maatschappelijk werkster

Discussie in 'De lounge' gestart door miffy11, 24 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy11

miffy11 Niet meer actief

sinds een aantal weken heb ik thuis een maatschappelijk werkster, ze komt 1 x per week thuis langs om te praten.
    heb de afgelopen 2 jaar vrij veel meegemaakt en wil dit verwerken, dus zit bij een instantie voor vrouwen waar zij vanuit werkt.

maar het klikt echt totaal niet met haar, ze praat tegen me alsof ik een klein kind ben, is vorige week een uur bezig geweest over het feit dat er nog geen gordijnen in ons huis hangen (ben net verhuisd, en woon op 11 hoog, dus degene die bij mij binnen kan kijken heb ik zo veel respect voor dat hij ook wel binnen mag komen voor n bakje koffie :)) en heb het gevoel dat alles wat ik zeg compleet verdraaid word. mijn partner en ik hebben een keer ruzie, en er is sprake van huiselijk geweld? (absoluut niet!), ik moet maar naar de voedselbank omdat we een dure maand hadden vanwege de geboorte van mijn dochter en de verhuizing?
    en ze belde vd week om de afspraak te bevestigen, en ik zei dat ik moe was, en dat begreep ze niet. hallo, ik heb een dochter van 3 weken, die niet op magische wijze meteen door de nacht slaapt, is dat zo moeilijk te begrijpen?

vanmiddag komt ze weer, en zie er zo tegenop. ben bijna in staat om een tafelkleed voor het raam te hangen om de gordijn discussie te voorkomen.
    ook heb ik gisteren ruzie gehad met mijn partner (wat volgens mij niet heel abnormaal is, iedereen heeft toch wel eens ruzie?), en zou in normale omstandigheden er best over willen praten met een maatsch werker. maar heb nu zoiets dat ik het maar moet verbergen voor haar omdat anders straks de politie aan de deur staat vanwege huiselijk geweld ofzo?
    even voor de duidelijkheid, er is absoluut geen sprake van huiselijk geweld bij ons, het was gewoon een woordenwisseling, en is inmiddels ook weer uitgepraat.
    heb daar helaas in het verleden wel mee te maken gehad (waardoor ik dus ook oa bij maatsch werk zit om te verwerken) en weet het verschil echt wel.
    de dingen waarmee ik hulp en advies wil word helemaal niks mee gedaan. heb de indruk dat zij een beeld heeft van mijn situatie, en dat zo invult dat het uitkomt voor haar, maar dat is dus helemaal niet zo!

dit is toch geen normale relatie tussen maatschappelijk werker en client? helaas is zij de enige binnen die instantie die te maken heeft met de reden waarom ik daar zit, en kan ik niet om een ander vragen. ook is het een package-deal, bij die instantie zitten, is ook een maatsch werker via hun.

wat denken jullie, het nog even aan kijken, of gewoon helemaal met die instantie stoppen en op eigen houtje maar een ander zoeken?

2. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

is er echt geen mogelijkheid voor een ander via dat bureau ??
    kan je niet naar een ander bureau toe?

als jij je niet op je gemak voelt bij die vrouw, en ook niet kunt (durft) te praten over dingen,.. dan heeft het zo vrij weinig zin volgens mij...

3. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Als het niet klikt kan je altijd om een ander vragen,als dit daar niet kan,zou ik ermee stoppen en ergens anders verder gaan..
    Vind dit trouwens wel heel raar hoor,zo hoort het volgens mij niet echt te gaan..

succes er mee

4. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    als het niet klinkt zou ik zeker niet verder gaan met haar... het is voor jou en jij moet je er zeker en lekker bij voelen...
    geef het vanmiddag anders aan..

succes!!

5. wannie

wannie Niet meer actief

Als ik jou was zou ik je frustratie op tafel gooien bij haar.

Veel mensen die met huiselijk geweld te maken hebben die ontkennen dat om welke reden natuurlijk ook (miss weet je dat wel uit je eigen ervaring)

Een maatschappelijk werker is er voor jou en jouw verhaal. Niet voor jou en haar eigen interpretatie van jouw verhaal.
    Ipv vertellen over wat je de afgelopen week heb meegemaakt gelijk met de deur in huis vallen over hoe je de dingen nu ziet en dat je het gevoel hebt dat je er nu weinig mee opschiet omdat je het idee hebt dat ze het anders opneemt dan dat het is. Hier door ben je geneigd dingen te verzwijgen die je liever gewoon eerlijk wilt vertellen. Zonder dat daar meteen heel wat achter gezocht worden.

Praat met haar en kom je er alsnog niet uit dan kan je altijd nog besluiten om er mee te stoppen. Maar je zit er natuurlijk niet voor niets.

Sterkte!

6. wannie

wannie Niet meer actief

owja een maatschappelijk werker werkt vanuit ervaring. Waarschijnlijk is deze manier vaak bij haar de juiste en blijft ze hierom hier in hangen.
    Alleen door het aan te geven kan zij haar manier wijzigen

7. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ik herken t helaas wel. Ik heb vorig jaar een mw gehad echt dat was een eerste klas hippie. Ik kon er helemaal niks mee, dat zweverige gedoe. Ik wilde gewoon mn verhaal kwijt en geen ademhalingstherapie krijgen.
    ook hier was niemand anders, ik heb dat toen bij t derde gesprek aangegeven. Dat ik er niks mee kon en ik heb duidelijk aangegeven wat ik wilde.

