TS: misschien gewoon tegen je schoonouders en vriend zeggen dat het niet gebeurt omdat je het niet wilt? Waarom heb je argumenten nodig? Je wilt het niet, einde discussie. Ik vind het heel erg mooi! Knappe vrouw die in mijn ogen durft te zeggen dat ze MIJN kind oridinair vindt!
Ik vind het ook echt niet ordinair...vind het ordinairder als meisjes als ze 3 zijn al een naveltruitje hebben en van die bling bling schoenen aan hebben. Maar denk dat het misschien ook wel met cultuur te maken heeft idd... Er zijn zoveel dingen waarin een kind geen inspraak heeft maar die door bepaalde gewoontes wel gedaan worden en dat kan zijn oorbellen schieten...maar bijv. ook een jongetje besnijden...dopen...littekens geven (in Afrika)...voeten afbinden...ringen om de nek. Daar kiezen kindjes zelf ook niet voor maar wordt wel overal gedaan! Maar dan vind ik nog dat de ouders het er wel over eens moeten zijn! Dus ga er gewoon eens een gesprek over aan met je vriend. Laa hem maar met goede argumenten komen en jij ook...en denk er dan allebei nog eens goed over na! (niet gelijk afwimpelen en elkaar geen kans geven)
+ kauwgom in hun mond hebben en nog om 22.00 uur buiten lopen te gillen op straat. Waarschijnlijk omdat ze die avond bij hun dagelijkse frietje een RedBull hebben gedronken! DAT is ordinair!
Juist...helemaal mee eens! Heb toch liever dat mijn dochter (als die er ooit mag komen) oorbellen heeft hoor!
Ik heb zelf oorbellen vanaf dat ik een half jaar oud was. Ik heb er geen trauma aan over gehouden, kan me de pijn niet herrineren, stond/staat ontzettend leuk, was/ben niet ordinair. Misschien had ik ze ook wel omdat mijn vader surihindoe is. Weet ik eigenlijk niet. Weet wel dat ik altijd een soort van trots was dat ik al zooooo lang oorbellen had. Vond het wel stoer als kind zijnde hihi. Ieder zijn ding toch. Als je het niet wilt moet je het gewoon niet doen. Het kan altijd nog. En zeg tegen je schoonfamilie dat je het niet wilt en hun geen verklaring schuldig bent. Vind dat je vriend het wel moet begrijpen dat als jij het niet wilt het ook niet gebeurt. Je hebt het niet over schoenen ofzo. Zijn toch gaatjes in die schattige kleine oortjes. Ik zeg, bij twijfel NIET DOEN
Als jij het niet wilt dat gebeurd het niet Dat met dat armbandje vind ik ook wel een goed idee. Geen oorbellen, maar in plaats daarvan een mooi armbandje Ik vind dit zo apart, als mama er van houdt, dan mag het anders niet. Maar het kind om wie het draait dan?
Tegen! Mijn moeder moest mij ook zo nodig laten prikken op jonge leeftijd en ben er zelf helemaal niet blij mee. Ik draag nooit oorbellen, maar zit wel met twee lelijke gaten (ze zijn ook nog scheef, want tja kleine kindjes kunnen bewegen door de schrik...) in mijn oren die zelfs zonder oorbellen te dragen regelmatig ontstoken zijn. Ik ben het helemaal met je eens dat je wilt wachten tot je kindje zelf kan beslissen.
Als je een paar jaar geen oorbellen draàgt groeien die gaten echt wel dicht hoor. Mijn man had als puber ook een oorbel (IIEEUW ), en inmiddels is dat gaatje al helemaal dicht.
Tja, het zijn de oren van je dochter, dus laat haar zelf beslissen wat ze wil . Die oorbellen dienen geen doel, anders dan dat ze een esthetische waarde kunnen hebben. Maar of zij het mooi vindt, is persoonlijk, dus wederom: de beslissing van je dochter. En daarvoor moet je nog even wachten . Daarnaast: je doet haar er nu echt geen plezier mee hoor. Alleen pijn, zonder dat er een gezondheidsdoel achter zit.
adi, die van mijn zijn ook niet dicht hoor. Ik vind het niet erg, want ik heb op mijn 7e zelf gekozen. Maar de laatste keer dat ik oorbellen in hag was op het galabal in de derde klas. Toen was ik 14 en ben nu 26. Ik denk dat het afhankelijk is per persoon, dat is met littekens toch ook zo, de ene geneest eerder dan de ander. Ik wil dus mijn kind nooit aandoen wat Trees vertelt. koekeloeri, ik zal ook nooit zeggen dat ik jouw kind ordinair vind, want het is ws een schatje. Maar ik vind het er ordinair uitzien. Ik vind die vergelijking met die tieners ook niet zo sterk, want het is een totaal andere leeftijd. Maar goed jullie hebben wel gelijk dat dat er ordinair uitziet, net als oorbellen bij kleine kindjes.
dat is dus niet waar. ik heb al 16 jaar geen oorbellen meer in en je ziet ze nog steeds er komt ook nog steeds wit spul uit als je erop drukt.
Bah dat heb ik dus ook! Soms komt er zelfs een hele grote, pijnlijke bobbel op, die vol met etter zit. Lekker fris verhaal weer ... Ik heb weleens begrepen dat je meer risico hierop hebt als je jong laat prikken. Schijnt iets met je auto-immuunsysteem te doen, wat nog niet goed werkt op jonge leeftijd, doordat je iets lichaamsvreemd inbrengt. Ik weet alleen niet of dit waar is?
@Tulip: Wij vinden dat niet. Mijn idee staat haaks op die van jou, dus over dit worden we het nooit eens. En ik vind het begrip ordinair nogal rottig overkomen. Dat je zegt dat je het niet mooi vind komt al heel anders over dan het woord ordinair. Ons vergelijk ging over een kind van 3. Niet over een tiener.
dat is misschien wel waar, en het ws niet leuk om te horen als het om je kind gaat, sorry. Maar ik wilde even verduidelijken hoe erg ik het vind.
als iemand iets ordinair vind dan vind ie dat. dan is daar toch geen ander woord voor? je kunt er wel omheen gaan draaien maar ik vind dat je gewoon moet kunnen zeggen dat je iets vind.
wat betreft.. oude dichtgegroeide gaatjes... ik had natuurlijk in elk oor 1 gaatje Maar rechts zie je er echt helemaal niets meer van.. En links zit er nog regelmatig "een buisje" in... dat je er ook wel echt uit moet halen omdat het anders idd een dikke pijnlijke bult word. Dus... het kan 2 kanten op als je je gaatjes niet meer wil zelfs op 1 hoofd.. dat is dan net weer jammer Wij hadden de discussie met opa.. want opa wilde graag dat kado geven aan al zijn kleinkinderen. 2 kleinkinderen was geen probleem.. maar wij wilden het niet. Na hoop gezeur dus afgesproken dat ze het mag als ze er zelf om vraagt.. (nu vraagt hij steeds "wil je oorbelletjes van opa?" en kind snapt er niets van dus zegt altijd ja) maarja.. zo werkt dat niet he ze moet het echt ZELF vragen. maar als "compensatie" heeft ze een gouden armbandje met haar naam gekregen misschien kun je met je vriend ook zo'n soort deal maken... ? "voorlopig geen oorbellen maar wel ... " ?
ik hou er persoonlijk ook niet van...... heb mijn oudste zelf laten komen toen ze wilde was ze 6 ging goed, en met deze kleine wacht ik ook tot ze zelf wil. ik zou het mezelf niet vergeven als er iets mis zou gaan, en er een misvormd lelletje overbleef.