Niet mee eens. Het komt zo vaak voor dat er een topic wordt gestart met een vraag of onderwerp waar niet direct aanleiding is voor een discussie en de TS dan wel allerlei vervelende en soms zelfs kwetsende reacties krijgt waar ze niet op zit te wachten. Ik snap heel goed dat je dan het topic laat sluiten.
Dan zou je de mensen die zich niet aan de regels houden kunnen buiten kunnen sluiten van het onderwerp. Ik weet dat het technisch mogelijk is. Dat ze voor een paar dagen er niet bij kunnen. Of dat ze tijdelijk niet welkom zijn op het hele Forum. Na 3 keer de fout in zijn gegaan van het hele forum af en er niet meer op. Volgens mij moet dat ook kunnen werken. Dat is veel beter dan om niks een toppic sluiten.
Dan vind ik dat mensen die deze reacties geven moeten worden toegesproken. En niet direct een heel topic dicht gooien. Vind dat beetje een makkelijke weg. Het staat ons niet aan of het gaat niet zoals het moet, we gooien het topic dicht. De mensen die kwetsende opmerkingen maken die zullen dat hoogstwaarschijnlijk in een volgend topic ook doen, met als gevolg weer topic dicht? Denk dus niet dat je daar iets mee opschiet. Een forum is er om discussie te voeren, en discussie kunnen heftig zijn, al helemaal op internet omdat je niet weet hoe de toon gezet word. Gaat het er heftig aan toe dan vind ik dat dit in toom gehouden moet worden, daarvoor heb je tenslotte mods. Dit kun je doen door de mensen die te persoonlijk worden oid er ook persoonlijk op aan te spreken. Maar met telkens topics sluiten omdat er een heftige discussie is vind ik dat de definite van forum helemaal wegvalt.
Ik zit ook weleens op een ander forum nog en daar krijg je uiteindelijk gewoon een ban en als het uit de hand loopt waarschuwen ze eerst en dan gooien ze uiteindelijk als het echt te gek wordt het topic dicht. Gebeurt niet zo vaak.
Ben ik het ook niet mee eens. Het zijn vaak niet eens dezelfde mensen die 'zomaar' kwetsende opmerkingen roepen. Zo'n discussie begint bijna nooit met ineens een kwetsende opmerking, het wordt vaak nog wel leuk verpakt en dan komen er meer mensen die daar weer wat over zeggen etc. Soms wordt er nog wel ingegrepen door een mod door aan te geven dat het on topic moet blijven of dat iedereen elkaar in zijn waarde moet laten ofzo maar dat helpt vaak niet eens. Ik snap wel dat de mods daar dus heel simpel regels voor hebben gesteld en zo gauw het in hun ogen uit de hand loopt (daar zijn zij mods voor) gaat er een slotje op. En ik vind ook dat als je topic start en je krijgt vervolgens vervelende reacties wat uitloopt in een discussie (want vaak zijn het dan wel een paar vervelende mensen die dat doen maar dan is de toon in zo'n topic al gezet) dan mag je hem ook laten sluiten. Je hebt hem ook zelf gestart tenslotte. Maar goed, ook dit wordt weeeeer een eindeloze discussie waar al 100 discussies over zijn gevoerd. Deze regels zijn er nou eenmaal en niet voor niets. Dus ik ben bang dat je het zal moeten accepteren en dat ook hier een slotje op komt.
Ik denk de meeste topics worden gesloten op verzoek van de topicstarter en niet eens zo zeer omdat de mods vinden dat het uit de hand loopt. De topicstarter heeft het recht om een topic te openen, maar ook om deze te sluiten om verschillende redenen. Op dit moment is de reden van dit verzoek helemaal niet van belang. Misschien dat dit meer onderwerp van discussie moet zijn? Ik vind het zelf overigens wel een fijne regel.
Dat had ik ook niet anders verwacht Maar dat wil toch niet zeggen dat anderen met andere topics net zo denken?
Al die ideetjes die ik in vogelvlucht voorbij zie komen. Ik wil men er even aan herinneren dat alle modjes dit vrijwillig doen, naast hun werk en prive leven. Topics ongtoegankelijk maken voor bepaalde mensen gaat denk ik veel te veel tijd kosten. Of gedraag je allemaal volwassen of kloink (slotje)....klinkt kinderachtig maar de reacties in zo'n topic zijn vaak nog veeeeel kinderachtiger Elmo
Ik zie de ironie er van niet. fo·rum het; o -s, fora 1 groep deskundigen die met het publiek discussiëren over een bep. kwestie: discussie 2 website waar over een bep. zaak kan worden gediscussieerd Een bep. kwestie of een bep.zaak is hier dus zwangerschap en opvoeden van kinderen en niet cultuur, politiek of religie. Er zijn al zoveel topics geweest over politiek en religie en die zijn eigenlijk altijd uit de hand gelopen. Ik snap het heel goed dat het niet is toegestaan omdat het op dit forum niet relevant is om daar over te discusseren. Daar zijn andere forums voor.
vrouwen kunnen over het algemeen zich toch altijd veel drukker maken over wat andere vrouwen zeggen?! Mannen zijn altijd zo gemakkelijk hierin vindt ik
Veel mensen zien discussieren als hun gelijk moeten halen. Een discussie is toch om iemand een andere mening te laten zien, toch niet om de ander een andere mening te laten krijgen? Het is jammer dat een ander het niet kan accepteren, dat de ander bij zijn haar mening blijft en dan boos wordt.
ja precies ze willen hun gelijk hebben natuurlijk....in principe kun je natuurlijk wel overtuigd zijn van jezelf maar reageer op een normale manier dan denk ik?!
@Elmo: topics ontoegankelijk maken voor mensen, begrijp dat dit veel werk is. Maar ik denk nog steeds dat bepaalde mensen in topics gerust op het matje geroepen mogen worden, als zij degene zijn die een topic verpesten. Denk dat dit op langer termijn alleen maar zijn vruchten gaat afwerpen. Zo weten mensen die persoonlijk worden oid dat dit gewoon niet getolereerd word. En denk dat dit niet veel meer werk in beslag neemt dan een een topic sluiten. Is gewoon een kwestie van privebericht sturen. En ik denk er heus niet makkelijk over, heb zelf ook een forum dus weet dat er veel tijd inzit.
Lovely83, ik ben het eens met alles wat jij zegt. Eensgezind he? Geen discussie van mijn kant in deze.
Denk wel dat het ook komt omdat er gasten die de eerste keer hier komen,niet moeten denken PHOE PHOE. Wij kunnen alles lezen, maar een gast niet. Wel fijn als een forum een gezellige indruk achterlaat. Speelt denk ik ook wel mee....