Welja of je mishandeld je kind of je bent lui..... Dan maar lui er lopen hier meer kinderen rond en kan niet alle energie in 1 kind stoppen, die juist vanalles uitspookt als je de ander de fles geeft. Dat heet energie en aandacht gelijk verdelen, lijkt me niet lui, maar goed...
Is ook zeker zo en viel me ook op dat degene met baby's voornamelijk stellig reageren van tikken is mishandeling. Tot ze de peuter pubertijd bereiken en daadwerkelijk om moeten gaan met een soms niet te handelen peuter misschien. Die van mij was wat dat betreft makkelijk maar weet dat dat niet overal zo is. En iemand van twaalf straf je compleet anders... Denk dat ik dan meer van het zakgeld inhouden en huisarrest ga worden
Het maakt hier veel meer indruk als ik er helemaal klaar mee ben en heel kalm zeg dat mama nu echt boos is. Daar is hij heel gevoelig voor. Zo gevoelig, dat ik dat dus zelden zeg. En me soms wel eens serieus afvraag of een tik niet beter zou zijn. Dat klinkt even heel raar, dat snap ik. Maar een emotionele tik kan soms veel meer schade aanrichten.... Misschien maar doen wat mijn moeder deed, met de mattenklopper dreigen
Een kind moet ook leren dat het niet de hele tijd aandacht kan krijgen lijkt mij. Je kan wel 1000 x dingen gaan herhalen (omdat je anders een luie moeder bent) maar sommige kinderen denken gewoon 'lekker boeiend.. ze zegt het nog wel een paar keer'. Ook kan het een manier zijn om de aandacht van ouders op te eisen door stoute dingen te doen. Geef je dan ook steeds weer aandacht dan werkt dat dus niet.
nee hoor van mij zal je geen commentaar krijgen als je geen tik uitdeelt, maar dat hoeft dan andersom ook niet. Anders krijgt de kinderbescherming het druk, moeten alle ip adressen opgevraagd worden voor de meldingen van degene die vinden dat het mishandeling is
Idem hier, een goede duidelijke nee met boze blik en uitgestoken vinger had ze echt al vrij snel door. Luisterde ze niet dan zette ik haar effe apart. Ging ze er weer heen deed ik hetzelfde en geloof me hoe klein ze zijn ze hebben het snel door
Ik ben opgevoed zonder tikken in tegenstelling tot vl uit de Surinaamse/Antiliaanse/Cubaanse cultuur Ik geef mn oudste zoontje soms wel eens een tik op zijn billen, handje of mond. De jongste eigelijk niet. Die is pas 1 en dus ook te kwetsbaar. Dit doe ik alleen in het uiterste geval als niks meer helpt. Sorry maar soms kan ik van alles zeggen, 50 keer waarschuwen maar het helpt niet. Laatst bijv. We zaten in de bus. Kinderwagen op zn plek wij 2 op stoelen achter de kinderwagen. Wilt mn zoontje gewoon niet blijven zitten, wat ik ook doe. Probeerde de weg te versperren nadat ik meerdere keren zei dat hij moest blijven zitten en hem meerdere malen terug had gezet maar probeerde zelf onder de stoelen door te gaan kruipen. Toen had ik hem weer terug gezet en beetje stevig vast gepakt, hij protesteren, ik weer terug op zn plaats gezet t leek haast wel op een gevecht. Hij begon ook te huilen en dacht nou die mensen vinden zeker dat ik mn kind mishandel ofzo (ik gaf hem geen tikken en wou alleen maar dat hij gewoon op zn plaats bleef zitten) uiteindelijk bleef ie lief zitten en viel hij tijdens de busreis in slaap. Mijn schoonouders geven ook wel eens een tik op de billen of zn handjes. Ik zou een ander kind nooit slaan ik vind dat ik totaal niet t recht daarvoor heb. Als iemand anders mijn kind zou slaan zou ik denk ik ontzettend fel tegen diegene reageren.
Ik heb mijn zoontje een keer echt uit onmacht een tik op z'n arm gegeven. Hij was toen bijna 2, ik voel me er nog steeds schuldig over....
Knap thanks meis! Je hebt helemaal gelijk hoor! Mijn kids doen ontzettend hun best en er is al veel veranderd maar ze buren willen dat niet zien, kijken alleen naar het negatieve (in de ochtend mogen ze voor 9u al het bed niet uit, triest toch eigenlijk!! Gelukkig slapen ze vaak ook nog wel tot 10.00 hihi). We doen gauw ff keer een bakkie
Het ligt er denk ik net aan wat voor kind je hebt. Jouw kind is onder de indruk als je zegt dat je boos bent. Prima, dan is het voor hem duidelijk. Maar als ik denk aan hoe het bij ons thuis ging... Vader deelde tikken uit als we stout waren, moeder deed dat niet en was meer van het praten.. Luisterden we naar moeder als die zei dat we naar bed moesten? Nee Luisterden we naar vader als die zei dat we naar bed moesten? JA! Ik wil best dingen herhalen, luistert ze na een paar keer herhalen nog niet? dan vind ik een tik een begrijpelijke reactie.
Idd. Ik heb nog een keer per week twee weken een uurtje iemand die hier mij aanhoort en ben altijd super eerlijk wat ik doe met de kinderen en vertel haar ook eerlijk als ik mijn jongste ( paar weken terug s morgens niet zo lief aan pakte) ze is lekker vroeg wakker elke ochtend prima maar tot rond 7 uur wil ik gewoon slapen dan gaat ze maar naast mij een dvd kijken. Maar ze is niet voor niks 3.5. Dat werkt niet altijd. En eerst jaren s nachts wakker en nu elke ochtend zo vroeg wakker haha pfff.. Dus toen ik vertelde dat ik haar een tik op haar luier gegeven had en boos gereageerd had zij ze ach meis je bent ook maar een mens en bedenk hoe je het de volgende keer anders wilt.Maar dochter weet nu dat ze s morgens even moet blijven liggen met een dvd tje en dat mama niet meteen hup uit bed stapt. Ja ze krijgt te drinken als ze het vraagt en een boterham maar ik toch even terug. Wat doet dat lieve meisje van mij gaat ze haar broer van 12 wakker maken dan moet ik er als nog naar toe haha die is daar echt niet blij mee. Heel soms gaan ze samen tv in de huiskamer kijken en zegt hij dat hij oppast tja geeft een boterham en drinken en hij heeft op gepast. Krijgt hij een extra uur laptop tijd bijvoorbeeld haha. En die bij mij langs komen zeggen altijd jou kinderen hebben het niet zo slecht bij jou je doet je best mooier compliment kon ik niet krijgen.
Dat is ook zo hoor, in ons geval trekt hij het zich echt heel erg aan als ik dat zeg. Hij is ook zo gevoelig voor huilende kindjes, of als een familie lid uit grapje een zielig gezicht trekt. Maar goed, ik heb geloof ik sowieso een beetje een apart kind. Als hij gaat stampvoeten bv (omdat hij een ijsje/snoep/chipje wil), dan zeg ik alleen streng 'en waar gaan we dit doen?!' en dan rent hij huilend/boos/moppermopper naar zijn kamer. Om vervolgens na een paar minuten terug te komen en mee te delen dat hij weer blij is. Wij hebben meer het probleem op het moment dat hij dus echt alleen naar mij luistert. Mijn man kan op zijn kop gaan staan, maar T trekt nog net zijn schouders niet op. Ik heb wel een vermoeden, maar dat is een ander topic Ik heb hem trouwens wel een keer uit reflex een hijs gegeven, wat voelde ik me schuldig zeg.
Hier dus net zo! Als ze brutaal is of iets zegt wat ze niet mag (scheldwoord bijvoorbeeld) dan hoef ik d'r alleen maar aan te kijken en niet eens iets te zeggen en dan zegt ze al: Oops sorry.. Tik op de vingers en luier/bips vind ik wel heel anders dan een kind op z'n mond slaan.. Kan me daar ook niet echt een voorstelling bij maken eerlijk gezegd...
Nou hier dus ook een stiefdochter van 17 die vanalles uitvreet wat niet moet en haar vader blijft rustig en zegt alles honderd keer, onnodig te zeggen dat er nog nooit iets is veranderd en ze het gedrag dat we niet willen blijft vertonen. Sja het heeft geen consequenties en 5 min. het gezeur van pa aanhoren en voor de rest je gang kunnen gaan is dan maar even zo lijtk ze te denken. Als ze al luisterd want ze loopt ook gerust onder een gesprek vanalles te doen en 'mmm'af en toe wat en manlief laat het toe... Ik denk dan, hou eens op met die slappe hap en geef eens een maand huisarrest en pak de telefoon af dan veranderd er wellicht iets.....
Ik geef mijn dochter een tik wanneer ik haar herhaaldelijk heb gewaarschuwd en ze gewoon weigerd te luisteren. Mijn dochter is gewoon niet onder de indruk als ik haar aanspreek op dingen. Met een tik bedoel ik dan op haar vingers, haar billetjes of ik pak haar "stevig" bij haar armpje. Ik sla haar niet, dat vind ik heel wat anders. Een ander kind zal ik nooit een tik geven, dat is niet aan mij. Ik zal andermans kind wel aanspreken als ze iets doen wat niet mag.
Dan maar een luie moeder, ik ga niet iets 100x herhalen, luister je na 3x nog niet dan krijg je gewoon een tik op je bips, gelukkig hoef ik dit zelden tot nooit toe te passen en stoppen ze wel als ik '' Ik tel tot 3 '' regel er in gooi maar het is echt wel eens voor gekomen dat ik ze een tik gaf. Ik ben dan niet lui maar heb wel wat beters te doen dan 3 uur tegen een kind te gaan zitten zeiken dat hij/zij iets niet mag doen en waarom die het niet mag doen.
En doe je dat wel (100x waarschuwen) dan ben je weer alleen maar negatief bezig Conclusie het is nooit goed
Bij mij ook 3 keer waarschuwen maximaal. Als hij wegloopt geef ik hem ook 3 sec om bij me terug te komen. Komt ie niet binnen die 3 sec dan haal ik hem zelf en niet op de vriendelijkste manier. Gelukkig luistert hij bijna altijd wel.