Goeie middag allemaal, Ik kwam een discussie tegen en dacht heb nog een leukere. Kinderen geloven in de sint tot de ouders vertellen/ze het van vriendjes horen dat het allemaal nep is. Helemaal prima natuurlijk hoe en wat je dan zegt en op welke leeftijd je dat doet. Maar laten jullie je kind(eren) in de kerstman geloven. Ik ben er benieuwd
Nope ik doe dus niet aan de kerstman. Simpelweg omdat deze man gewoon niet bestaat. Hij heef nooit bestaan en dit dus puur is ontstaan uit een verzinsel. Em comercieel natuurlijk. ( maar daar zijn we allemaal schuldig aan ) Ik leer mijn kind liever WEL wat kerst inhoud. Ik vond het juist magisch om rond kerst naar de kerk te gaan advent kaarsjes aan te steken en elke keer naar bijbelverhalen te luisteren. Of het grote kerstverhaal spelen. Kerstman? Nee dat vind ik echt onzin..
Ik laat mijn kinderen dus wel in Sinterklaas geloven omdat dat echt ingeburgerd is en een traditie... Wel tot op een bepaalde leeftijd hoor... Maar ik wil mijn kinderen geen spannend gezellig feest onthouden... De kerstman doe ik bewust niet.... Dit heeft vooral te maken met het feit dat ik gelovig ben en ik vind dat mijn kinderen de werkelijke betekenis van Kerst moeten kennen... De kerstman... oftewel Santa Claus... is ontstaan dankzij Coca Cola... en is in Amerika uitgegroeid tot een soort van traditie daar... Maaaar ik vind dat we niet alles uit Amerika hoeven over te nemen Dus alleen Sinterklaas hier tot een bepaalde leeftijd....
Idd, de kerstman is van coca cola, en de sint heeft daadwerkelijk echt bestaan. Dus ik kies ervoor om later mijn kind wel in sinterklaas te laten geloven en niet in de kerstman
Wij vieren geen Kerst, geen Sinterklaas en geen Oud en Nieuw. Later zal ik dat mijn kinderen ook meegeven. We doen wel aan verjaardagen.
@beertje - Hoe los jij dat op met oud- en nieuw? Ik moet zorgen dat ik het hier donker heb in huis... gordijnen dicht en de deurbel eraf... Ze gaan hier nl. de hele buurt door om nieuwjaar te winnen... En ik heb zooooo een hekel aan dat oud-en nieuw.... pffff... Mochten ze wat mij betreft gewoon afschaffen...
Goeie vraag. Ik vind het allemaal geldverspilling, als je eens wist hoeveel geld mensen uitgeven aan vuurwerk, echt zonde, maar goed dat moet iedereen voorzich weten. Ik denk 2 oliebollen in mijn oren ofzo, weet 't nog niet hihi.
En je moest eens weten hoe gevaarlijk het is om dat vuurwerk te maken... Dit wordt hoog in de bergen in China gedaan door mensen die dit werk doen omdat ze geen keus hebben.... Anders hebben ze geen brood op de plank.... Tegen een hongerloontje riskeren ze daar in die bergen dagelijks hun leven.... Je wilt niet weten hoeveel mensen het hun leven kost zodat ze het hier binnen een paar tellen de lucht in kunnen schieten...
Ja VRESELIJK gewoon, wij in het Westen zijn verwend en staan daar echt niet bij stil, behalve dat we lezen made in China. Miljoenen gaan er de lucht in met Oud en Nieuw en dan die treurige berichten de volgende dag, dat er mensen zijn omgekomen of mensen voor het leven verminkt.
mijn man en ik verschillen van mening, ik wil mijn kind wel de achtergrond van Sinterklaas en Kerst vertellen maar verder geen fabeltjes, mijn man denkt dan dat het problemen gaat opleveren bij andere kindjes, dat ons kindje dan zou zeggen 'nee hoor, mijn mama zegt dat ie niet bestaat" dat zou wel een oeps moment zijn maar ik wil het ook wel graag op mijn eigen manier kunnen doen, we kunnen er nog even over discusseren omdat ons 1e kindje nog geboren moet worden laat staan wanneer ie kan praten, dat duurt nog effies. wel leuk om te zien dat iedereen er anders over denkt
Wij gaan Sinterklaas vieren. Kerst vieren we ook, boompje, lichtjes, eten, gezelligheid, maar minder cadeautjes. Ik zal mijn kleine man ook nooit wijsmaken dat de Kerstman echt bestaat.
ik LAAT mijn kinderen nergens in geloven zodra 1 van mijn kinderen aan mij vraagt hoe het zit krijgen ze niets anders dan de waarheid te horen zoals het hoort dus een ouder hoort gewoon niet te liegen tegen een kind en nogmaals hiermee bedoel ik dus als kind naar 1 van de ouders gaat en vraagt hoe het zit en om nu te zeggen de kerstman bestaat echt niet en sinterklaar wel of die heeft wel bestaan volgens mij weet men dan ook niet want Sint nicolaas was of deed aangezien het tegenwoordig gaat om wie heeft de duurste en meeste cadeaus gekocht groetjes nathalie dus mijn antwoord moge duidelijk zijn geen van beide
nou dat vind ik ook wij waren gister even bij de toys r us. een kabel halen voor de ds staat er een vrouw voor ons die even sinterklaas inkopen heeft gedaan voor 2 kids (dit zei ze terwijl ze sticker aant plakken was) ze moest 700 euro af rekenen! niet normaal meer. wij doen ook geen van de 2.hij heeft bestaan maar is allang dood.
ik laat mijn zoontje wel in sinterklaas geloven, omdat ik vind dat het bij het kind zijn hoort. we doen wel alleen aan schoentje uithalen, omdat mijn vriend nooit aan sinterklaas heeft gedaan, hij is jarig op 4 december. met de familie trekken we lootjes met kerst en dan krijgt hij ook de grotere cadeaus. groetjes, Miranda
Wij vieren t beide maar Sinterklaas uitbundiger Ieder zijn ding maar ik zou er inderdaad moeite mee hebben als een kind in de klas van mn kids zeggen dat ie niet bestaat