KIJK MOOI OF NIET MOOI KAN IK NIET OVER OORDELEN. ik denk dat mooi een groot begrip is in china binden ze voetjes af omdat kleine voetjes mooi zijn tja wij vinden het niet mooi en zielig. hetzelfde is voor oorbelletjes mijn dochter heeft ze wel al bij 5 maandjes gekregen en heeft bij elkaar nog geen minuut gehuild en daarna er niet aan gezeten. ik kon het goed schoonmaken en gelukkig nooit ontstoken geweest. ik vind wel dat als je als mama er niet van houd. dan moet je het gewoon niet doen. jij weet echt wel wat het beste is voor jouw kindje zegt je gevoel nee dan is t gewoon nee horrorverhalen als trauma en kindermishandeling vind ik erg overdreven maar als dat je gevoel is gewoon niet doen dan
Ik vind het raar dat jij een onderwerp start waarin je vraagt om voors en tegens. Het komt op mij over alsof je op zoek bent naar argumenten om je eigen standpunt te ondersteunen, nl tegen gaatjes. Misschien wil je je voorbereiden op het gesprek met de papa, of wil je je kunnen weren tegen de (schoon)familie?
Mag ik dat niet vragen dan? En ja wilde denk meer argumenten voor tegen hebben. Kan ik ze mooi gebruiken, Want ik wil het gewoon niet en het gaat dus niet gebeuren. Iedereen heeft toch wel eens in een relatie de ene voor de ander tegen. Mag toch wel om meningen vragen. En mag ja als je het zo wilt noemen toch wel wat steun vragen. Of mag dat niet.?
Als je op zo'n jonge leeftijd gaatjes laat prikken doe je het voor jezelf en absoluut niet voor je kind. Voor het zelfde wil het kindje het absoluut niet als ze ouder is. Ik vind dat een kind daar zelf een keus in moet hebben en niet de ouder. Daarbij vind ik het persoonlijk echt niet mooi staan bij zo'n klein kindje.
Ja natuurlijk mag je steun vragen, waarom zou dat niet mogen? Daar is het forum voor! Het komt op mij raar over dat je de steun van de voorstanders vraagt, terwijl je steun zoekt om je eigen standpunt tegen oorbellen te ondersteunen.
ongeacht of het mooi is of niet... (persoonlijk vind ik het verschrikkelijk) als jij, als moeder, ze niet wil. dan moet je je zelf niet laten pushen tot oorbellen. want iedere keer als je dan naar je kind kijkt, erger je je aan de oorbellen en krijg je spijt. (zou ik wel hebben namelijk). k heb er al moeite mee, mijn zoontje en truitje aan te trekken die ik niet mooi vind, maar gekregen heb van oma dus dat maar wel aantrek. laat staan dat je dan je kind pijn moet zien hebben voor oorbellen. ik heb nooit oorbellen gehad, ben blij toe, ben er helemaal het type niet voor! laat ze er zelf om vragen (ik heb er nooit om gevraagd)
Heeft jou vriend ook van de week Friends gekeken?! Daar kwam het namelijk in voor... zat het met mijn vriend te kijken en zei toen ook tegen hem; wat vindt jij ervan?! Gelukkig vindt hij het ook nog veels te vroeg. In sommige culturen wordt het juist vroeg gedaan, het schijnt dat die kleintjes er niet zo veel last van hebben dan. Denk dat het in de "nederlandse" cultuur iets minder geaccepteerd is. Mijn kleine meid is ongeveer even oud en moet er zelf echt nog niet aan denken. Is misschien erg schattig etc maar vind het zielig. Er gebeurt al zoveel om haar heen waar ze geen grip op heeft en dan zou ik haar ook nog is pijn laten doen (zetten, behandelen om te voorkomen dat het ontsteekt) en het lijkt mij te veel gepriegel; nieuwe oorbelletjes in doen... En het lijkt mij ook wel gevaarlijk op een kinderdagverblijf; wat een mooi glimmertje, trekt een ander kind eraan uit nieuwsgierigheid....
Voors: Geen Tegens: Persoonlijk vind ik het niet mooi bij zo'n klein kindje. Waarom je kindje "versieren" met iets wat jij mooi vindt? En in bepaalde mate doen we dat natuurlijk allemaal bv met kleren trek ik haar ook aan wat ik mooi vind zelf weet ze dat nog niet. Maar met oorbellen vind ik dat gevoelsmatig wat anders. Blijf er maar eens in haken met aan en -uitkleden auw auw auw en zeker nu ze nog zo klein zijn. Dan dat gedoe om die oorbelletjes rond te draaien en schoon te maken.
ik heb dit gedoe met mijn dochter gehad. mijn schoonzus wilde perse gaatjes laten prikken om oorbellen voor haar verjaardag te geven toen ze 5 werd. ik wilde dat niet en heb er hooglopende ruzie met de hele fam om gehad.( mijn ouders zijn erg dominante mensen en ik was alleenstaand) op een dag hebben ze haar gewoon meegenomen en zonder mijn toestemming die gaatjes laten schieten. en mij de woorden toegebeten dat ik niet altijd zo moest zeiken en moeilijk doen. het was altijd wat met mij. toen ze 8 jaar was heeft de huisarts ze eruit moeten snijden want mijn dochter hoort bij de groep mensen waarbij de oorbellen ingroeien zolang je nog in de groei bent.... ennnnn bedankt hé! nu loopt ze met 2 littekentjes op haar oren. het weerhield mijn schoonzus jaren later niet om haar eigen kind al met 1 jaar gaatjes te laten schieten. ik vind het bezopen. ik heb ze ook goed laten weten dat niemand me zoiets ooit nog eens flikt. maar ze kijken dan meewarig en zuchten dat ik altijd moeilijk moet doen en dwars moet liggen en veel te streng/flauw ben op de kinderen.
Oe Yinthe ik krijg al moordneigigen van je post!!! Het gore lef! Maar goed, in mijn ogen is een kindje geen pop maar een klein persoontje. Ik ga mijn kind niet versieren o,dat het nou zo schattig is, wie ben ik om dat voor haar te beslissen? Als ze het zelf wil zien we wel verder.
ik doe die gaatjes gewoon (nog) niet vind het gewoon (nog) niet nodig ik laat mn dochtertje zelf wel bepalen of ze piercings wil ik vind bij de meeste de reden gewoon heel vreemd we doen het omdat ze er dan later geen last van heeft we doen het omdat het mooi is we doen het omdat het dan een echte meid is we doen het omdat iedereen het doet bij meisjes nou wij doen het dus niet. ik weet zeker als wij dit zouden doen ,onze dochter ze gelijk uit trekt ze kreeg een prachtig zilveren armbandje met haar naam op ,,,dit heeft ze alles bij elkaar 5x aan gehad ze wil gewoon niks aan.. ze pulkt net zo lang dat het er af valt... en nee mn dochtertje went er niet aan,, we hebben zelfs heel haar been moeten afplakken voor 1 pietieterig wondjes omdat ze pulkt en plukt! dus nee voor ons
ts, sowieso vind ik het iets waar je samen achter moet staan. Als ik het zou willen en mijn vriend niet, zou ik het toch niet kunnen doen. wat ik zelf vindt: -mega ordinair voor kinderen onder een jaar of 7, het ziet er echt niet uit. - ontzettend zielig de evt. pijn en niet snappen wat er aan de hand is. - ik vind dat iedereen zelf de bewuste keuze moet maken of ze later gaatjes in haar oren wil. Die keuze moet niet door een ouder gemaakt worden.
Ik wordt echt woedend als ik dit lees! Het lef om je dochter zonder toestemming mee te nemen! Ik had ze aangegeven ofzo al heeft dat vast geen zin
NIet alleen de gore lef van je ouder Yinthe maar ook van de meneer/mevrouw de gaatjes schieter. Ik was in de veronderstelling dat je dan wel even moest bewijzen dat je de ouder bent als je een kindje dat nog zo jong is gaatjes laat schieten en dat ze het alleen met toestemming van de ouders deden. Maar zo te lezen zou een ieder die een dagje op 1 van mijn kinderen past ze zo gaatjes in hun oren kunnen laten schieten. Groetjes anita