Discussie topic, corrigerende tik

Discussion in 'De lounge' started by MyMiracle, Aug 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Wat is op jouw van toepassing?

1. Ik geef mijn kind(eren) wel eens een corrigerende tik.

2. Ik heb mijn kind(eren), helaas, een keer een corrigerende tik gegeven.

3. Ik geef nooit een corrigerende tik.

4. Ik geef andermans kinderen wel eens een corrigerende tik.

5. Ik heb andermans kind(eren), helaas, een keer een corrigerende tik gegeven.

6. Ik geef andermans kinderen geen corrigerende tik.

7. Anders....

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Waarom zijn de moeders die een corrigerende tik geven zichzelf aan het verantwoorden?

Ik vind het gewoon doodnormaal.
    Als ik soms bepaalde kinderen zie dan zou ik zelfs willen dat die even een corrigerende tik van hun ouders zouden krijgen.

2. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Ik vind slaan een teken van onmacht. Ik heb mijn kinderen ook nog nooit een corrigerende tik gegeven, laat staan andermans kinderen.

Wellicht dat het ooit gebeurd in een situatie van onmacht maar tot nu toe nooit nodig gehad en ben blij toe. Ik laat het ook niet toe als ze mij of andere kinderen slaan en vind toch wel dat ik het goede voorbeeld moet geven.

Ik geef trouwens straffen die veel effectiever zijn haha

3. knap

knap Niet meer actief

Misschien omdat het toch niet meer algemeen word geaccepteerd en bijvoorbeeld ik het ook zelf niet meer van deze tijd vind.

Je wilt allemaal je kind het liefst niet een tik of wat hoeven geven omdat het toch vaak onmacht is. Bij mij wel ten minsten en ik er diep ongelukkig van word.
    Als je de wereld wilt verbeteren moet je toch altijd bij je zelf beginnen en opvoeden kan je maar een keer per kind en doe je het fout dan zit je met de gebakken peren.

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

@happy ben nu wel benieuwd naar je straffen.

Ik heb wek eens een corrigerende tik gegeven en zie totaal niet wat daar nu zo slecht aan is. Zie het ook niet als iets doen uit onmacht.

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

ja maar jij vindt een corrigerende tik niet kunnen...zij wel;)

6. Partyrocker

Ja maar hoe weet je per definitie dat jouw manier van opvoeden correct is?
    Ik zie er namelijk niks schokkends aan. Ik vind het normaal en ja, ik pas het ook toe. Niet te pas en te onpas. Maar ik pas het wel toe ja.
    En nee, het is voor mij niet uit onmacht. Het is een straf. Ik zet hem ook niet in de hoek uit onmacht (om even een voorbeeld te noemen).

7. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

Jan 7, 2013
    5,719
    477
    83
    Ik geef mijn kinderen weleens een corrigerende tik. Andermans kinderen uiteraard niet.

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

(Corrigerende) tikken zijn bij wet verboden in sommige Europese landen. Want vinden jullie daar dan van?

En hoe zou dat zijn? Dat je de politie belt als je een moeder op straat haar kind ziet corrigeren? Beetje klikspaan boterspaan idee.

Ik vind het nog steeds iets wat ik niet zou toepassen. Uit de situatie halen, streng toespreken, op een strafplek zetten allemaal ok, maar tikken of grijpen/knijpen, nee. Een keer was ik getuige van een moeder die haar zoon van een jaar of 3 een tik in zijn gezicht gaf. Ik vond dat zo'n enorm rotgezicht en moest me echt inhouden er niets van te zeggen.

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

maar bij een corrigerende tik stel ik me niet voor dat je je kind in het gezicht slaat.

Andermans kinderen raak ik trouwens niet aan....

10. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Hier komt het sporadisch voor dat ik ze een corrigerende tik moet geven. Tenminste bij de oudste 2 nooit, wel toen ze wat jonger waren. Maar nu helpen de straffen die ik ze geef goed.

Bij mijn jongste zoon gebeurt het nog wel eens dat ik hem een corrigerende tik moet geven.

Echt slaan vind ik wel handelen uit onmacht, maar ik vind een corrigerende tik daar los van staan.

Andermans kinderen raak ik nooit aan, dat is niet aan mij vind ik. En andere moeten dit ook niet proberen bij mijn kinderen.

11. knap

knap Niet meer actief

Dat weet je nooit natuurlijk wat dat betreft ben ik erg streng voor mijn zelf. Zal nooit zeggen dat ik de opvoeding goed doet. De hulp vind mij te streng voor mijn zelf. ( of ik een goede moeder ben dan zeg ik altijd dat zien we wel als ze groot zijn) bijvoorbeeld.
    Natuurlijk zullen er wel dingen in de opvoeding zijn die ik goed doet maar ik maak denk zeker te weten wel eens fouten. En dat is ook niet erg. En ook ik geef wel eens een tik. Maar dat betekend nog niet dat ik het met mijn zelf eens bent. Niet om wat andere er van vinden maar wat ik zelf van een tik geven vind.

Er is ook wel eens een tik gevallen waar bij ik mij zelf niet schuldig voelde bijvoorbeeld oversteken en niet luisteren en gevaarlijke situatie.s en je uit schrik reactie en pets op de billen geeft kan het mij levendig voorstellen.
    Dus dubbel alles is zo dubbel.

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Een corrigerende tik is dan een tik op de vingers of op de luier? Daar kan ik inkomen, maar ik kan me nog niet voorstellen dat ik het zou doen.

13. Partyrocker

Inderdaad. Een tik in het gezicht komt op mij over als slaan.
    Corrigerende tik is in mijn ogen een ik op de billen/pamper/broek, handjes of dijbeen. Verder nergens.
    Geen vuist. Geen knijpen. Al pak ik hem ook wel eens stevig beet.

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier heb ik wel eens op de kont getikt idd .....
    Maar hoe vaak dit is gebeurd is op een hand te tellen hoor...vindt trouwens ook dat je dit wel eens bij een kleintje doet maar bij mijn oudste van bijna 5 zou ik het nooit doen.

Een corrigerend tikje vindt ik echt een onschuldig tikje op de billen...geen mep verkopen ofzo...

15. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Aantal posts terug stond iemand die zei: of een tik op z'n mond
    Daar werd verder niet op gereageerd... In mijn ogen is een tik op vingers/bips totaal niet te vergelijken met een tik op een kind z'n mond.
    Sterker nog, als ik iemand een kind op z'n mond een tik zie geven zou ik er serieus iets van zeggen

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Corrigerende tik is gewoon jokken. Er bestaan geen corrigerende tikken. Er bestaat slaan. Als je dat doet zeg het dan gewoon en verstop het niet achter een smoes.

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oh ja als ze het echt te grof maken pak ik ze ook stevig vast hoor.
    Geen mishandelende praktijken hoor;)

Maar weet je...het ligt ook zo aan hoe je kind is kwa karakter. Als jij een heel makkelijk en rustig kind hebt en je kind al snel naar papa en mama luisterd heb je gewoon nooit een corrigerende tik hoeven te geven.
    En dan is het altijd makkelijk om te roepen dat je het schandlig vindt.

18. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nou slaan doet zeer en krijg je (vaak) blauwe plekken van.
    Van de tik die ik wel eens kreeg had ik geen pijn of blauwe plekken.

19. Partyrocker

Niet gelezen, maar dat is ook niet mijn ding nee.
    Maar is dat een tikje met een vinger? Of echt met vlakke hand *klets* op de mond.

En dirksmama. ALs je het een naam wilt geven;
    Prima. Dan sla ik mijn kind. Tevreden? ;)

20. Papaver

Papaver Niet meer actief

Wij hebben alles behalve een heel rustig, makkelijk meegaand kind. Een zeer sterk en uitgesproken karakter met veel energie dat heeft hij. Maar gelukkig heb ik dat zelf ook en hoef ik zelfs mijn kind dus niet te 'tikken', ondanks zijn drift en sterke wil. uiteindelijk gaat het zoals ik dat wil. Het zal dus ook afhankelijk zijn van je eigen karakter hoe je daarmee omgaat

Share This Page