discussiemateriaal. kind homo of lesbisch.

Discussie in 'De lounge' gestart door ikkelies10, 31 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minon

minon Niet meer actief

#161 minon, 31 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 mei 2013
    Er zijn idd trappen in zondes. Je hebt doodzonden en zonden zegmaar. Dat neemt niet dat je met ieder soort zonde God evenveel pijn doet. Ook wordt iedere zonde gestraft hoe erg die zonde ook is dus de gevolgen zijn hetzelfde zegmaar. Ik ben echt niet beter als ik een reep chocolade in de winkel jat dan een pedofiel. Met pedofilie vind ik het hetzelfde als homofilie. Waarom zou je zn man uitkosten in de maatschappij terwijl hij het niet praktiseert? Gods liefde geldt net zo goed zn man dan jij en ik.
    Overigens is pedofilie strafbaar dus praktiseer je wel draai je wat mij betreft gewoon de gevangenis in. Ik vind pedofilie dus wel erger qua daad omdat je daar andere mensen (kinderen in dit geval) voor hun leven mee beschadigd. Mannen of vrouwen die sex hebben met iemand van hetzelfde geslacht beschadigen die ander niet. Dit gebeurt met beide toestemming. Zo niet is het verkrachting/aanranding en wordt het weer een ander verhaal natuurlijk.

2. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Statistisch gezien is het ook het meest logische om er vanuit te gaan dat iemand hetero is, want dan heb je in 90% van de gevallen gelijk :p.

On-topic: Hmmm, moeilijk. Ik zou het aan de ene kant helemaal niet erg vinden als mn dochter later lesbisch blijkt te zijn en de mensen in mijn omgeving ook niet gelukkig. Aan de andere kant zou ik stiekem wel bang zijn dat ze het dan toch iets moeilijker zou hebben in het leven. Ze zou dan tot een minderheid behoren, waar helaas nog regelmatig gediscrimineerd wordt. Vooral in andere landen, maar ook hier in NL. Ik heb drie homoseksuele vrienden en twee van hen hebben best een moeilijke periode gehad in hun tienertijd. Het was toen wel een andere tijd, maar toch als je de kranten leest lijkt er soms weinig veranderd:(.

Dus conclusie: omdat ik denk dat haar leven makkelijker zal zijn als ze heteroseksueel blijkt, hoop ik dit stiekem toch. Tegelijkertijd gaat het me echt alleen om haar geluk en als het zeker zou zijn dat ze gelukkig is, dan zou het me totaal niet interesseren.

3. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Wat ik wil is dat mijn kind(eren) gelukkig worden, en of dat nu met een man is, of met een vrouw, dat mogen ze helemaal zelf bepalen.
    Ik zal mijn kind(eren) dan ook altijd bijbrengen dat ze zich er niet voor hoeven te schamen, en gewoon eerlijk kunnen zijn over hun gevoelens voor hetzelfde geslacht. Maar helaas zorgt de harde maatschappij ervoor dat mensen niet voor hun gevoel durven uit te komen.

4. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Als mijn dochter straks gevoelens voor een meisje heeft dan so be it. Zolang zij gelukkig is net als wij ooit een zoon hebben en die valt op mannen.

Ik weet hoe het is om ouder die hebben die het niet accepteert dat je ook op ander geslacht kan vallen want ben zelf al vanaf dat ik heel klein was BI en mijn eerste zoen etc was ook met mijn buurmeisje. Ik hoop dat mijn kind mij zo goed in vertrouwen neemt en gewoon eerlijk is mocht ze lesbisch zijn en niet bang zijn dat mama het erg vind ofzo.

Alleen mijn man is een ander verhaal hij is nog van de oude stempel maar ja die draait wel bij denk ik.

5. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Liever een gelukkige homo, dan een ongelukkige hetro die zn gevoel niet kwijt kan, en zichzelf ophangt of voor de trein gooit omdat pa en ma t niet accepteren.

Hier zal t dan ook wennen worden, en ik zal geen slingers ophangen en ballonnen blazen omdat ik zo blij ben, maar accepteren ZEKER WEL!
    T zal toch wennen zijn, hoe je t went of keert, want je gaat er eigenlijk automatisch van uit dat je kind hetro is.

Zal Beer steunen ongeacht zijn sexuele voorkeur.

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Liever dat zoon en dochter gelukkig zijn met iemand van hetzelfde geslacht als ongelukkig met iemand van het andere geslacht!

Geluk staat boven alles! En ook 2 homo's en 2 lesbische mensen kunnen kinderen krijgen tegenwoordig.

En ook hetero stellen kunnen er voor kiezen GEEN kinderen te willen. Vind het argument " ja maar dan word ik geen opa of oma als zoon/dochter homo/lesbisch is" dan ook niet opgaan, zelfde als dat je er niet vanuit kan gaan dat je hetero zoon/dochter wel kinderen zal krijgen ;)

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Zou er totaal geen punt van maken. ze moeten vooral gelukkig zijn in hun leven en of dat nu een man of vrouw is maakt mijn echt niet uit. Zal ze steunen in hun keuze. Ik ken genoeg homo's en hetero's en mijn kinderen vinden het niet raar dat 2 mannen of 2 vrouwen trouwen net zoals het normaal is dat zwarte met witte mensen en jongen en meisje trouwen :). Het is normaal en niet iets om voor te schamen.

En dat je dan geen opa of oma wordt vind ik een heel raar argument. Net alsof ze wel persee kinderen nemen als ze hetero zouden zijn. Kinderen nemen is niet verplicht .

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik zelf ben bi.

Getrouwd met een man en zielsgelukkig met mijn man en kindjes.

Als mijn zoontjes homo zouden zijn zou ik dat geen enkel probleem vinden en hoop ik dat ze net zo gelukkig worden met hun partner als ik ben met hun vader.
    Zal ze laten merken dat ik van ze blijf houden zoals ze zijn en hun partner zou bij ons thuis van harte welkom zijn!

Ohh en ik krijg dan geen schoondochters heerlijk :D

9. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Ik vind het zowiezo al kolder dat er in een vrij land als dit nog steeds gediscrimineerd word op basis van alles eigenlijk. Laat staan op welk persoon/geslacht je verliefd word.
    Ons meisje mag verliefd worden op wie zij wil. Ik ga er niet van uit dat zij hetero zal zijn, dat zien we vanzelf wel naarmate zij ouder word. Zolang de persoon waar zij verliefd op word haar goed behandeld, zul je mij niet horen.

10. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Het zal me echt niets uitmaken als mijn dochter zegt lesbisch te zijn. Als ze maar gelukkig is. Ik ben zelf een kind van een lesbische moeder en ben opgegroeid met 2 moeders. Ik ben zelf hetero en ben verloofd en heb een dochter van 3. Het is dus niet "genetisch" ofzo. Mijn moeder is helemaal niet duivels of vies of wat dan ook. Ik vind dat iedereen recht heeft op geluk, of dat nu met iemand van het andere of van hetzelfde geslacht is. Mijn dochter groeit dus op met lesbische oma's en met een opa en oma (schoonouders). Wij leggen nergens een nadruk op. Voor haar is dit normaal, net als het voor mij normaal was. Tuurlijk wist ik dat je eigenlijk een papa en mama hebt, maar ik ben er niet minder van geworden. In deze eeuw vind ik dat mensen de vrijheid moeten hebben om te kiezen voor wie ze willen.

11. Leliana

Leliana Niet meer actief

haha.. dit is wat ik dacht! :D

Even zonder gekheid, het maakt mij werkelijk waar niks uit met wie ze thuis komen. Wij, ook mijn vriend, zullen daar nooit een issue van maken. :)

12. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik heb niet helemaal alles gelezen maar ik vind wel dat er een beetje stom word gedaan over dat christenen homofilie niet goedkeuren.
    Nee wij keuren het niet goed maar we zouden net zoveel van onze kids houden mochten ze wel op hun eigen geslacht vallen.
    Ik zou haar ook de deur niet wijzen o.i.d.

Ik heb nooit een hekel gehad aan homo's/lesbie's en mij zul je er geen verkeerd woord over horen zeggen.
    In de bijbel staat echt niet "gij zult homosexuelen verafschuwen" of iets in die trant hoor. Er staat wel dat het zo niet door God bedoeld is toen hij ons schiep. Maar wij zijn geen haar beter dan anderen dus kunnen nooit over anderen, bijv. homofielen, oordelen. Dat oordeel laat ik aan God over.

Om nou pedofielen erbij te gaan halen vind ik te ver gaan. Pedofielen vind ik niet goed in hun hoofd en kan ik geen goed woord voor bedenken. Dus nee, dat vind ik totaal niet hetzelfde als homo's.

13. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    ik zeg altijd mijn dochter word pot, aan de ene kant op en top tutje en aan de andere kant sleutelt ze het liefst aan de motor van haar vader (poppen vind ze 10x niks)
    mij maakt het niet uit of ze hetro, bi of homo/lesbo is.
    ik heb genoeg vrienden en vriendinnen die gay zijn en het zijn geweldige mensen. Als ze maar gelukkig word in de liefde later

14. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik wil dat mijn kinderen zichzelf kunnen zijn en vooral gelukkig zijn.
    Als dit is met iemand van hetzelfde geslacht is, maakt dat me werkelijk niets uit. Ik hoop ook gewoon dat ze me dat niet hoeven te vertellen, als in uit de kast komen, maar dat ik dat sowieso al van ze weet/doorheb. Het zijn mijn kinderen, mijn vlees en bloed.. Ik belemmer ze het liefst zo min mogelijk/niet in hun leven.

15. maffedoo

maffedoo Actief lid

6 dec 2011
    301
    0
    16
    ergens
    Mijn moeder zei altijd...Liever gelukkig lesbisch als een ongelukkige hetro

16. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Zolang ze maar gelukkig is :) Zelf ben ik bi, heb dus gevoelens voor zowel mannen als vrouwen gehad, maar eerlijk gezegd ervaarde ik dat meer als "op een persoon vallen". We zijn allemaal mensen toch?

17. dekilene

dekilene Niet meer actief

Zolang mijn kids gelukkig zijn dan ben ik dat ook!

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    maar dit lees ik zo vaak, maar is dat in praktijk altijd zo denk ik dan?

En dan heb ik het niet enkel over homoseksualiteit.

19. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Als ze gelukkig zijn in hun leven en in de liefde ja.
    En ja ze zullen vast dingen doen/gaan doen die ik niet zou doen.

Zolang ze het criminele pad niet bewandelen etc dan ben ik gelukkig als hun ook gelukkig zijn.

20. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

Geen probleem hier! Al zou ik zelf wel even moeten slikken omdat ik weet hoe hard mensen kunnen zijn. Maar dat is niet alleen met dit. Ikzelf heb er totaal geen problemen mee.

Ik hoor weleens dat mensen zeggen nou ik hoef ze niet te zien zoenen en bla bla bla. Maar ik hoef ook hetero mensen niet te zien zoenen hoor ( beide uitgebreid bedoel ik)

Deel Deze Pagina