Discussie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door SarinaxKevin, 27 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Wil je het ook al geheim houden voor haar ouders?
    Die komen er toch wel achter op d,n duur als ze zwanger is.

2. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Ik denk dat je nu even in het belang van de meid zelf moet gaan praten en dat van een eventueel kind. Voor kinderen van tienermoeders is het ook niet makkelijk.

Ga met haar ouder praten, of geef haar een ultimatum, van als jij niet binnen ..... tijd met je ouder hebt gepraat zal ik dat moeten doen.

Als ze denkt dat ze endometriose heeft kan ze dat denk ik toch wel door de huisarts laten onderzoeken, zonder dat ze nu perse in verwachting moet raken.
    Wanneer haar ouders dit weten kunnen die haar ook steunen en samen kijken naar verschillende mogelijkheden.

Zelf denk ik dus dat je haar tegen haar zelf moet beschermen en dat ze hier open over moet gaan praten. Gedwongen of niet. Mocht ze zwanger raken zal dit niet alleen tussen haar en haar ouders staan maar ook tussen jou en haar ouders. Ik denk niet dat je dit wilt.

Ik wens je heel veel succes en sterkte toe,
    Dat iemand je vertrouwt is echt geweldig maar zorg dat ze je niet gebruiken omdat je ze wilt steunen,

Het spijt me als dit hard over komt, dat is niet mijn bedoeling maar ik ben bang dat je het anders te moeilijk voor jezelf maakt.

Nogmaals veel sterkte,

Krissa

3. Mecha

Mecha Niet meer actief

jeetje wie .. welke 16 jarige wil er nou geen kindje ...

ik wilde het ook vanaf me 14e al maar ik bleef gewoon de pil slikken
    je moet haar maar een keer een week of 2 op een kindje laten passen ofzo whah en ja stuur haar maar doro naar de huisarts.. zoek plaatjes van meiden van haar leeftijd en hun lichaam
    wat er met je lichaam gebeurt als je zwanger bent maar nog niet uitgegroeid ( niet kwa lengte maar vrouw zijn)
    dan wil ze denk ik niet meer hoor

blijf volhouden succes

[​IMG] leuk voorbeeld voor een 16 jarige

4. Bianca18

Bianca18 Actief lid

20 sep 2007
    380
    0
    0
    Huis mama
    Swifterbant (Flevoland)
    Meis,

Hier ben ik het helemaal mee eens!
    Ik hoop ook dat je verstandig zult zijn en met haar ouders gaat praten!

Liefs

5. xnancex1

xnancex1 Actief lid

20 okt 2008
    237
    0
    0
    tja..ik wilde ook al heel jong moeder worden maar bedacht me erg goed wat dat inhield, en of ik al voor zo`n klein hummeltje kon zorgen!

nu is dit helemaal geen mooi voorbeeld maar wil het toch even kwijt:

ik ben dit jaar na een zwangerschap van 25 wk en 5 dagen bevallen. en ons dochtertje heeft 9 dagen geleefd..vol onzekere dagen, dag in dag uit in het ziekenhuis geweest, en slopende gesprekken gehad met artsen!
    ook dat zal ze zich moeten beseffen dat het niet altijd over sprookjes zal gaan en ook al raakt ze zwanger..ik gun haar alle goeds, maar wou toch even zeggen dat het dus niet altijd vanzelf sprekend is dat je (gezonde) kinderen op de wereld zet..en dat ze zich er dus ook van bewust moet zijn dat je problemen samen moet kunnen oplossen.

6. Trees

Trees Niet meer actief

ik heb ooit in een soortgelijke situatie gezeten. Een jonge dame van 16 biechtte op dat ze al drie miskramen had gehad en dat haar ouders van niks wistte. Behalve dat ze alles ook nog in haar uppie moest verwerken (vriend was een halve zool!), vond ik gezien haar gedrag absoluut niet klaar voor een kind. Jammer voor haar, maar ik heb wel haar ouders ingelicht. Wel na een ultimatum. Ik ben volwassen en als een minderjarige mij zoiets verteld heb ik wel de verantwoordelijkheid en plicht om hier iets mee te doen. Je kan een tiener toch niet zo aan haar lot overlaten? Ze heeft het me overigens niet in dank afgenomen, maar daar komt ze ook wel weer overheen en niet alles in je leven is even leuk. Dat zal ze ook moeten leren. Mijn advies is ga het gesprek aan met haar en haar vriend en uiteindelijk met haar ouders.

En daarnaast zou ik wel haar zorg omtrent de endemetriose serieus nemen en laten onderzoeken. Ik kan me goed voorstellen dat dit haar angstig maakt is en misschien wel indirect de oorzaak van haar kinderwens is. Succes!

7. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Ik ZEG ook niet dat het zo is...ik DENK dat het zo is...lichamelijk is de optimale leeftijd 20/21 om zwanger te raken....Niet 16. Het zal ook in heel veel gevallen wel goed gaan, maar denk er eens logisch over na....Je hebt niet voor niets rond je 18e de tijd nodig om uitgegroeid te zijn....Dit is voor meerdere dingen zo, dat je eerst uitgegroeid moet zijn, niet alleen bij zwangerschap.

Ik denk ook nog eens zo dat over het algemeen 16e jarigen geen goed en realistisch beeld hebben van het moederschap. Wat heb je nu eigenlijk voor verantwoordelijkheid te dragen? Wij (de nog niet moeders onder ons) weten misschien niet wat het moederschap exact inhoud, maar wij weten wel wat het is om geld te verdienen en je huur/hypotheek te betalen enz enz

verder geen verwijt of wat dan ook...dit is alleen mijn mening :)

8. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Ja ik las ook dat je het dacht, maar het ik wilde duidelijk maken dat het gebaseerd is op niets. Je kan zo andere vrouwen wel heel onzeker mee maken.

Ik vind wel dat er erg simpel over gedacht wordt. Mensen zijn verschillend en hun achtergronden zijn verschillend. Als jij een hele hoop hebt meegemaakt in je leven wordt je soms veel sneller volwassen dan menig volwassenen(in leeftijd). Ik denk niet dat iemand die net een jaartje ouder is beter een zwangerschap aankan dan iemand die wat jonger is. En daar zijn verder ook geen wetenschappelijke bewijzen voor

Er zijn genoeg vrouwen die ik ken die bewust jong moeder (lees:18) zijn geworden. Allemaal getrouwd en een goede basis. Het gaat lichamelijk en geestelijk hartstikke meer dan goed met ze.

Je moet kijken naar verantwoordelijkheidsgevoel en naar wat zij het kind te bieden hebben. Niet naar een leeftijd.

En ja ik heb nu niet over een 16-jarig meisje, want daar zit wel een verschil.

Verders heeft natuurlijk iedereen recht op een eigen mening. Ik ben gewoon zo lekker eigenwijs af en toe en wil dan toch nog reageren. Ik bedoel er verder niets vervelends mee.

Excuses als ik wel zo overkom.

9. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    We hebben gewoon een andere mening...ik weet ook wel dat het bij genoeg meiden goed gaat, maar ik denk dat dat een kleine greep is uit de groep meiden die jong moeder wordt....

Het is altijd afhankelijk van verschillende factoren, dat klopt..

En idd 16 en 19/20 is een heel verschil hihi....

Ik heb altijd het idee dat meisjes van 16 impulsief een kindje willen omdat ze het zo lekker kunnen vertoetelen, maar als het moeilijk wordt, komt de zorg van zo`n ukkie vaak op oma of tante.... Nogmaals, er zijn altijd uitzonderingen...

Nouja, we weten elkaars mening en is maar goed ook al die verschillende meningen, anders zou het maar een saaie boel worden hihi ;)

10. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Trouwens, ik zou het wel tegen je ouders zeggen. Stel dat zij toch zwanger word en zegt dat jij het wist..dan zijn je ouders kwaad op jou, want die zullen er niet blij mee zijn gok ik zo (en hoop ik!)

11. Trees

Trees Niet meer actief

helemaal mee eens. Als ik de moeder was en ik zou dat achteraf horen..

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Nou ik zal jullie eerlijk zeggen dat mijn moeder net 16 was toen ze mij kreeg en dat het echt niet juh-van-het is hoor. Ik zal er niet te veel over zeggen maar ze mist heel veel van haar jeugd en ik denk dat een 16-jarige nog niet echt cababel is om écht te weten wat het allemaal met zich meebrengt.
    Ik denk dat er geen HA of gyn is die haar zal helpen. Die zullen waarschijnlijk zeggen dat ze over 2 jaar terug mag komen.

13. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik zou r ook naar de huisarts laten gaan miss kan hij het uit haar hoofd praten, en anders kan jij altiijd naar haar huisarts gaan en t r s met m over hebben... wat hij jou adviseerd zeg maar. De huisarts zelf kan niet met haar ouders gaan praten maar miss zegt ie tegen jou dat t wel verstandig is om t wel te doen..
    En anders eens met dr virend om de tafel ik weet niet of hij ook 16 is maar miss als je hem verteld wat er straks met een kleine allemaal van hem verwacht wordt dat zijn ogen opengaan...
    iig succes..

Deel Deze Pagina