Ik heb deze discussie tot nu toe even laten gaan, maar hier wil ik wel even op reageren. Ik ben christen en vanuit wat ik in de bijbel lees, ben ik van mening dat God een seksuele relatie bedoeld heeft voor man en vrouw. En dus niet voor man-man of vrouw-vrouw. Maar, dat gezegd hebbende, dat is het ideaal. Zo heeft God in de 10 geboden een heel aantal idealen gesteld, en ik ken geen enkel mens dat die 10 dingen volmaakt kan houden. Dat is de realiteit. Iemand die dus niet aan het ideaal kan voldoen is geen slecht mens, tenminste: niet in de zin dat ie slechter is dan anderen. Ik beschouw homo's of lesbiennes dus ook niet als slechter dan ik. Ik ben ook maar een zondig mens en maak weer andere fouten, (er dus even van uit gaand dat het Gods bedoeling is dat relaties man-vrouw horen te zijn). Binnen de kerk zie ik wel veel onmacht om hiermee om te gaan: enerzijds zeggen dat iets fout is, maar dan toch de mens niet afwijzen. Dat is moeilijk. En dat zie je dus veel fout gaan bij christenen. Die lossen dat ofwel vaak op door dan maar te zeggen dat homoseksualiteit wel kan als het dan maar een monogame relatie betreft, ofwel door dus op z'n minst afstand te bewaren ten opzichte van homo's en lesbiennes, (maar helaas dus vaak veel negatiever). Dat is niet OK. De allerbelangrijkste boodschap in de bijbel, is de boodschap van liefde. Dat geen mens Gods liefde verdiend heeft, maar dat door Jezus nu iedereen die liefde kan krijgen. Niemand uitgezonderd. En aan ons de boodschap om iedereen lief te hebben. Liefhebben is dan wel wat anders dan altijd lief zijn voor een ander. Liefhebben is altijd het beste met de ander voor hebben, en dat kan betekenen dat je dingen moet doen die niet zo leuk zijn. Maar dat laatste is dus beslist GEEN rechtvaardiging om tegen bepaalde groepen mensen maar los te gaan.
Ik hou mij kind voor dat man en vrouw bij elkaar horen, voor elkaar geschapen zijn. Ik zou het ook echt erg vinden als mijn dochter op vrouwen valt, niet omdat het nou zo erg is voor mij maar meer omdat er heel veel mensen een hekel aan hebben en ze toch heel vaak gediscrimineerd worden. Haar leven zou veel makkelijker zijn als ze op mannen valt! En leuke kindjes kan krijgen! En ik weet het uit ervaring; mijn broer is ook homo. Hij vond het zelf zooo erg! Duurde ook best lang voor hij uit de kast kwam, ik vond het altijd zo zielig voor hem dat hij daar zo lang 'alleen' mee geworsteld heeft. Gun hem natuurlijk alle geluk van de wereld. Alles zou veel makkelijker zijn als hij op vrouwen zou vallen, maar ja, daar moet hij mee leren leven hoe moeilijk ook. Maar ik zal mijn dochter ook leren dat mensen die homo/lesbisch zijn niet minder zijn dan andere mensen. En mocht ze er toch achter komen dat ze lesbisch is zal ik haar laten weten dat wat er ook is mama altijd van haar houdt en ze altijd bij mij terecht kan.
Maar nu even zonder gekheid. Ik heb 1,5 jaar een relatie gehad met een vrouw. Liepen hand in hand op straat zoende op straat. Ik heb serieus nog NOOIT een lelijke opmerking gehad. Alleen vervelende mannen die dachten ff gezellig mee te kunnen doen. Maar daar lachte ik meer om. Zelfs oude mensen die ons zeiden: Jullie zijn wel heel verliefd he? Ja idd dat waren we ook. En er zullen vast wel mensen zijn geweest die anders dachten. Maar die hebben het nooit uitgesproken.
Ik ga me niet in de discussie mengen, maar ik zou er totaal geen problemen mee hebben waar mijn kind op valt. Of dat nou mannen of vrouwen zijn. Als ze maar gelukkig worden.
Dat is een heel ander verhaal natuurlijk. Homo's vergrijpen zich niet aan mensen die dat niet willen.
