je toe
    woon om de hoek bij je
    maar je kan hier niet je man voor aankijken meis
    en eigenlijk vind ik dat je zelf ook dan iets meer contacten in de buurt moet maken
    bij jou wonen veel kleine kindjes in de buurt en volgens mij is er echt wel iemand bereid om ze paar uur op te vangen

succes

5. Tamale

Tamale Niet meer actief

Volgens mij vergeet bijna iedereen hier, dat het niet om degene die ziek is gaat. Maar om het kind waar de zieke anders voor zou moeten zorgen..
    Soms kun je niet anders, en misschien kom je daar zelf nog wel eens achter.

6. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    VInd dit wel btje kort door de bocht. Als er een mogelijkheid is om "vrij" te vragen of eerder naar huis te komen waarom niet.
    Ziek melden omdat de partner ziek is vind ik ook NOT DONE.

maar vragen kan toch en hangt t ook nog van de ernst af en hoe vaak. zelf zou ik ook proberen door te gaan. maar als t niet kan en de man kan vragen of hij vrij kan krijgen zie ik t probleem niet.
    TS kan al geholpen zijn met de middag bijv.

tja en als t dan niet kan kan t niet.. maar goed.

7. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

Jun 10, 2009
    1,364
    0
    0
    Als ik echt doodziek ben dan neemt mijn man gewoon vrij of zorgverlof. Ik bedoel er lopen hier 2 kinderen rond die ook hun aandacht en verzorging nodig hebben en als ik niet eens kan lopen dan blijft hij thuis.

Heeft niks met mietje zijn of kiezen op elkaar maar ook voor de veiligheid van mijn kinderen. Laatst viel ik flauw omdat ik buikgriep/koorts had nou was wel erg blij dat mijn man thuis was. En ik ben gelukkig maar 1 keer per jaar ziek en 2 dagen of zo :D

8. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    Wat heb ik dan een zeldzame man, ik hoef niet eens te vragen, hij blijft gewoon thuis.... niet als ik niet fit ben, maar wel als ik goed ziek ben.

TS, met een beetje geluk heb je buikgriep, aangezien dat zo besmettelijk is als de pest dan is je man over een paar dagen ook aan de beurt...kun jij dan ook niet dr voor zorgen dat je ff niet thuis bent om hem in de watten te leggen????

9. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

Ik weet niet of je kan lezen maar met een flinke buikgriep ga ik mijn man niet vragen of thuis te blijven je kan prima voor de kids zorgen en overgeven tegelijk (zat gedaan want als je mijn stukje had gelezen had je gezien dat ik allang dat gedaan had)

Het gaat er niet om je man kan best eens thuisblijven als dat mogelijk is maar niet steeds over en over omdat je de griep hebt daar kan je makkelijk mee als moeder zijnde functioneren als je niet meteen in je bed gaat liggen en je ziek gedragen, je kan ook gewoon een paar standjes rustiger aan doen maar toch zonder je man de dag doorkomen. Dat heet zelfredzaamheid.

Natuurlijk als het echt niet anders gaat kan je man vrij nemen maar als dat niet kan hoef je ook niet boos te worden dan zal je gewoon verder moeten.. je man heeft ook verantwoordelijkheden aan zijn baas.

10. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    dank je mirell, lief van je :)

en ja ik moet en wil ook meer contacten maken en daar ben ik mee bezig maar ik heb het ook druk en hebben op het moment geen geld voor een hobby om mensen te leren kennen.
    Ik ben pas begonnen met werken, maar als ik ziek ben of niet kan werken als de kids ziek zijn heb ik geen inkomen.

En aan de mensen die door zouden gaan ook al zijn ze ziek, hoe doe je dat dan? Doorgaan als je om de haverklap flauw valt, moet kotsen of moet schijten?
    Ik kan Emma niet eens een fles geven of verschonen.
    En voor Martijn een boterham smeren is al te veel.

En mijn vriend kan eigenlijk ook heel moeilijk vrij krijgen, maar zijn baas vind de gezondheid van kinderen en vrouw belangrijker gelukkig.

11. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Volgens mij is ONS zoontje niet alleen mijn verantwoordelijkheid maar OOK die van HEM..

Hier is het gelukkig nog niet voorgekomen dat ik te ziek was om voor Lenn te zorgen.. Voor een verkoudheid of misselijkheid zal ik mijn man nooit vragen om thuis te blijven.. Maar als ik alleen maar op de wc zit omdat ik van gekkigheid niet meer weet van welke kant het komt heeft de baas van mijn man gewoon pech hoor..
    ze zijn wel vrij makkelijk daar in.. Hij vaart en kan zijn broertje altijd vragen om die week mee te gaan dus dat is een voordeel..

Maar echt niet dat mijn kind de verantwoordelijkheid is voor mijn moeder, buurvrouw vriendin (die trouwens ook allemaal werken;))

12. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    Als mijn vriend ziek is dan zijn de kids op het kdv of ben ik thuis met de kids en zal ik hem zeker in de watten leggen.

13. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    En wat vinden jullie er dan van dat ik altijd vrij moet nemen om met de kids naar het consultatieburo of de kinderarts of voor Emma's helmpje te gaan?
    Het is wel heel ouderwets om te zeggen dat de moeder alles maar opzij moet zetten voor de kinderen.
    De vader is net zo goed de ouder, of hoe zit dat dan?
    Mama is 80% en papa 20% de ouder?

14. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    ja dus als hij op het water zit dan komt ie wel meteen naar huis?
    en als ie nu al een dag weg is hoe komt ie dan ff snel terug?
    je voelt toch niet op de dag dat ie weg gaat a;l dat je 2 dagen later ziek word?

15. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

op zich als je evenveel werkt dan vind ik wel dat je alletwee evenveel vrij kan nemen natuurlijk.

Als je echter minder werkt kan je toch inplannen op je vrije middagen e.d. dus dan hoef je al geen vrij te nemen.

Als je fulltime werkt dan gaan beide kids ook naar KDV dus kan je met gerust hart ziek zijn natuurlijk... (voor het originele topic)

16. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    Mocht de nood hier aan de man zijn en mijn vriend is er niet (marineman) dan kan ik altijd mijn moeder bellen.
    Maar m'n moeder werkt ook een woont hier 6 uur rijden vandaan.
    Dus als m'n vriend gewoon aan wal is, zoals nu de komende 2,5jaar, dan is hij de eerste die thuis blijft.

17. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik werk minder dan hem maar het valt niet altijd op de vrije dagen in te plannen. Dus dan word ik geacht vrij te nemen.
    Terwijl het eigenlijk krom is want ik krijg niet betaald als ik niet werk en vriendlief wel.

18. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    En ja morgen gaat Martijn sowieso naar het kdv maar emma waarschijnlijk niet omdat ze koorts heeft en een oorontsteking.

19. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0

nou dat ligt aan de verdeling ik werk 2 dagen mijn man 5 en sommige weken weekenddienst erbij dan werkt hij 7 dagen
    ik plan dat soort afspraken op mijn vrije dagen.
    maar ik vind dit soort dingen ook heel normaal omdat wij samen heel bewust hebben gekozen dat ik 3 dagen minder zou gaan werken.
    dan zou het toch wat wezen dat hij een uur vrij moet nemen om met amy-lynn naar consultatie buro te gaan.
    en als andre thuis is is hij ook 100% papa voor amy-lynn
    hij doet haar elke avond in badje dan ruim ik ondertussen boven de kleertjes op of ik strijk wat was.
    en op vrije dagen van hem doet hij alles wat ik ook doe met haar
    wat dat betreft geen klagen.

en als ze een week ziek is dan verdelen we de 2 dagen dat ik werk zodat ik 1 dag vrij neem op mijn werk en hij ook 1 dag.

20. Tese

Tese Niet meer actief

Even afkloppen, maar gelukkig zijn we hier nooit echt ziek ofzo. Weleens niet lekker of dat we een buikgriepje hebben maar wel door kunnen gaan.

Maar er zijn uitzonderingen. Zo had mn man vorig jaar een buikgriep waar hij binnen een uur bijna uitgedroogd was. Wat was dat eng om mee te maken zeg! Hij kon niet naar de wc had gewoon de kracht niet meer! Zoals hij er ook uitzag dacht ik dat hij het loodje ging leggen.

Kijk en dan denk ik, als ik er zo aan toe was, en kinderen om me heen had lopen dan had hij thuis moeten blijven want dat was geen kwestie meer geweest van even je schouders eronder zetten. Hij kon gewoon niet meer uit zn ogen kijken en op zn benen staan.

Het ligt er dus maar aan hoe erg je eraan toe bent vind ik. Sommige mensen vind ik wel erg kort door de bocht hier hoor. En inderdaad je bent als moeder niet alleen de ouder, de vader heeft ook verantwoordelijkheden. En per gezin is het natuurlijk verschillend hoe zaken geregeld kunnen worden. Ligt er maar net aan welke banen er zijn en hoe makkelijk bazen zijn. En natuurlijk ook hoe jullie er zelf tegenover staan en wat de onderlinge afspraken zijn.

Share This Page