Wat je de ander 'aandoet' als je iets durft te zeggen als 'Ohnee, weer zo'n topic'? Ik vind sommige reacties hier ook best wel eens erg onaardig, maar dit is wel heel overdreven hoor. Daarnaast zijn dit ook 9 van de 10 keer ongelooflijk domme topics. Iedereen weet toch dat je zwanger kunt zijn als je seks hebt gehad, onder welke omstandigheden dan ook? Er is simpelweg niemand die daar ook maar iets zinnigs over kan zeggen. In welke situatie dan ook; je zult gewoon een test moeten kopen, klaar. Daarentegen, die verkeerd geplaatste onderwerpen die jij ook noemt; als je daar iets over durft te zeggen, dán komen er pas reacties waarmee je een ander ongelooflijk kwetst. Er zijn hier al meerdere mensen weggepest, omdat ze keer op keer duidelijk werd gemaakt dat er totaal geen begrip was voor hun situatie en dat ze eigenlijk beter konden vertrekken (en dan op iets minder subtiele wijze dan hoe ik nu beschrijf ). Dat gehamer elke keer op 'zwangerschapspagina', een forum over 'zwanger worden, zijn, en de tijd na de bevalling'. Er zijn, en dat is misschien maar goed ook, zoveel mensen die niet snappen dat dat eerste deel van het rijtje een echte hel kan zijn en dat een hoekje op 'jouw' forum, waar even niet over confronterende onderwerpen wordt gesproken, maar waar je wel met dezelfde vrouwen met wie je lief en leed deelt over gewone dagelijkse dingen kunt praten om die ellende even te vergeten, zo enorm fijn kan zijn.
+. Vooral eens met bovenste alinea. Het zijn inderdaad dit soort domme topic(titels ) waar ook geïrriteerde reacties op komen. Helemaal als het dan ook nog eens omschreven wordt als " klussen voor een beeb terwijl ons dreumesje ligt te slapen" (voorbeeld). Waarom niet gewoon volwassen taal gebruiken , wat is er mis met "seks hebben met de hoop op een kind"? We zijn toch, neem ik aan , allemaal met volwassenen onder elkaar en toch geen pubers meer die bij ieder woord daarover een lachstuip krijgen? Een tijd terug was er een topic met de titel : " klussen in de babykamer" , dit bleek dus gewoon een serieuze vraag te zijn over verven etc in de babykamer, maar ik merkte aan mezelf dat ik dat topic , gezien de titel en termen die dus ook vaak het woord seks moeten vervangen, niet serieus opende, dacht echt: oh, heb je er weer zo één. Achteraf te snel geoordeeld van mezelf.
Hahahaha, Daar zou ik ook ingetrapt zijn. Sinds ik op zwangerschapspagina zit, heb ik idd een andere associatie met het woord klussen. Ik verbaasde mij in het begin ook zo ontzettend over die "vakterminologie" die hier gebruikt wordt.
Ik sta er echt van te kijken dat sommigen hier smullen van ander mans leed. Dat ze de felheid missen, dat ze er popcorn bij willen nemen. Wat voor jullie een onbelangrijk topic is kan voor een ander juist heel erg belangrijk zijn. Of ik ben te zachtaardig of de wereld is verbitterd! Ik vind het echt vreselijk wat ik hier allemaal lees. Dit noem je mensen helpen?
De meeste mensen die smullen van de discussietopics smullen niet van andermans leed maar van de felle, soms wat dwaze, discussies waar sommige topics op uitlopen. Op serieuze vragen wordt over het algemeen netjes en behulpzaam gereageerd. Vooral als de topicstarter echt verdriet heeft of wanhopig is. Dan heb ik nog nooit rare of stomme antwoorden gelezen.
Wat mij opvalt dat de inhoud van de vele topics vooral vrije nieuwe forum-gebruikers stoort, en dan een topic openen over reacties De wat langere ZP-bezoekers kiezen denk ik juist topics uit waar ze niet alleen met ach gossie, oh wat erg joh, en: wat leef ik toch met je mee, willen reageren. Dat het dan niet altijd goed overkomt, kan ik me voorstellen. Maar wij corrigeren elkaar graag als we denken dat het toch echt anders in elkaar zit, en zijn niet zo bang meer voor een felle discussie. Maar als iemand echt steun zoekt, (denk aan het topic waarin iemand schrijft dat ze terminaal ziek is, iemand iets bij de vlinder-topics plaatst) vind ik niet dat daar onrespectvol wordt omgegaan met de TS. dat zou beheer nooit toestaan!
