Discussies om vaccineren

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Kraamzuster, 15 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Jij hebt werkelijk nooit dat je moe wordt van je werk? Dat is wel applaus waard namelijk.
    En nee, applaus voor de zorg niet nodig. Beetje begrip misschien... maar empathie is denk ik alleen voor zorgmedewerkers. :D

Paardenbloem, Zuul en Mamafiets vinden dit leuk.
  2. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Niemand is perfect, en ik vond de post van @Wish05 ook begrijpelijk. Maar er wordt hier best wel eens heel ver gegaan in hoe over patiënten wordt gepraat. En ik voel me toch al altijd mega bezwaard om de huisarts te bellen, als mijn been er zo ongeveer af valt dan voel ik me nog een aansteller. Terwijl ik als patiënt er toch van afhankelijk ben. Dit is de eerste lijn. En die noemen patiënten zuigers.

Neuzeke, GossipGirlxoxo, Suzy85 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Zeker weten dat ik wel eens moe word van mijn werk! Je wilt niet weten hoe wij platgebeld werden door ondernemers voor TOGS en NOW aanvragen enzo. Ook voor informatie die ze zelf op kunnen zoeken. Maar de menselijkheid zit hem er in om vriendelijk te blijven tegen mensen die afhankelijk van je zijn.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik snap wat je bedoelt hoor, zelfs een arts die hier zit zei eens iets kei lelijks...daar heb ik toen ook wat van gezegd.

Bij twijfel altijd even bellen met de hap of ha hoor, of je afdeling in het zkh. Ik luister liever 9 keer te veel naar iets kleins dan dat ik 1 keer wat mis. Jezelf nooit bezwaard voelen!

Mamafiets, Neuzeke en Lafayette vinden dit leuk.
  5. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik snap niet wat je bedoelt? Is dit gekat op mijn opmerking of snap je hem volledig :roflmao:

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Maar vriendelijk blijven doe ik ook, en ik noem mijn patienten echt geen zuigers. Maar ik probeer in mn posts uit te leggen dat het gewoon echt veel werk is laatste maanden, echt tientallen telefoontjes op een dag over dingen waar wij net zoveel van weten als de patient zelf vaak. Over dingen die niet onze taak zijn, maar van de GGD. Dat gaat ten koste van het normale werk, maar iemand zei dat dat er maar bij hoort. Helaas is dat nu dus zo, maar het zou echt niet moeten.

Liliane92, Paardenbloem en Zuul vinden dit leuk.
  7. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Ik denk dat iedereen daar begrip voor heeft dat dat vervelend is. Als er gesproken wordt over respectloze opmerkingen richting patiënten, dan heeft dat alleen niks met "steigeren" te maken. Dat was gewoon een opmerking alleen om te stoken.

Iedereen die hier leest is patiënt bij een huisarts als het goed is. En iedereen leest hoe er soms over patiënten gesproken wordt... Niet cool. Maar ik kan niet anders zeggen dan dat ik van jou in ieder geval nooit een onredelijke opmerking over patiënten heb gelezen.

Neuzeke, Syane, Suzy85 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Nee zeker geen gekat.

Cindy1977 vindt dit leuk.
  9. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik heb nergens gezegd dat ik niet vriendelijk ben. Mijn werk is het mooiste wat er is, ondanks dat ik verlang naar een corona vrije tijd. En daar klaag ik soms thuis over. Net als ieder ander waarschijnlijk.
    Nadeel van dit is dat je anonieme, geschreven teksten deelt en het erg snel negatief opgevat wordt. Meer dan de bedoeling is waarschijnlijk.

Cin85, littlemunchkin en Lafayette vinden dit leuk.
  10. Wish05

Wish05 Actief lid

5 apr 2020
    281
    635
    93
    Ik heb nooit gevraagd om applaus.
    Ik denk dat de meeste mensen in de zorg graag zouden willen dat er eens geïnvesteerd wordt in de zorg ipv applaus.

nelta, Saartje33, Paardenbloem en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Iedereen klaagt toch wel eens over zijn werk? Dat moet hier ook kunnen vind ik. Mensen vergeten volgens mij dat de doktersassistente ook voor corona al steeds meer klagende patiënten had. Mensen worden nu eenmaal steeds mondiger en kijken alleen naar hun eigen agenda waar de huisarts zich vervolgens maar aan moet aanpassen.
    Nu met corona constant dezelfde telefoontjes lijken mij ook niet bepaald een leuke aanvulling voor het vak.
    Daarnaast zorgen al deze telefoontjes er ook voor dat de huisarts een stuk minder goed bereikbaar is voor patiënten die wel met een goede reden bellen. Gevolg is weer dat deze patiënten (terecht) gaan klagen dat de praktijk zo slecht bereikbaar is.

De vraag is of een bandje met een verwijzing naar de ggd en een berichtje op de website voldoende helpen?
    Misschien moet er een keer in de media aandacht aan besteed worden?
    Ik geloof echt niet dat mensen met corona vragen de huisarts bellen om de assistente te pesten, het zal onwetendheid zijn.