Vraag me niet waarom maar ik heb ook het idee dat maatschappelijk gezien twee vrouwen veel meer geaccepteerd wordt dan twee mannen
Geen idee mijn beste vriend is homo die zegt ook dat hij nog nooit rare opmerkingen heeft gehad ( en die komt uit een christelijk dorp ) Zelfs daar word hij niet raar of scheef aan gekeken.
Ik dacht wel dat iemand met dit punt zou komen. Het gaat mij er om dat homo's en lesbiennes niemand kwaad doen met het uiten van hun seksuele gevoelens. Dat geldt niet voor mensen die seks hebben met kinderen of met dieren of met anderen waarmee geen sprake kan zijn van een gelijkwaardige relatie of van wederzijdse instemming. Die doen daar wél kwaad mee. En die mogen van mij chemisch gecastreerd worden als het hen zelf niet lukt hun seksuele gevoelens anders te richten.
Fijn om te lezen dat de meerderheid hier er geen problemen mee heeft! Maar wat ik wel vaak heb gelezen hier, is dat de man/vriend er meer moeite mee zou hebben, dat ze van de 'oude stempel' zijn. Wordt het niet eens tijd om die mannen op te voeden? Waarom vinden jullie mannen dat? Hebben ze er wel zelf over nagedacht of nemen ze dat klakkeloos over van hun ouders? Dames, voedt met je kinderen ook je man op mbt homoseksualiteit! PS. ik kan het niet laten: s.eks, seksueel en alle variaties daarop is met ks, niet met x!
Sodeju, wat een pagina's... Heb de eerste en de laatste gelezen, heb ook geen idee hoe er een opmerking over pedofielen in dit topic komt? Krijg zo de indruk dat er veel 'ouderwetse' opmerkingen in dit topic te vinden zijn. Wat anderen betreft: het zal me werkelijk aan m'n achterste roesten waar een ander van warm loopt, laat een ieder lekker in zijn of haar waarde. Wat mijn kindje betreft: ook dat zou me werkelijk niet uitmaken, homo of hetero. Als hij/zij gelukkig weet te worden, zal ik dat ook zijn. Wat me overigens wel verschrikkelijk lijkt, is een zoon/dochter te hebben die hier niet met zijn of haar ouders over durft te praten. Ik hoop dan ook zo goed mogelijk mee te geven dat we als ouders onvoorwaardelijk van hem/haar houden.
Mijn vriend is gelukkig zéér open minded ten aanzien van seks (wat ook echt veel lekkerder is dan sex ). Persoonlijk kan ik mij ook niet voorstellen dat ik een relatie zou kunnen hebben met een homofobe man. Ik vind onverdraagzaamheid wel zo ontzettend woest onaantrekkelijk.
Ok, ja sorry misschien staat het er niet.. Maar ik bedoel natuurlijk alleen de mensen die het niet accepteren..
Ok, dus die mensen moeten hun hele leven lang doodongelukkig zijn, omdat andere mensen hem niet accepteren zoals hij is? Het gedrag van iemand met pdd nos kan idd soms vervelend zijn voor anderen, en je kunt hem ook leren dat dt GEDRAG niet gewenst is.. Maar tegen een homo zeggen dat zijn GEVOELENS niet gewenst zijn, dat is iets HEEL anders..
Ha, je hebt al ´voor mij´ gereageerd. Ben het helemaal met je eens. Ik vind het persoonlijk jammer om hier nu ook het onderwerp pedofielie aan te treffen. Heeft m.i. niets maar dan ook niets met homoseksualiteit te maken en elke associatie vind ik dan ook onterecht. Voor mij is het een non-issue. Ik kan me zorgen maken om een hoop dingen als ik denk aan de toekomst van mijn kinderen, maar of ze met een man en/of vrouw zijn, is er geen een van.
Juist. Verder vind ik mezelf niets meer of minder waard dan andere mensen, alleen maar omdat ik niet hetero ben. Wat men er ook van vindt.
Maar dat gedrag vertoond hij ook vanuit zijn (PDD NOS)gevoel.....en toch wil ik niet dat hij daar dan aan toegeeft. Dat een homoseksueel die gevoelens heeft, dáár kan hij/zij niks aan doen. Er wel of niet aan toegeven is een keus. Of je er gelukkig van wordt of niet, dat is kun je over discussiëren, maar het is een keus.