Ach ja...na 10 jaar hier ben ik wel wat gewend...nog wel erger dan nu gebeurt.. Ik weet meestal ook wel wie het zegt... Wat Tina ook al in het begin zegt...gewoon overheen lezen als het je stoort..
Je zult dit soort zaken altijd wel houden. Het is een forum, op internet waar dames (en heren) zich anoniem kunnen uitspreken. En omdat het anoniem is zullen sommige feller zijn dan ze in werkelijkheid zijn. Want wie weet nu wie je bent? Ik zie ook genoeg topics dat ik denk "duh... kun je dat zelf niet bedenken"of topics waarvan ik de vraag nergens op vind slaan. Die topics klik ik gewoon weer weg en reageer er niet op. Als ik daar wel op zou moeten reageren dan blijf ik bezig want voor mij persoonlijk zijn een heleboel antwoorden op vragen vanzelfsprekend maar voor een ander blijkbaar niet.
Helemaal eens met TS. Ik stop ook met lezen als er weer domme of gemene opmerkingen worden gemaakt. Zijn echt een paar lui hier die zichzelf behoorlijk geweldig vinden volgensmij maarja die heb je er altijd wel tussen natuurlijk. 😅
Vind ook dat er vaak al snel fel word gereageerd. En gelijk hele discussies. Lees toch eerst wat er staat! En inderdaad zijn vaak dezelfde Namen die voorbij komen. Als je je ergert aan een topic: Lees het dan niet! Ts willen dan graag advies en geen oordelen wat in de meeste gevallen is. Advies moet je misschien soms 'hard" overbrengen , maar het kan ook op een subtiele toon. En ook dat woord ' klussen'' ahhh zeg to h gewoon sex haha , daar gaat dit hele topic bijna over 😊
Ben het helemaal 100% met je eens,niets toe te voegen. Ik dacht ik quote maar nog eens,dan kunnen mensen het nog een keer lezen.
Hmmmm soms zijn reacties wel een beetje overdreven ja, maar ik moet bekennen dat er ook steeds meer "onbelangrijke" topics voorbij komen. Soms lijkt het wel alsof mensen ZP gebruiken ipv Google. Bijv. "Waar kan ik dit boek kopen?" Persoonlijk vind ik het dan niet zo gek als er dan een reactie komt als "bij de slager!". Dit soort sarcastische reacties kan je toch ook in het dagelijkse leven verwachten... (persoonlijk negeer ik dit soor topics trouwens )
De ergste vind ik misschien wel de 'Kan ik zwanger zijn?' topics.... DOE EEN TEST! Dat mag toch best gezegd worden....
Het grappige is wel dat wanneer ik iets Google ik steeds vaker op ZP terechtkom. Of dat nou om medische dingen gaat of idd waar je iets kan kopen of meer onzinnigere dingen.
Ja of 'meekijken' met hoe dik het betreffende streepje van de test is... Niks beters te doen ofzo? En wanneer het streepje duidelijker is, dan moet het natuurlijk een knaltest genoemd worden haha.
Is natuurlijk ook zo En het is het beste advies dat je geven kan. Maar als ik heel eerlijk ben, ik heb dat soort topics in het verleden ook wel geplaatst. Gewoon omdat je het zó graag wil, soms omdat het niet zo snel lukt en het zo lang duurt voor je eindelijk kan testen. Je kan jezelf helemaal gek maken met "symptomen", natuurlijk. Helemaal als het je eerste is en je niet weet hoe een zwangerschap voelt. Kortom, ik vind het wel grappig als aanstormende mama's van de ervaren rotten willen weten of er niet tóch een geheim symptoompje is van een zwangerschap. Schattig toch?
Nou, met Hilly als meest botte forumster hier, die het volgens mij niet eens altijd kwaad bedoelt, vallen we hier in het niet bij Viva Forum toch?