Discussie topic, corrigerende tik

Discussie in 'De lounge' gestart door MyMiracle, 2 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat is op jouw van toepassing?

1. Ik geef mijn kind(eren) wel eens een corrigerende tik.

2. Ik heb mijn kind(eren), helaas, een keer een corrigerende tik gegeven.

3. Ik geef nooit een corrigerende tik.

4. Ik geef andermans kinderen wel eens een corrigerende tik.

5. Ik heb andermans kind(eren), helaas, een keer een corrigerende tik gegeven.

6. Ik geef andermans kinderen geen corrigerende tik.

7. Anders....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Sandrasv

Sandrasv Actief lid

9 mrt 2013
    253
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Ze krijgen hier weleens een corrigerende tik op de vingers, ik verlies weleens mijn geduld en schreeuw dan ook weleens en ben niet altijd zo consequent als zou moeten, als ik moe ben of me niet lekker voel. Ik geef het goede voorbeeld, ik ben een mens en ik maak fouten en als je ruzie hebt maak je het goed, dat voorbeeld geef ik; mama is een mens en geen superman. En ook al zijn we niet perfect we houden wel van elkaar...

Als ik het zo lees zijn er hier moeders die nooit wat verkeerd doen en altijd alles onder controle hebben, enerzijds fijn natuurlijk, anderzijds wordt ik al moe als ik er aan denk dat altijd alles tot de regel en komma onder controle is, dat vreet energie...

2. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

27 jan 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier wordt geen corrigerende tik gegeven. een teken van onmacht vindt ik dat. er zijn genoeg andere manieren om je kind iets duidelijk te maken.

En wat geef je voor beeld af bij je kinderen..dat meppen oke is.

Nee ik ben geen perfecte moeder. en ik doe ook wel eens dingen waar ik achteraf van denk dat had beter gekund. Maar een tik, nee dat dan weer niet ;)

3. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Dus als je nooit tegen je kind schreeuwt en ze geen tik geeft van tijd tot tijd dan heb je alles onder controle en dat vreet energie? Een logica die ik niet snap. Mij lijkt het juist dat het 10.000x meer energie kost als je tegen je kind loopt te schreeuwen?

4. Sandrasv

Sandrasv Actief lid

9 mrt 2013
    253
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Nee dan heb je heus niet alles onder controle maar zoals hier door sommige gereageerd wordt is hun mening de juiste en anders doe je het verkeerd en die vooringenomenheid van sommige denk ik van; dat vind ik dan weer geen voorbeeld voor je kind. Mensen met een andere mening andere manier mogen afgekat worden en beschuldigd van mishandeling door sommige. Ieder zijn ding maar dat vind ik dan weer geen goed voorbeeld, dat doe ik dan weer niet... En zo heeft ieder zijn plus en minpunten. Waar een ander zich bij mijn manier niet in kan vinden kan ik dat in andermans manier niet. En nu ook niet doen of hier dagelijks geschreeuwd wordt want dat gebeurd dus niet, maar komt weleens voor, dat kost geen energie dat lucht ook weleens op.

5. Sandrasv

Sandrasv Actief lid

9 mrt 2013
    253
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    En toch staat nog steeds de meerderheid op dat ze weleens een corrigerende tik geven en dat leid je niet af uit de discussie...

6. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Schreeuwen doe ik ook wel eens (niet elke dag maar als je na tig x vragen/zeggen gewoon genegeerd word), ook net zo fout natuurlijk!!

Weet je, ik heb hele zeikerige buren in deze flat, boven en beneden.
    Als ik mijn zoon ter correctie in de gang zet, dan loopt meneer boven al te bonken dat hij hem hoort, dus hoe moet je dan straffen? Toch echt niet met een tik dat vertik ik gewoon!!
    Het is zo frustrerend dat je gewoon andere manieren moet gaan zoeken om je kind te corrigeren.
    Natuurlijk is een tik "makkelijker" maar vind t er ook niets mee oplossen, met schreeuwen trouwens ook niet want ze doen het allemaal na.

7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hahah hoe kom je er bij. Mijn kinderen schoppen en slaan niet hoor en weten heel goed dat slaan niet oke is, maar goed, ik kan het nog 100x zeggen maar mensen hebben hier al gelijk hun oordeel klaar als je een corrigerende tik geeft. Erg jammer maar ben niet anders gewend :)

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Nou mijn kinderen slaan dus echt gewoon terug hoor als ik ze een tik zou geven haha!

9. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Inderdaad! Het is ook zo grappig dat in het topic bad mommys een golf van opluchting ging omdat er dus heel veel mensen weleens een keertje harder praat, een tikje geeft, de kids te lang voor de tv zetten, vitamines vergeten e.d. En hier weer doen alsof een aantal nooit de neiging heeft om de haren uit je kop te trekken en ook bij de 100.000ste keer je rust en kalmte kan bewaren.
    Mijn jongste trok van de week voor de 1000ste keer de koffiepot (leeg trouwens) uit het apparaat vandaan. Ja daar werd ik boos om en toen heb ik hem een klein tikje op de vingers gegeven. Buiten dat het de 3e pot is omdat hij de andere 2 al kapot heeft laten vallen en het iedere keer geld kost vind ik het ook gevaarlijk met die scherven als het kapot valt. En nee ik ga dat apparaat niet ergens anders neerzetten. Er zit overdag nooit hete koffie in en hij moet gewoon leren om ervan af te blijven.