Tuurlijk heeft iedereen een andere manier van aanpak maar t moet wel aansluiten. Het gesprek daarna ging een stuk beter.

Hoop dat je t kunt aangeven aan je mw en als ze er niks mee doet zou ik stoppen en een andere instantie zoeken.

8. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    als het niet klikt met een maatschappelijk werker,
    dan zou ik een andere zoeken!
    ze hoort jou te helpen en niet je woorden te verdraaien.

ik heb toevallig afgelopen maandag een 1e gesprek gehad hier
    met een schoolmaatschappelijk werker, niet voor mij, maar voor
    onze dochter.
    het gesprek was niet super, en dan moet ze nog beginnen met onze dochter!
    heb al tegen de juf gezegd dat als de schoolmaatschappelijk werker bij haar eigen idee blijft dat ik daar mee stop en een ander zoek.

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik ben maatschappelijk werker (nu wel werkloos:D) en zou graag willen horen als een client niet tevreden zou zijn. Soms moet er ook gewoon een klik zijn, je hebt zoveel met elkaar te maken en ook best intensief.
    Er hoort een mogelijkheid te zijn dat als je er samen niet uitkomt dat je dan een andere mw-er krijgt, van dezelfde instantie. Ik vind het echt heel vreemd dat dat daar niet mogelijk zou kunnen zijn. Dan kan je ook nog een andere instantie proberen.
    Maar probeer het eerst met haar bespreekbaar te maken, ze 'moet' professioneel genoeg zijn om daar goed op te reageren. Maar dan moet jij ook open en eerlijk zijn en vertellen hoe je het ervaart zonder direct de aanval in te gaan. Desnoods zet je alles op papier als je het moeilijk vindt om onder woorden te brengen.
    Succes!

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Als het niet klikt vooral niet mee verder gaan!

Als ik jouw was zou ik je gewoon door je huisarts laten doorverwijzen naar een psycholoog oid. Zodat die je kan helpen deze dingen te verwerken.

11. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb het niet zo op maatschappelijk werkers. je kan nog beter naar een psygoloog gaan.

12. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    En bedankt:D

13. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ja sorrie maja niks persoonlijks , er zullen vast enkele uitzonderingen zijn. met de nadruk op enkele.

14. miffy11

miffy11 Niet meer actief

bedankt voor jullie reacties!
    moet wel zeggen dat ik het moeilijk vind om haar zo te vertellen dat ik die klik niet voel, maar dit schiet ook niet op.
    denk dat ik idd maar langs de ha ga en een verwijzing ga vragen naar iem anders.

15. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    maar dat moet financieel ook haalbaar zijn natuurlijk.
    Mw is gratis en psycholoog niet en dat was voor mij niet haalbaar vorig jaar vandaar dat ik naar t mw ben gegaan

16. randi

randi Niet meer actief

zoals vele al gezegdt hebben moet je inderdaad je wel goed voelen bij die persoon anders heeft het geen nut om er verder mee te gaan . wel zou ik als ik van jou was er het met haar over hebben en zien wat haar reactie erop is. soms komt de communicatie verkeerd over en heeft ze dit zelf niet door. spreek haar op een assertieve manier aan dus vooral in de ik vorm zodat het bij haar ook niet bedreigend over komt en ja als je merkt dat dit je niet verder brengt is het inderdaad beter om andere hulp te zoeken want zo kom je geen stap verder.succes

17. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    in love@ mij is niet bekend dat je bij het riagg voor een spygoloog of therapie moet betalen. of dat moet sinds kort zijn.

18. jonibra

jonibra Niet meer actief

Ik zou idd ook eerst proberen met haar te praten en dan niet op een aanvallende manier maar meer van: Ik vind het heel fijn dat je me helpt en er voor me bent maar eigenlijk heb ik het idee dat mn problemen niet helemaal duidelijk zijn en er zo ook niet echt een oplossing gaat komen. Hoe denk jij hierover?

Vind dat zelf meestal de makkelijkste manier om iets bespreekbaar te maken. Gelijk negatief doen of kattig zeggen waar t op staat ben ik te verlegen voor.

Liefs mij

19. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    De eerste 8 zittingen bij een psycholoog wordt vergoed door de ziektenkostenverzekering, je betaald alleen 10euro per zitting zelf. Dit zit tegenwoordig zo in het basispakket, wat je daarnaast vergoed krijgt moet je even navragen.

Gaat dan wel om een eerstelijnspsycholoog en je moet een verwijzing van de h.a hebben

20. miffy11

miffy11 Niet meer actief

heb haar vanmiddag gesproken, heb haar gezegd dat ik niet echt het gevoel heb dat het werkt op deze manier, en haar toch wel even duidelijk gemaakt dat er echt geen sprake is van huiselijk geweld.
    ze vroeg of ik er nog even over na wil denken of ik er mee door wil gaan of niet, dus heb afgesproken dat ze volgende week komt, en ik dan beslis of ik verder wil of niet.

Deel Deze Pagina