Maar het is jammer dat de assistentes hier niet mogen klagen omdat men zich dan bezwaard zou voelen om de huisarts te bellen. Tja, als je voor een corona vaccinatie vraag wil bellen, dan kan je inderdaad beter de ggd bellen en anders ben je volgens mij nog steeds hartstikke welkom om de huisarts te bellen.

Als de caissière hier klaagt dat ze gek wordt van mensen met contant geld bij de pinkassa, dan ga je tenslotte toch ook nog steeds onbezorgd in de rij staan met je pinpas?!

Liliane92, Mapje, Liekje81 en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Niet mijn schuld dat daar niet in wordt geïnvesteerd, ik stem geen VVD...

Mamafiets vindt dit leuk.
  13. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    @Cin85 Als de assistentes hier zo (soms heel lelijk) over klagen, wie zegt dan dat ze op andere vragen niet zo zouden kunnen reageren? Ik vind het echt een integriteitskwestie hoor. Je bent van je huisarts en huisartsassistente afhankelijk, je moet er op kunnen vertrouwen. En niet het gevoel hebben dat er achter je rug om gegniffeld wordt over je aambeien bijvoorbeeld.

Ben het helemaal met je eens dat media aandacht voor "hou op met bellen over de corona vaccinatie" mag komen! Totaal onwenselijk dat andere en meer terechte zorgvragen minder kans maken.

Neuzeke en Cin85 vinden dit leuk.
  14. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Ik heb met heel wat assistentes samengewerkt, maar geen een die over medische en vertrouwelijke dingen staat te gniffelen hoor. En natuurlijk wordt die nette zakenman met een keurig gezinnetje, die opeens homo blijkt te zijn, hiv heeft opgelopen, zowel zijn vrouw als sekspartners heeft besmet, wel even onderling besproken bij de koffie. Maar dan dat men medelijden heeft met zijn vrouw en kinderen.
    En ja, de suïcidale patiënt die boven op een flatgebouw de assistente belt dat ze zijn medicijnen niet hoeft te verlengen omdat deze patiënt toch gaat springen, die wordt ook besproken. Voor een assistente is het erg fijn om haar hart even onderling te kunnen luchten, het zijn namelijk ook maar mensen. Met haar collega’s kan ze gewoon vrijuit praten, dat kan ivm beroepsgeheim nergens anders.
    Dus ja, er worden dingen onderling overlegd, maar altijd met respect voor de patiënt. Dingen als aambeien komen zo vaak voor dat dat voor een assistente echt niet raar of vreemd is.
    Sterker nog, assistentes vinden het juist fijn om iemand gerust te stellen door de telefoon en te helpen.

15. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.373
    30.669
    113
    Vrouw
    Er lopen nu geloof ik een paar dingen door elkaar.
    Op de eerste plaats klagen assistentes dat er teveel onnodige telefoontjes over corona en vaccins binnenkomen. Dat mag. Het is heel vervelend en dat mag je zeggen.
    1 van de dames heeft het woord "zuigers" gebruikt. En dat is niet ok. Het is alleen jammer dat de discussie hierover door is blijven gaan, maar zonder die persoon. Volgens mij was dat @Anouk2005.

@Riverdale87 is de hele tijd netjes gebleven en heeft (zover ik heb gelezen) niks kwaads gezegd over haar patiënten. Alleen dat ze de vele telefoontjes vervelend vind.

Nellie4, littlemunchkin en Riverdale87 vinden dit leuk.
  16. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Mamafiets vindt dit leuk.
  17. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.199
    531
    113
    Bij ons wel hoor
    Als we pauze hebben neemt bij ons ook de huisarts de telefoon aan of als er geen assistente is dan zit de huisarts zo een halve dag aan de telefoon. Dit heb ik overigens nog nergens anders meegemaakt hoor.. Blij met mijn werkgever!

18. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.669
    18.733
    113
    Vrouw
    Dat is dan goed geregeld :thumup:.

19. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ho, ho. Nee. Ik stook helemaal niets. Er wordt hier van alles opgeblazen. Moe worden van corona heeft niets te maken met disrespect naar patiënten toe.
    Ik heb overigens ook niets lelijks gezegd over mijn patiënten, zo wel dan zie ik dat graag terug ;)

littlemunchkin vindt dit leuk.
  20. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.669
    18.733
    113
    Vrouw
    Dat opblazen komt natuurlijk omdat mensen er vanalles bijhalen dat niet eens gezegd werd e.
    Jij hebt het nu ook over lelijke dingen zeggen en dat is eigenlijk hetgene waar het om ging.
    Niet over vermoeidheid, applaus, ventileren, begrip,....
    En neen ik bedoel niet specifiek dat jij dit zegt. Ik reageer op u met algemene voorbeelden waarom het opgeblazen is.

Lafayette vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina