Zouden jullie het Janssen vaccin willen?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door merah, 6 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Opeens kunnen wij op het werk, als ‘overig zorgpersoneel’ wél gevaccineerd worden (tot vorige week stonden we onderaan de lijst).
    Er zijn heel veer Janssen vaccins beschikbaar gekomen en er wordt echt aangedrongen om te laten vaccineren. Het is zoooo belangrijk!, aldus de directie...

Maar het voelt voor mij niet helemaal goed.
    Andere landen stoppen met het Janssen vaccin. Vinden het niet veilig.
    Nederland koopt deze vaccins op en ineens zijn wij goed voor de afdankertjes.
    Daar komt bij dat het maar 67% beschermt en het een vector-vaccin is, waar ik ook niet helemaal zeker van ben.

Wat zouden jullie doen?

2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Yes, ik heb hem vorige week al gehad. Met een keer klaar. Ideaal toch.

3. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Qua andere landen las ik alleen dat Denemarken ermee stopt mede omdat ze genoeg andere vaccins hebben.
    Welke andere landen zijn er nog meer mee gestopt?

Elsss vindt dit leuk.
  4. Mapje

Mapje Niet meer actief

Nu niet want ik ben zwanger. Maar anders had ik het denk ik wel gedaan.

5. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Ja, ik zou hem nemen. De risico’s zijn zo klein.

Denemarken is overigens gestopt omdat de situatie daar stabiel is en voor hun, hoe klein ze ook zijn, de risico’s niet meer opwegen tegen t virus. Hier is dat nog anders.

De dekkingsgraad is idd niet heel hoog maar zorgt ervoor dat je minder ziek wordt als je het virus wel krijgt. Dat vind ik al voldoende.

6. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Liever gisteren dan vandaag ik zou zelfs astrazeneca aandurven.

Moet er wel bij zeggen dat onze jongste zoon een afweerstoornis heeft, zijn nu bezig om te kijken of hij longschade heeft omdat zijn zuurstofgehalte geregeld onder de 95 zit. Ze weten ook niet wat corona met hem doet. (De "gewone" griep word een dubbele longontsteking die alleen weggaat met antibiotica en prednison)
    Voor mijn gevoel kan ik hem dan toch iets beter beschermen en stel hij krijgt het wel, dan kan ik er wel voor hem zijn

Athina vindt dit leuk.
  7. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.418
    2.198
    113
    Mijn man krijgt deze ook en gaat hem wel gewoon halen.

8. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik zou het wel doen.

Maar, ik ben pas in juni aan de beurt, als alles volgens schema blijft verlopen.

9. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    Ja hoor! Kans op bijwerkingen zijn nog veel kleiner dan de astra zenica (die ik ook zou durven). In America zijn hier al zo enorm veel mensen mee gevaccineerd zonder problemen.
    En alleen Denemarken heeft het gestopt toch? Toch niet massaal heel veel landen?
    En zoals hierboven al gezegd zit Denemarken nu in een soort luxepositie dat ze het nu niet dringend nodig hebben.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Ja ik zou er zeker voor gaan, maar voor mij is het niet meer nodig, ik heb astrazenica gekregen. Ik denk dat de vaccins echt onder een vergrootglas liggen. We gebruiken zoveel dingen die kleine risico's op ernstige bijwerkingen geven, naar dan staan we er niet bij stil.

Nataly1972, NiVa0230, Aszz en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    Helemaal eens. Er is zoveel ophef ontstaan door alle aandacht in oa de media. Denk dat we er voor moeten waken dat dat niet bij Jansen of welk ander vaccin dan ook opnieuw gaat gebeuren. Een anticonceptiepil of paracetamol geeft meer bijwerkingen, en die neemt men massaal zonder na te denken.

Athina, Leesteken, jojo85 en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik zou het zelf wel durven... ik heb al AstraZeneca gehad :roflmao:.
    Ik heb veel mensen in mijn omgeving die heel graag willen maar ergens onderaan de lijst staan. Die zouden hem zó van je overnemen ;).
    Wat dat betreft is massaal vaccineren echt het enige wat we nu kunnen doen om van al die ellende af te kunnen zijn. Dan wordt corona 'behapbaar'. Bijwerkingen zijn er overal. Voor de inentingen van mijn kinderen ben ik nog niet eens ooit op de hoogte geweest.
    En er zijn nog veel mensen die graag willen maar nog niet mogen.
    Maar goed, je moet niet aan anderen vragen wat ze zouden doen, oprecht niet, je moet echt voor jezelf bedenken wat je wil :thumup:.

Syane, Saartje33, BliksemSter en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ja zeker, graag zelfs!

14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Als ik niet zwanger zou zijn ja hoor! Idem voor mn man.

Maar ik zou AZ ook prima gevonden hebben nu ze beter weten hoe ze die trombose variant moeten oppakken. Als je omgeving maar weet waar ze op moeten letten en oud genoeg is om in actie te komen mocht er wat zijn. Heb je dat minimale risico met wel heel vervelende effecten toch ook weer afgedicht.

Mn vader had een herseninfarct met veel restschade, dus vanuit die ervaring probeer ik toch wat meer aan de preventieve hoek te zitten. Als je hoofd niet meer meewerkt, valt er ineens veel weg. Dat risico is wat groter bij covid zelf dus die ontwijk ik maar al te graag waar mogelijk.

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wat unaniem! :roflmao:
    Ik denk er nog even over na.
    AZ had ik namelijk (ook) niet genomen, zoals sommigen hier al wel.​

Poolvos vindt dit leuk.
  16. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Doen waar je je goed bij voelt.

Ik had ‘t gedaan, maar ik ben ook de AZ groep. Had de eerste net voordat er over bloedproppen gesproken werd. Nu word ik over een 1,5 maand opgeroepen voor ‘n tweede prik van een ander merk - maar ik mag bellen en voor AZ kiezen. Dat laatste ga ik doen. Ik heb nog steeds gewoon vertrouwen in dat vaccin. En dan mag ik ‘m komende week al :cool:

Athina vindt dit leuk.
  17. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Ik twijfel ook nog.
    AZ wilde ik niet, janssen vind ik nog dubieus

18. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Mij zou het echt niet uit maken. Maar ik ben zowiezo wel makelijk met dit soort dingen. Maar je moet natuurlijk doen waar jij je goed bij voelt.

19. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja ik hoop dat man hem ook krijgt. Zeker ook met oog op de vakantie, dan is hij ook volledig gevaccineerd tegen die tijd.

Poolvos vindt dit leuk.
  20. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    Ja hoor. De kans is ook heel groot dat de laatste groep dit vaccin gaat krijgen. Het is absoluut geen afdanker. Denemarken is een klein land dat bijna klaar is met de vaccinatie. Die heeft gewoon veel te veel besteld.

Met Janssen ben je in 1 prik klaar. En uit de studie is gekomen dat het een betere bescherming geeft tegen mutaties van corona dan veel andere vaccinaties (zowel de Britse als veel exotische soorten). Daarbij zijn er tijdens de studie wel mensen die Covid hebben gekregen. Maar de kans dat je er ernstig ziek van werd bleek minimaal niemand is daarna overleden en de kans op ic opname nam gigantisch af. Dat is wat mij betreft prima bescherming. Niets werkt 100%

olleke, Syane en Saartje33 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina