Onze dochter heeft sinds ze heel klein is mega watervrees. In het badje deden we al niet meer en dus ging ze met papa op de arm douchen (zodat ik haar kon overpakken en zsm afdrogen) Ook dit resulteerde de laatste tijd in hysterisch huilen Inmiddels zijn we er achter dat ze wel met mij wil douchen! Als papa thuis is geen probleem, maar ik wil eigenlijk ook wel eens met haar douchen als papa niet thuis is maar hoe pak ik dit het handigst aan met afdrogen en aankleden? Eerst dochter? Eerst ik? Ze kan staan en lopen en we hebben een open inloopdouche.
Wat mijn vriend doet is de kinderen een handdoek omslaan of badjas aan na het douchen. Dan gauw zelf afdrogen en aankleden en dan de kinderen helpen. maar @Jackie87 doet doet mijn vriend ook weleens met N. das ook ideaal
Ik laat ze dan alleen onder de douche met wat speelgoed. Of we gingen er tegelijk uit. Ik badjas aan en dan kind eerst afdrogen. Ze kregen het hier snel koud.
Toen ze kleiner waren had ik een extra wipstoel in de douche en later zette ik ze in een badring (op mp 5 euro) in de douche of in een lade van zo n plastic opbergbak. Dan kon ik eerste mezelf afdrogen en dan de kinderen.
Hier hetzelfde. Dochtertje haat water. Als ze in badje gaat, huilt ze hysterisch. Dus dat doen we niet meer. Douche gaat nog wel. Wat ik doe is aankleedkussen in de badkamer leggen met badcape, haar daar inwikkelen, eerst mezelf snel afdrogen en aankleden. En dan dochterlief afdrogen en omkleden.
Ik droog eerst m'n zoontje af en dan mezelf. Wel grotendeels allemaal in de cabine, daar is het dan nog een beetje warm van het douchen.
Ik zette mijn dochter in een plastic ikea stoel onder de douche. Eerst zelf douchen en daarna haar. Dan eerst zelf afdrogen en dan haar. Nu zonder kinderstoel. Zelfde volgorde, maar bij dochter doe ik wel ff badjasje aan.
Na het douchen trek ik zelf een badjas aan, dus droog dan al deels op. Ik droog dan de jongste af en trek zijn kleren of pyama aan, ligt aan het tijdstip van douchen. Daarna leg ik hem even in zijn bedje en maak mezelf klaar. Mijn haren was ik dan trouwens niet, dat doe ik 's avonds wel als hij ligt te slapen.
Ik heb mn oudste op gegeven moment op zo een antislip matje met de doucekop laten spelen toen begon hij water (in combi met douche) leuker te vinden. Nu droog ik eerst mezelf af en sperlt hij nog even in de douche met de douchekop en droog ik hem daarna af (als ik hem eronder vandaan krijg)