Op dit moment zijn wij op vakantie in Frankrijk. Op de heen weg moesten wij 3 keer tol betalen. De 1e keer ging probleemloos met de pinpas. De 2e keer lukte het niet met betaalpas en contant geld was niet mogelijk. Gelukkig waren we samen met een ander stel die hebben met hun pinpas betaald die het wel deed. Bij de 3e keer werkte onze pas weer niet maar konden we wel contant betalen. (Bij andere stel werkte de pas ook niet en moesten ze ook contant betalen) Op de terugweg reizen wij alleen omdat wij hier 4 dagen langer blijven. Ik maak me nu wel een beetje zorgen over de tol. Wat als onze pas weer geweigerd word? En je niet contant kunt betalen? We hebben geen credit card. Iemand ervaring hiermee wat we dan moeten doen of iets dat ik kan aanschaffen nu nog om het te voorkomen?
Tot nu toe bij elke tolpoort de mogelijkheid gehad met contanten te betalen. Let op dat je de juiste poort kiest. Ik heb nooit zin in gedoe aan de tolpoort dus neem altijd voldoende cash mee.
Wat gek.. Om zulke situaties te voorkomen heb ik jaren geleden een visakaart aangeschaft. Geeft toch wel een fijn gevoel, dat ik altijd overal kan betalen als mijn pas het begeeft.
Als je vaker naar Frankrijk gaat, zou je kunnen overwegen om een tolbadge aan te schaffen. Deze kun je bevestigen achter de voorruit. Bij de anwb kost deze 9,50 euro maar in Frankrijk is hij misschien nog wel goedkoper te krijgen. Dan kun je gewoon doorrijden bij de poortjes, snel en makkelijk.
Pin lukt bijna nooit. Wij betalen contant op via anwb achteraf met soort creditcard. Dan kun je ook door andere poortjes en gaat alles automatisch. Als je bij terug komt meteen betaald of kiest voor automatisch incasso kost het niks extra behalve aanschaf van deze pas Je moet goed kijken in welke rij je aansluit. Sommige kunnen alleen contant. Sommige creditcard en contant en andere andere credit. ( weer paar rijen kun je zo doorrijden met zo'n pas van anwb) Contant lukt altijd maar wel dus in juiste rij
Inderdaad in de goede rij aansluiten. Bij die met een groene pijl erboven kun je contant betalen. Soms zijn er alleen machines die ook contant geld aannemen, dus zorg ervoor dat je genoeg (wissel)geld meeneemt op de terugreis. Als je vaker naar Frankrijk gaat is een tolbadge inderdaad een aanrader.
Het was een tol zonder personeel. Weet niet hoe je dat dan noemt haha. Zal iig zorgen voor voldoende cash. Maar bij elke tol moet je dus in principe cash kunnen betalen? We zijn bij geen van de 3 personeel tegen gekomen. Volgende keer schaf ik een credit card aan. Dat anwb ding kunnen we nu niet meer aanvragen denk ik omdat we al in frankrijk zitten?
Wij hebben vlakbij waar we wonen ook zo'n tolstation zonder personeel. Je kunt in de machine waar een groene pijl staat gewoon contant geld gooien. Of het alleen munten zijn of ook papiergeld weet ik niet uit mijn hoofd (we hebben een tolbadge dus pakken altijd het andere poortje ) maar als je genoeg munten meeneemt voor noodgevallen komt het helemaal goed.
Haha hebben wij een keer gehad. Kwamen 0,60 te kort bij zon onbemande tolpoort. Hoop gedoe, ze gingen factuur maken moesten paspoort enzo laten zien . Nooit meer wat van gehoord
Je kunt met papiergeld en munten betalen bij onbemande tolpoorten. Je krijgt dan ook gewoon wisselgeld terug. Werkt als een trein
Personeel is er indd niet. Een grote machine in het pad wel. Raampje open, druk op betalen, ziet bedrag en moet muntjes er in gooien of briefgeld tot bedrag betaald is. Wisselgeld krijg je terug en een bon.
Laten jullie allemaal ook wel de bank weten dat je naar het buitenland gaat anders wordt de transactie misschien wel uit veiligheidsredenen er niet door. Toen ik hier eerst met mijn Nederlandse credit card betaalde was hij uiteindelijk ook geblokkeerd maar er gaan eerst gewoon een paar transacties niet door voordat hij geblokkeerd wordt..
Bij sommige banken/betaalpakketen kan je ook maar 1x per dag pinnen in het buitenland, soms ook maar 1x per dag pinnen bij een pin of betaalautomaten bij banken.
3x naar disney geweest en alle keren gewoon betaald met mn pinpas? mn zusje betaald altijd met haar pinpas, nooit problemen.
Je kunt niet overal pinnen bij de Franse tolwegen. Ligt aan de wegbeheerder. Makkelijkst is contant betalen in jullie situatie. Zou voldoende geld meenemen en je krijgt geld terug uit de automaat.
wat voor bankpas heb je? maestro? die wordt niet geaccepteerd, je kan alleen met visa/mastercard betalen. of met cash