Discussie topic bijvoeden wel of niet vanaf 4 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Lov23, 23 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Op zich hoef je m die reden niet eerder dan 6 maanden te beginnen hoor. Ze raden aan te starten met 6 maanden maar ook dan hoeven ze niet meteen hele borden vol te eten. Dan mag je ook nog gewoon rustig opbouwen.

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Dat zei ik omdat ze dat zo schrijven... Dat het vanaf 6 maanden echt nodig is bij de bv/fv.... Daarom mijn redenatie...
    Snap je;)

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    Het is ook echt nodig, maar het is ook geen ramp als je kind niet meteen enorme hoeveelheden naar binnen werkt.
    Het ene kind is inderdaad het andere niet.

Als je Rapley doet, zal je kind in het begin waarschijnlijk iets minder eten dan een kind dat gepureerd krijgt.
    Maakt niet uit. Het gaat om smaakjes uitproberen, texturen leren kennen. En niet zozeer om hoeveelheden, ook niet met 6 maanden.

Borstvoeding blijft zoiezo nog een tijdje de belangrijkste voedingsbron, maar ook als je kv geeft, en je kindje nog niet zo'n snelle eter is, haalt ie daar ook gewoon nog z'n basisbehoefte uit.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ja ik snap je..het is dus wel echt nodig om te beginnen..maar niet om gelijk veel te eten. Dus starten vanaf 5 maanden zodat ze met 6 maanden gelijk veel binnen krijgen is dus niet echt nodig.

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oké is me duidelijk meiden ;)

Deel Deze Pagina