Hoi, Wij hebben thuis de babycook maar ik vind zelf dat je er maar weinig eten in kan maken. Jammer, dus hebben we nu zo'n stoommandje van metaal. Weet iemand of je rijst en pasta ook kan stomen en zo ja hoe lang? Kan dit niet vinden op internet. Wil namelijk alles in stoommandje doen en dat klaarstomen, lijkt mij wel zo handig.
Volgens mij kun je harde pasta en rijst niet stomen in een stoommandje omdat die flinke hoeveelheden water op moeten nemen.
Rijst weet ik zo niet, maar deegwaren moet je koken. Dat kun je niet klaarmaken met een stoomapparaat. Daarnaast kun je een heel maaltijd toch niet in 1x klaarmaken in een stoommandje? Vlees bereid je anders dan vis, groente stoom je minder lang dan vis, pasta/rijst moet je koken enz enz. Je kunt een maaltijd voor je kindje gewoon op dezelfde manier klaarmaken als voor jullie (of nog makkelijker: gewoon 1 gezinsmaaltijd maken), alleen dan zonder zout.
Pasta en rijst kun je niet stomen....ik zou idd net als wat adi zegt gewoon van jullie maaltijd geven wat geschikt is...
Rijst kun je wel stomen. Ik maak wel eens "zee-egels", zoals wij ze noemen. Gehaktballetjes in de rauwe rijst gerold. Dan in een stoommandje, en dan wordt de rijst gewoon gaar.
Ik heb altijd zoutloos gekookt tot het eerste jaar. Macaroni wel met een pakje maar dat aten wij ook niet vaak en anders kreeg ze wat anders. Babycook vond ik "onzin" in die zin dat ik toch moest koken, en dan maar gewoon zoutloos of apart. Heb ik geen nieuw apparaat voor nodig.
Op zich als je gewoon aardappels en vlees en groente apart kook heb je een babycook niet nodig. Maar wij maken vaak buitenlandse gerechten waarin je van alles door elkaar heen doet en dingen in zitten wat ze nog niet mogen.Zelf zie ik het niet zitten om droge aardappels en stuk vlees maanden lang te eten. Of noem is een paar voorbeelden van wat je anders eet.
wij hebben ook de babycook aangeschaft omdat wij vrijwel nooit Hollandse pot eten, ideaal alleen voor de eerste hapjes..voor grotere porties minder. Betreft stomen..pasta kan sowieso niet gestoomd worden volgens mij?
Volgens mij niet helaas, dus word gewoon apart koken dan.. je kan ook pasta en rijst in (grote) hoeveelheid zoutloos koken en invriezen en dan de groentes ook apart invriezen..alhoewel het misschien wel lastig is qua hoeveelheid dan.
Anders was dan bijv Chinees, pizza, buitenlands, ed. Ik kookte gewoon voor haar apart en zoutloos en dat voor bijv 3 dagen. In bakjes en dan de vriezer in. Nu krijgt ze nog geen pizza dan kook ik gewoon voor haar apart. Chinees eet ze wel mee nu.