Regels mijn overheid - digitale post

Discussion in 'De lounge' started by Fruitmoes, Jun 14, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

Jun 22, 2009
    847
    1
    18
    Hallo,

Ik vroeg me af hoe het zit met de regels wat betreft digitale post. Blijkbaar is mijn gemeente dit jaar overgegaan op digitale post via mijn overheid. Nu heb ik een aanslag gemeentelijke belastingen gehad, en daar heb ik vast een mailtje van gehad, maar daar heb ik dus niet op tijd wat mee gedaan. Waarschijnlijk gelezen, verwijderd en vergeten en dus mijn overheid niet geopend. Nu ben ik dus te laat met kwijtschelding aanvragen of een betalingsregeling aanvragen. Bovendien ging ik er vanuit dat dat dit jaar de kwijtschelding automatisch zou gaan, omdat ik vorig jaar aangegeven heb dat ze dat automatisch mogen berekenen en mijn inkomen niet veranderd is (volgens de regels misschien zelfs gedaald.) Ik heb dat mailtje op 1 maart gehad (want dat is de datum op mijn overheid) en je kon kwijtschelding aanvragen tot en met 31 maart. Ik heb voor zover ik kan zien daarna geen post meer gehad van de gemeente, wat ik nogal verbazingwekkend vind. Je wilt als gemeente toch mensen herinneren aan hun betalingsplicht? Ga ik hier problemen mee krijgen? En kun je digitale post ook weigeren, want dit vind ik niets zo.

2. Als je inlogt op Mijn Overheid, moet je elke keer weer opnieuw akkoord geven voor het ontvangen van post van instanties, gemeentes, etc. die zijn begonnen met digitale post. Waarschijnlijk heb je dat vakje gewoon zonder nadenken aangevinkt (doe ik zelf ook altijd), maar dat betekent dus wel dat je akkoord bent gegaan met het niet meer ontvangen van gewone post, vrees ik.. :(

3. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Heb je de kwijtschelding wel alsnog aangevraagd? Als je op die aanvraag een beslissing krijgt en die is negatief dan zou je daar bezwaar tegen kunnen aantekenen.

Sowieso zou ik even contact opnemen met de gemeente, wellicht is er nog wel iets te doen.

4. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

Jun 22, 2009
    847
    1
    18
    Ja Shaddixxx, denk dat ik dat inderdaad gedaan heb. Ik heb de kwijtschelding niet alsnog aangevraagd, maar ik ga toch even mijn kop uit het zand halen en stoppen met mijn struisvogelpolitiek en morgen contact opnemen met de belastingdienst. Ik baal er wel van dat alles tegenwoordig digitaal moet, helemaal niets voor mij.

Share This Page