Ik vraag me af waarom sommigen zich hier zo druk maken om wat er in topics gezegd wordt. Ik zat net weer een topic te lezen en er wordt weer lekker fel gereageerd op de topic schrijfster. Waarom kunnen mensen hier niet normaal reageren? Iedereen heeft een eigen mening, maar die hoef je toch niet altijd zo te laten blijken? Natuurlijk wordt er ook vaak om een mening gevraagd, maar daar kan toch ook normaal op geantwoord worden. Ik wordt er moe van om topics te lezen. Ik stop vaak als ik weer een hoop felle reacties of discussies lees. Dit is jammer voor de topic schrijfster, want ze wil haar verhaal kwijt. Bijvoorbeeld: laatst had iemand een topic verkeerd geplaatst, kan gebeuren toch? Schrijft iemand: moeilijk he, lezen! Topics over: kan ik zwanger zijn? Krijgt ze als reactie: o nee weer zo'n topic. Hier zijn er zoveel van. Ik wordt er doodmoe van. Ten eerste: de topic schrijfster kan er niets aan doen dat er meer van dezelfde topics zijn. Zij wil haar verhaal kwijt. En ten tweede, als je een topic niet leuk vind dan lees je hem toch niet! Het is erg kwetsend als er zo gereageerd wordt. Mensen hebben niet in de gaten wat je de ander aan doet. Dit is een forum om elkaar te helpen en om elkaar advies te geven! Is het echt zo moeilijk om aardig en discreet te zijn?
Ach , hier zijn ook al zo vaak topics over geweest. Sommige mensen hebben niks anders te doen als af te zeiken. Maar lees er gewoon over heen. Dat verander je niet. Het is hier net de echte wereld...en geen Utopia. Of een andere roze pony wereld....
Persoonlijk vind ik het niet erg dat er discussies zijn, vind het vaak juist interessant om te lezen en vanuit een andere hoek te (kunnen gaan) bekijken. Alleen jammer dat wanneer een discussie op dreef is, hij vaak wordt gesloten omdat het "uit de hand loopt". Wat me wel opvalt is dat er in de lounge vaak onderwerpen worden geplaatst die er "niet thuis horen" omdat daar nu eenmaal het meest gelezen wordt. Net als vandaag een onderwerp over zwangerschapstesten in de lounge. Oké, het is een zwangerschapsforum, maar als je even leest wanneer je je aanmeldt, kun je zien dat er verschillende groepen / onderwerpen zijn waar een topic hoort, regels van het huis.
Ik zat dit net te denken idd TS; ik vind het wel een nobel bericht, maar idd net als in de echte wereld reageren mensen soms feller door wat ze op dat moment meemaken. Besef ook dat je dat niet persoonlijk hoeft op te vatten. Gewoon er uit pikken wat jij waardevol vindt en de rest een beetje laten kletsen.
ja zo'n topic heb ik ook eens geopend.. het is met veel dingen ook net op welke toon je het leest met hoe fel het er aan toe gaat. ik vind persoonlijk juist dat het de laatste tijd behoorlijk rustig is met de felle reacties.