10. Sandrasv

Sandrasv Actief lid

9 mrt 2013
    253
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Eens dat ze dat moeten leren. Vaak wordt bij anderen op het forum de situatie veranderd, kind afgeleid en elders neergezet. Die van mij moeten in de situatie leren zich te gedragen. Zo werkt dat later ook als ze groot zijn, als hen iets niet bevalt past de maatschappij zich daar ook niet aan aan. En dan heb ik kinderen die niet beter weten dan dat alles wordt veranderd zodat zij kunnen functioneren, zo werkt dat hier niet.
    Kan wel zeggen in de winkel we gaan en dus geen chocomelk, wat ik hier ergens las, maar goed de rest van het gezin moet ook eten dus boodschappen moeten toch gebeuren, dan heb ik weinig aan vertrekken...
    En inderdaad bij de derde keer vingers in het stopcontact stoppen kreeg zoonlief ook een tik, liever dat dan een geelektrocuteerd kind. (dan zou er gezegd zijn had hem dan op de vingers getikt als dat het had voorkomen of plaatjes op de stopcontacten en nee, dat gaat niet want sommige dingen hebben hier nu eenmaal stroom nodig dus daar zit een stekker in die zoonlief eruit trekt...)

Goed dat je het noemt die vitamines staan hier sinds de vakantie ineens op onze kamer ipv de kinderkamer en die worden dus ook vergeten;)

11. knap

knap Niet meer actief

Hoi jij hebt ook al wat oudere kinderen. En idd als ik mijn oudste een ( schopje wilde verkopen vorig jaar de reden weet ik niet meer nou ik heb het geweten hij schopte wel niet terug maar hij was behoorlijk beledigd en laat dat duidelijk merken ook.Wat dat betreft is hij totaal niet bang van mij. ) Nu grap ik wel eens als hij 16 is kan ik hem niet eens meer aan. Hij begint mannen kracht te krijgen.

Er zijn er hier veel met jongere kinderen en valt me op dan gaat het ook nog makkelijker. Maar worden ze ouder dan moet je ook anders gaan reageren.

In de hoek met 3 jaar of gang is nog redelijk makkelijk. Maar dat doe je ook niet meer als ze 12 zijn. En dan komen de puber momenten naar boven puber streken puber reacties dan moet je echt heel anders reageren. Ze kennen de regels van het huis.

Vandaag weer mijn zoon en ik ik loop een rondje door zijn kamer want doe ik het niet dan word het een varkensstal. Zijn antwoord je mag niet meer in mijn kamer komen. Want elke keer als ik in zijn kamer kom dan staat er een beker een papiertje zijn prullenbak puilt uit een handhoek hier een spijkerbroek daar sokken tja het is zijn kamer. Hij mag doen wat hij wilt in deze kamer maar moet toch echt soms zijn kamer op ruimen. En dan het commentaar daar lusten de honden geen brood van. Moet veel tot 1000 tellen haha... op het moment.. Zal wel goed komen na dat hij het huis uit is en zijn eigen huisje schoon moet houden. Dan is het zijn probleem.

Dus nog adviezen voor mij voor een jongen die zijn kamer liever ziet als varkensstal haha.:)

12. Sandrasv

Sandrasv Actief lid

9 mrt 2013
    253
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Dus nog adviezen voor mij voor een jongen die zijn kamer liever ziet als varkensstal haha.:)[/QUOTE]

Hem een varkentje geven om de stal mee te delen? :):):):):):)

13. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Mijn dochtertje is nog erg klein en die snapt het nog niet als ze iets doet wat niet mag dus ik weet niet hoe ik het ga aanpakken als ze wat ouder is.
    Ik denk dat een tik op de vingers geen kwaad kan en dat ik dat ook zou doen. 't is meer dat ze even schrikt en leert snappen dat iets niet mag of iets stout is.
    Maar ik zou haar NOOIT zo'n harde tik geven dat het pijn doet.
    Een tik op de vingers doet geen pijn en een tik tegen de pamper doet ook geen pijn.

Hoe wil je anders een kind leren dat iets echt niet mag? Door op rustige toon te zeggen "dat mag niet...";)
    Schreeuwen vind ik dom maar je stem verheffen lijkt me niet meer dan normaal om iets duidelijk te maken.

Ik kreeg vroeger geen corrigerende tik maar gelijk een harde klap van mijn vader.
    Was dat goed? nee en ik zou dat zelf nooit doen.
    Maar ik leerde er wel van dat ik bepaalde dingen niet moest flikken bij mijn vader.
    Ik hou nog steeds erg veel van mijn vader en ben er niet minder op geworden;). Maar nee, ik praat het niet goed dat hij zijn kinderen wel eens sloeg.

