En ook al ze positief en ze hebben zorg nodig, dan is dat toch gewoon zo en dan kan dat beschermd. Hier op de poli geregeld een covidpatient, omdat ze gezien moeten worden.
Ja wij hebben ook een grote praktijk, aan beide kanten van de hal zitten (dacht ik) 3 artsen. Maar wij waren klachten vrij en negatieve test. Dochter was alleen extreem aan het spugen maar we mochten echt niet naar binnen.
Dit dus. Ik denk dat mensen ook geen idee hebben hoe enorm tijdrovend het is om steeds weer dezelfde vraag te moeten beantwoorden terwijl er zo ontzettend veel kanalen zijn waar je je informatie vandaan kan halen. En wat ik gewoon echt heel erg schadelijk vind is dat we door al die belletjes niet meer goed bereikbaar zijn voor andere zorgvragen terwijl er duidelijke instructies op het bandje staan die verwijzen naar de website en daar kan je werkelijk alles vinden wat je maar wil weten. Vorige week hadden we 157 belletjes en 34 mensen hebben niet meer kunnen bellen omdat de tel overbelast was geraakt. Dat moet gewoon echt niet kunnen en dan zwijg ik nog maar over alle klachten die we daar dan weer over krijgen. Ik geef ze ook geen ongelijk maar ik kan er zo weinig mee want we doen er al alles aan om dit op te vangen maar het lukt gewoon niet. Mensen gaan dan uiteindelijk ook weer op de spoedlijn bellen of komen naar de praktijk en dat is a helemaal niet wenselijk.
Ja en herlees nu nog eens alles. Dan zie je dat ik u niet quote maar iemand anders en dan naar aanleiding van uw reactie gewoon herhaal wat ik vind. Dus ik kan u helaas niet citeren, want het ging ook niet over wat jij zegt. Mss moet je als zorgmedewerker dan ook eens denken dat er best wel mensen zijn met zorgen rond alles en dat ze daarom bellen of mensen die het allemaal niet zo goed begrijpen of bevestiging willen,.... Beetje begrip richting de bellers mag dan ook wel. Want je weet nooit wie je aan de lijn hebt.
Je hebt gelijk, je wordt niet geweigerd als Nederlander in Spanje. Alleen quarantaine plicht bij terugkomst Engelsen mogen wel zonder negatieve PCR test reizen ivm lage covid incidentie. Er gelden dus restricties voor Nederlanders en in Oostenrijk ook, tenzij gevaccineerd of genezen.
Zorgen m.b.t. vaccinatie (welke prik etc) -> GGD Zorgen m.b.t. de oproep -> GGD (behalve 60 t/m 64, voor nu) Zorgen m.b.t. richtlijnen etc -> GGD Welke zorgen m.b.t. corona, anders dan ziek zijn door corona, zouden door de huisarts beantwoord kunnen worden?
De huisarts? Volgens mij nemen die in Nederland de telefoon niet op maar hebben ze daarvoor iemand aan de telefoon zitten. Mij zou het niet kunnen schelen waar de info vandaan komt maar ik ben er van overtuigd dat voor een bepaald publiek het wel belangrijk is dat het wat persoonlijker gaat en ze het eens horen van iemand die het volgens hen goed weet en niet 1 van de ggd medewerkers, die ze van haar of pluimen kennen.
Natuurlijk snap ik de zorgen. Het is een vreselijk ziektebeeld, heel naar om iemand ineens zó ziek te zien. Ik zal nooit iemand onheus bejegenen omdat ik de angst begrijp. Overigens heb ik weinig "bellers" in mijn functie maar zijn het face-to-face gesprekken. Neemt niet weg dat ik, wanneer ik buiten functie ben, wel eens diep zucht En zie hier, je citeert toch echt mijn bericht.
Mensen bellen niet alleen omdat ze corona hebben of omdat het allemaal vreselijk is. Mensen kunnen ook zo al ernstig ziek zijn en vragen hebben rond vanalles. Dua je vraagt waar ik u citeer en je deelt dan zelf waar ik u citeer . Aangezien jij bepaalde uitspraken niet deed en ik gewoon herhaal wat ik eerder zei, snap je heus wel wat ik bedoel of wat ik schreef
En waar geef ik aan dat ik die vragen dan niet gewoon beantwoord? Volgens mij krijg je op 98% van de plekken gewoon netjes antwoord. Ondanks dat er dan misschien wel gedacht, pffff.. Net als dat de vakkenvuller bij Albert Heijn misschien wel gek wordt van het uitleggen van bonus acties die duidelijk beschreven staan.
Nergens zeg jij dat en ik zeg ook niets over het al dan niet beantwoorden van vragen . Maar ik val dan ook niet over wat jij zegt .
De GGD heeft veel actuelere en meer informatie dan de huisarts hoor. Als een patient mij belt, kijk ik vaak ook maar gewoon op hun website. Hoe komen mensen er toch bij dat de huisarts dat allemaal wel weet, terwijl het testen, adviezen bij positief getest, vaccineren (muv de kleine groep die de huisarts heeft gedaan. De oorspronkelijke planning was nog meer, maar de overheid zag wel in dat het geen doen was voor de huisartsen) allemaal bij de GGD gebeurt? En denk jij dat we alleen maar telefonistes zijn ofzo, zonder andere werkzaamheden? We zijn medisch opgeleide mensen die ook onze eigen spreekuren draaien. Uitstrijkjes, bloeddrukken meten, suiker meten, oren uitspuiten, wratten, wondverzorging, en nog veel meer doen we ook nog he. En ik zit maar alleen, dus die werkzaamheden doe ik, maar ondertussen moet ik ook de telefoon aannemen.
Wij weten niets meer dan de rest van Nederland. De GGD heeft de antwoorden. Dus omdat een patiënt een vraag heeft, maar persoonlijk benaderd wilt worden belt hij de huisarts (en ja, dan krijg je de assistente), terwijl heel duidelijk is dat je de GGD kan bellen. En tsja, de assistente kent echt niet elke patiënt persoonlijk en de GGD mensen zijn net zo vriendelijk aan de telefoon. Want ja, vriendelijk blijf ik. Ook na vraag 87 over corona. Maar ik hang op en krab m'n ogen uit inmiddels.
Sterker nog, soms praten patienten ons bij... Ik had een keer een patient, die zei "en dan zie ik u binnenkort bij de vaccinatie he?" Ik snapte m even niet In de regionale krant had gestaan dat ons specialisme zijn bekende patienten zou prikken. Je begrijpt dat onze assistentes helemaal gek werden toen ons halve patientenbestand dit gelezen had. En wij wisten van niks tot onze patienten erover begonnen! Was deels verkeerd gequote, deels voor de beurt gepraat van een huisartsvertegenwoordiger.
Daarvoor zit er idd een assistent aan de telefoon. Maar hier werden we door de huisarts zelf gebeld toen zoon positief testte. Zelfs nog voordat de ggd belde Hij had doorgekregen van de ggd dat zoon piditief was en vroeg hoe het met hem hing en of wij nog vragen hadden. Nu had zoon nauwelijks klachten. Dus het was verder niet nodig. Maar vond het wel een heel fijn en betrokken gesprek.
Voegt echt iets toe, deze opmerking zeg. En dan moeten we applaus geven voor de zorg? Slow-clap denk ik meer in dit geval.
Ach die opmerking voegt niets toe, maar zo denken we allemaal weleens over ons werk toch Anders ben je wel heul erg perfect hoor. Zelfs ik .... MOI....sta weleens lachend in een kussentje te gillen