Een discussie vind ik erg leuk en vaak ook interessant, maar soms gaat het inderdaad te ver. Mensen gaan het persoonlijk opvatten, of geven hun ongezouten mening. Het vervelende van een forum is natuurlijk wel dat zo'n ongezouten mening erg aanvallend kan overkomen. Vaak worden ook de 'perfecte moeders' er weer bij gehaald, en daar irriteer ik me op dit moment heel erg aan... Maar goed, dat is natuurlijk dan weer mijn probleem
Volgens mij zijn er verschillende redenen dat een topic uit kan monden in een felle discussie. Doordat er geschreven wordt kun je de toon van iemand niet horen. Zo lezen mensen de tekst soms anders dan hoe die bedoeld wordt. Dan kunnen ze zich aangevallen voelen. En daarnaast is dit een anoniem forum. Mensen kunnen hier gewoon opschrijven wat ze echt denken zonder dat ze daar in de echte wereld raar op aan gekeken worden. In het echt zouden ze misschien eerder hun mond houden of het toch wat minder zwart-wit zeggen dan ze het eigenlijk denken omdat de ander hun mening misschien niet deelt. Hier hoeft dat niet. Ik hou wel van een lekkere discussie maar als ik merk dat er twee kampen ontstaan die er samen toch niet uitkomen en die geen duimbreed toegeven haak ik wel af. Er zijn dan twee meningen en dat is prima. Daar hoeft niet pagina's lang over gediscussieerd te worden. Op naar de volgende discussie! 😄
Ik heb ook wel 't idee dat het telkens dezelfde zijn. Ik kan wel zo'n vijf namen noemen die ik telkens terug zie komen met zulke reacties en zo actief ben ik hier niet eens Ben t met je eens, leven en lekker laten leven
En ergens vind ik het wel verfrissend dat mensen hier gewoon vrij hun mening kunnen geven. In het echte leven is dat vaak niet sociaal wenselijk. Dan gaat iedereen om de hete brij heen staan draaien. Hier is het soms lekker direct. Al hoeft er natuurlijk niet bewust gekwetst en beledigd te worden, dat is weer het andere uiterste.
Inderdaad ja! Op naar de volgende..... overigens niet meteen, soms moet er eerst was popcorn bij gepakt worden
Ts ik ben het helemaal met je eens. Dacht er gisteren toevallig net zo over... Ik hoop dat je topic een aantal mensen iig aan het denken zal zetten
Je schrijft het zelf al: als je het niet leuk vindt dan lees je het toch niet. Dit topic wordt elke zoveel tijd geopend door iemand en het heeft nog nooit resultaat gegeven. Op een forum kunnen mensen minder aardig overkomen, tsja dat hoort er gewoon bij. Maak je er niet druk om.
Welkom op zwangerschapspagina. Dé reden waarom ik weinig onderwerpen zelf start. Er zijn hier bepaalde dames die het enorm leuk vinden om mensen af te zeiken. Het is zo onderhand hun dagtaak. Die lol gun ik ze niet, dus ben erg voorzichtig in het openen van topics.
Ik vind dat je best een scherpe mening mag hebben, het hoeft echt niet allemaal zalvend te zijn. Wat me echter opvalt is dat het vooral aan de toon ligt die men er zelf tijdens het lezen onderhangt. Ik heb reacties gezien die bij mij in de categorie lief vallen en waar een ander van uit z'n slof schoot. Mijn mening: iedereen mag een mening hebben en je hoort elkaar niet persoonlijk aan te vallen. Lees je iets wat je niet zint, negeer t dan en ga t niet uitvechten in een topic. Al helemaal niet in een topic van een ander. Je kunt ook een PB naar iemand sturen en RUSTIG uitleggen hoe haar bericht op je overgekomen is. Je zal zien, t wordt zelden kwaad bedoeld en ligt ook altijd aan je eigen interpretatie van t geschreven woord dat je zonder non-verbale communicatie en intonatie ontvangt!
Als je dit tegenwoordig al heftige discussies noemt dan is het goed dat je niet al een paar jaar geleden hier lid was. Zoals het de laatste tijd er aan toe gaat op ZP is echt nog soft en soms echt lachwekkend. Maar sommige moeten ook begrijpen dat als je een vraag stelt je niet altijd het antwoord krijgt wat je had gehoopt, zoveel verschillende vrouwen met zoveel verschillende meningen, wat had je dan verwacht? Dat iedereen het met je eens zou zijn? Neem bijvoorbeeld een topic waarin iemand vraagt of er een bepaald kleding stuk bij haar staat, moeten we dan allemaal '' Ja staat leuk '' zeggen omdat TS dat graag wilt horen? Kom op. Een forum is om te discussiëren.
eens! Mis de tijd wel hoor van een paar jaartjes terug 😁 Het is inmiddels net een geitenwollensokken forum. Te rustig...
Omdat mensen veilig achter hun schermpje een veel grotere mond hebben dan in t echte leven. Zo is t nou eenmaal