14. knap

knap Niet meer actief

Hem een varkentje geven om de stal mee te delen? :):):):):):)[/QUOTE]

Hahaha tja goed idee. We nemen er nog een varkentje bij haha ben blij als 1 september de scholen weer gaan beginnen hier haha. Dan krijg je weer het probleem huiswerk maken :$

15. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Oh trouwens ik had nog niet gereageerd op andersmans kinderen een tik geven.
    Ik paste 2 jaar terug vaak op bij mijn tante die 5! kinderen heeft die stuk voor stuk erg druk zijn;)
    De 4e van het rijtje haalde echt het bloed onder je nagels vandaan en wist heel goed hoe hij je moest bespelen.
    Nou die heb ik dus wel eens een tik verkocht hoor.
    Maar mijn tante geeft zelf ook wel eens een tik en vond het niet erg als ik dat ook deed als er één echt niet wilde luisteren.

Verder zou ik nooit andermans kinderen een tik geven, dat is de taak van hun ouders.

16. Papaver

Papaver Niet meer actief

Schreeuwen is niet nodig en poezelig doen en overleggen ook niet. Maar je overwicht gebruiken in je stem en houding heeft effect. Zeker bij jonge kinderen. En herhalen herhalen herhalen. Ik vind een tik voor luie moeders die geen zin hebben iets in te prenten bij een kind en 100 keer op te staan en bij te sturen. Wij krijgen veel kinderen over de vloer en iedereen is altijd zo verbaasd dat bij ons alles nog laag staat en bereikbaar is voor kinderhandjes. Tja daar heb ik dus heel veel tijd in gestoken en hij komt er ondertussen ook niet meer aan. Nu hij wat ouder is, hebben we een afkoelplek. Maar tikken of slaan; nooit! Heb zelf ook nog nooit een tik gekregen gelukkig.

17. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Knap, inderdaad dat is waar!
    Bij kleintjes is het ook wel anders denk ik dan bij wat oudere kids!
    Maar sinds ik gezeur heb met mijn buren, word het gedrag van de 2 oudste ook wat erger, dat ik het soms even niet meer weet waar ik ze het beste mee kan straffen omdat ze een machtsmiddeltje gebruiken.
    Slaan wil ik dus niet, omdat het toch averechts gaat werken.
    Maar als ik iets afpak of ze ergens mee straf (geen zakgeld bijv), weten ze het wel zo te spelen dat ze even herrie gaan maken en de buren dan weer aan de deur staan en ze weten dat ik daar "bang" voor ben.
    Die cirkel krijg ik niet doorgebroken, dus t liefst zou ik ze wel eens even bij de kladden willen grijpen hihi maar ik doe dat uiteraard niet.

18. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Zouden sommige kinderen niet denken: "oooh, mama zegt het toch nog wel 100x dus ik blijf gewoon lekker doorgaan?"
    Waarom zou een tik volgens jou kwaad kunnen dan? En dan bedoel ik een tik die geen pijn doet maar alleen laat schrikken. Op de vingers of op de pamper.

19. knap

knap Niet meer actief

Ik ken het verhaal:) aan mij hadden ze een goede gehad. Je moet ze eens lik op stuk geven. Echt en anders wil ik nog wel eens daar voor je gaan praten dat je het ook niet meer weet. En nu je kinderen zo reageren ze weten misschien ook zelf niet meer hoe ze stil moeten zijn ze doen hun best maar door die buren weten ook hun het niet meer.

20. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Je hebt ook stopcontact plaatjes die dicht draaien als je de stekker eruit trekt. Tuurlijk moeten kinderen dingen leren maar voor echt gevaar scherm ik ze wel af dus echt geen koffie apparaat op rand van het aanrecht of open stop contacten. Kan je een kind net zo goed zelf de weg over laten steken ipv handje vast houden... Als je het over risico's hebt is het risico dat ze aangereden worden dan kleiner dan dat ze hete koffie over zich heen krijgen.
    Ik verhef ook m'n stem wel eens hoor en dochterlief haalt ook soms bloed onder m'n nagels vandaan en ja ook ik vergeet de vitamines vaak zat maar zo gauw ik zeg dat ik geen tik uitdeel krijg ik commentaar... Respecteer dat dan ook :) als jij tikken uitdeelt is dat jouw keus, al doe je het de hele dag, ik persoonlijk sta er niet achter maar tis niet mijn kind dus ook niet mijn keuze die ik hoef te maken. Zolang je de mijne niet tikt moet je het hélémaal zelf weten. En een tik op z'n vingers geven vind ik geen mishandeling, tis alleen niet mijn manier van straffen. Wellicht door een ex met losse handjes dat slaan of tikken in mijn ogen iets heel anders betekend dan voor iemand anders.. Prima toch?

Deel Deze Pagina