Dit is en blijft een discussiepunt hè, grappig om te zien. Ik kan er kort over zijn... Mijn dochter krijgt absoluut geen oorbellen. In ieder geval, niet zolang zij er niet zelf voor kiest. Over een jaar of 5 zien we wel weer verder. Maar goed, iedereen moet het natuurlijk zelf weten, het is een keuze. Mijn mening: wie ben jij om te beslissen dat je dochter oorbellen krijgt? Het is háár lijf, en je hebt nu nog geen idee hoe zij er over denkt.. het is in dit geval immers niet haar keuze, maar die van moeders.
mja wij zijn niet zo heel moeilijk.. als de 1 wel wil.. en de ander echt NIET.. dan "wint" degene die niet wil staat degene die wel wil natuurlijk vrij om de ander te overtuigen met goede argumenten en dergelijke... maar we moeten het wel allebei willen dus.
idem een baby kan nu nog niet spreken, laat staan dat het benul heeft van wat het is en of het dat wel of niet leuk vind. Persoonlijk zou ik gen oorbellen bij baby's laten schieten totdat het kind zo oud is en er zelf om vraagt. Ook dan zou ik niet 1 2 3 toezeggen, maar je eerst goed laten informeren en adviseren.