Ik vind het echt lelijk, oorbellen bij zulke kleintjes. Brrr! Ordinair En ik vind het hardstikke zielig. Voors? Uh, geen
Wacht inderdaad tot ze zelf duidelijk aan geeft dat ze het wil. Wat heeft ze er nu aan. Niks toch? Papa vind het mooi en lief maar wat vind ze later zelf. Misschien wil ze het helemaal niet. Dan ben je wel de mama of papa maar vind toch dat het haar lijf is. Ik hou er zelf helemaal niet van. Vind het zielig ordi en lelijk bij kleintjes
Ik vind het niet gepast bij heel kleine kindjes, en zeker niet bij baby's en dreumessen. Ik vind het ook niet mooi staan. Mijn standpunt is ook dat ze het zelf moet willen en zelf moet kunnen inzien dat het pijn doet. Ook vind ik dat ze het moet verdienen, of voor een verjaardag. Ik kreeg ze zelf toen ik mijn zwemdilpoma had en dat vind ik vroeg zat!
Ik vind het ook onwijs ordinair en totaal onzinnig, als ze zo klein zijn vragen ze er toch niet om? Het is leuk voor de ouders die daar kennelijk op kicken maar zo'n kind heeft er niks aan. Vind het net zo absurd als een baby een permanentje aansmeren of onder de zonnebank leggen .
Helemaal mee eens. Bij het vorige topic verteld iemand dat haar dochtertje ze al met vier maanden had. Sorry maar vind ik echt NIET kunnen. Ik heb trouwens het idee dat mama's alleen maar oorbelletjes laten zetten omdat mensen dan niet gaan vragen "is het een jongetje of meisje?"
Dat is dus echt niet waar... Mijn dochter heeft echt wel een trauma aan bloedprikken!!! Zelf van vaccinaties. Ze is zo veel geprik in der leventje dat ze er echt wel last van heeft. Heel erg ook. Hoe klein ze ook zijn. Mijn dochter heeft ook een trauma aan der hoofdje. Er mag niks op (nu na heel veel geduld wel iets tegen de zon) Ze heeft 6 weken een hele strakke muts met de CPAP eraan op haar hoofd gehad en heeft een jaar lang een trauma met haar hoofdje gehad. Schreeuwt het uit als er iets op haar hoofd gebeurd. Net wat kim zegt.. Ze snappen er niks van en het kan wel degelijk een trauma worden. Weer ff ontopic: Ik denk dat jou eigen gevoel als moeder het belangrijste is wat dat betreft. Jij weet wat het beste is voor je kindje en als jij zoiets heb van wachten tot ze er zelf om vraagt zou ik dat zeker naleven. De voors en tegens die er al staan sluit ik me verder bij aan.
Bij sommige mensen zit het in de cultuur, net zoals hier bij de vader, maar goed, TS is de moeder, en als jij het niet wil, moet je het niet doen! Ik vind het zelf geen groot drama, maar vind het inderdaad ook echt niet mooi bij van die kleine beebs! Ikzelf vind de grens van 4 jaar, dat ze naar de basisschool gaan als minimumleeftijd... maar wederom, het is voor iedereen persoonlijk en cultuurgericht!
Ben hier heel simpel in hoor, zulke dingen moeten door beide ouders gewilt worden en anders gebeurt het gewoon niet.
In mijn dochter worden geen siergaten geprikt waar ze niet ZELF voor kiest. Als zij straks gaatjes wil, prima. Ik mocht ze ook toen ik 8 was ofzo. Ik heb een stel piercings, dus ben bepaald niet vies van gaten en naalden. Manlief met zijn 8 tattoos ook niet , maar geen HAAR op ons hoofd die erover peinst om gaatjes in de oren van een baby te laten schieten. Ik vind dat trouwens principieel iets heel anders dan prikken die ze krijgen ivm gezondheid (entingen of bloedprikken).
Helpt niets mijn dochter had een knal roze t-shirt aan met de tekst Because I'm a Girl en nog zei de verkoopster dat mijn zoontje zo lief met zijn voetjes aan het spelen was
Los van de discussie of je zoiets wel of niet wil doen, gaat het hier volgens mij om het feit dat jullie het samen niet eens zijn en dan gebeurt het dus gewoon niet! Je kunt iemand niet dwingen om iets wat je als ingrijpend ervaart, toch te doen. Dus je vriend heeft nu gewoon even pech, een volgende keer zal het over iets gaan wat jij wil en hij niet en heb jij een keer pech...
er KAN trauma ontstaan. zeker als kindjes zo klein zijn en nog weinig begrijpen van ineens zoveel pijn. ook met bloedprikken of iets anders. heft hoeft niet waar het gebeurd heel veel.
Irritant he!!!! bij ons vroeg een arts of Jelmar een jongens of een meisjesnaam was............?????????????????? (dat is toch wel echt duidelijk toch??)
Ik denk dat je een heel goed punt hebt als je zegt dat je wil wachten tot je dochtertje het zelf wil. Het is haar lichaam! En het kan best zijn dat het in de cultuur van haar vader gebruikelijk is dit anders te doen, maar je bent toch niet gebonden aan die cultuur? Jullie zijn de ouders en bepalen wat er gebeurt, niet de gewoonten van een cultuur. Ik ben ook absoluut tegen gaatjes prikken bij babietjes, ik vind het onzinnig, overbodig en niet mooi. Zelf mocht ik pas gaatjes als ik 18 jaar was, vond ik als klein kind heeeeel stom maar nu ben ik er heeeeel blij mee, mijn oren zijn nog helemaal heel en gaaf, niks geen gaten erin! Oh, en als er echt serieus mensen zijn die oorbellen bij een baby laten zetten 'zodat mensen zien dat het een meisje is' ben ik echt in shock hoop dat dat grapjes zijn
Je wil natuurlijk graag een oplossing.. is een compromis zoals een bijvoorbeeld een armbandje een idee?
tja, wij zijn er ook over aant denken, en wij vinden het mooi, nu nog niet maar wel voordat ze een jaar is.