Discussies tussen jou en je partner

Discussie in 'De lounge' gestart door citroenrasp, 30 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.143
    5.993
    113
    Eeuwige discussie hier is de vaatwasser. Meneer zet m niet aan, want er kan nog wat bij drie longdrink glazen en een bakje van de pap?
    Gevolg dus dat wanneer ik de vaatwasser wil gaan uitruimen, zodat de vaat van het avondeten erin kan... alles verdorie er nog vies instaat. Past bij lange na niet alle vaat van de avond erin.
    Reactie op de vraag ‘waarom je heb je de vaatwasser vanochtend niet aangezet?’ ‘Er kon nog wat bij’.
    Héeeele diepe zucht

Ysabella, femkes, Poolvos en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Hahaha ergens snap ik dat ook wel weer :p

3. GossipGirlxoxo

Haha mijn man pakt nooit wc papier uit de houder die pakt altijd een nieuwe rol en zet die op het fontijntje. Maar hoezo hebben mannen maar 1 hand vrij? Gebruiken mannen na plassen ook wc papier? Ik dacht dat die uit lieten druppelen? Ik weet niet wat mijn man doet eigenlijk nooit over gehad. Misschien heb ik dat uitdruppelen zelf verzonnen?

4. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    We spelen het niet zo vaak, maar als wij Monopoly spelen, is hier altijd de discussie: als je precies op start komt, krijg je 2x het geldbedrag (volgens man). Ik vind van niet (staat ook niet in de regels, dus ik heb sowieso gelijk ;)). En de discussie wordt uiteraard pas gevoerd als er iemand op start komt en niet voordat we met het spel beginnen...

Kolibrie2, NiVa0230, femkes en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Team man, wij hebben ook die zelfbedachte regel :roflmao:

LizMe vindt dit leuk.
  6. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Of de eeuwige;

Als er iets op de trap ligt en je gaat naar boven, DAN NEEM JE HET MEE NAAR BOVEN!! :mad:

Echt, hoe moeilijk kan het zijn?

Marsepein, Oilell, Indiana en 11 anderen vinden dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

Ik heb het ook zo geleerd, op start is 2x het bedrag. Las laatst op fb dat veel mensen monopoly fout spelen. Dat het ook een regel is dst als iemand een straat niet wil kopen dat de andere spelers dit dan mogen doen met opbod tegen elkaar. Daar had ik nooit van gehoord. En dat vrij parkeren geen recht geeft op de pot, dat hier de kans kaarten voor zijn?

Mijn master tip valsspelen bij monopoly. Voor je begint wat geld verstoppen in de wc rol op het toilet en tussen door een keer extra plassen als je achter staat :oops::D

Schuurpapier, channe, Oilell en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

Die discussie heb ik opgegeven. Heb een tijd een mand gehad op de trap waarop stond, things for upstairs. Zelfs dat hielp niets.

Marsepein, hummeltje5 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

Mbt die lege wc rolletjes. Die hebben hier geen kans om te blijven liggen. Die pakt kleuter al een jaar of 2 zodra ze ziet om daarna te bestikkeren of te verven / op te tekenen en om te toveren tot haar verrekijkers ;)

Kolibrie2 en femkes vinden dit leuk.
  10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Ik probeer het ook wel met midden op de trede leggen, ook dan gaan ze er keurig over of omheen

Ysabella, femkes, hummeltje5 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Klopt. Ik zeg gewoon nu dat ik wil dat ze ze nu hun stapel mee naar boven nemen

Magnolia29 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Oh gatver dat vind ik ook echt goor.
    Doet m'n schoonvader ook als ie bij ons komt :|
    Hij draagt altijd van die bergschoenen met veel profiel en wandelt daarmee veel dus veel prut ertussen *bwuk*
    Als ie nou hakken zonder profiel aan had willen houden binnen had ik nog minder kotsneigingen gehad denk ik ;) :p

Evanesco vindt dit leuk.
  13. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    O dit zou zo een irritatiepuntje van m'n man kunnen zijn. Ik presteer het nog om de hele dag thuis te zijn en de vaatwasser niet altijd volledig uitgeruimd te hebben tegen de tijd dat ik ga koken.
    Vaatwasser inruimen is dan wel weer net bij ons wie er het eerste tijd voor heeft (we leggen beiden 1 kind op bed), maar meestal is hij eerder klaar omdat ik pro 2 minuten poetsen ben en hij niet zo. En daarnaast hou ik ook niet van vieze vingers dus hij doet het ook vaak met liefde voor me.
    Maar als die vaatwasser dan weer eens niet is uitgeruimd.. ja, ik verwacht echt nog wel een dag dat ie daar over gaat klagen :rolleyes:

suus1983 vindt dit leuk.
  14. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Bwuk nee, zo goor dat. En dat laatste ook trouwens.
    Hier worden ze eerst op de kachel gehangen om te drogen. Pas als ze droog zijn gooi ik ze de wasmand in (tenzij ik een was ga draaien natuurlijk, dan kan een nat vaatdoekje daar ook meteen bij).

Over de rand van de wasmand kan ook, maar dat vind ik niet praktisch omdat de kachel beneden veel dichterbij is ;)
    En daarnaast hangt er dan zo'n natte lap over de wasmand. Als ik dan andere kleding erin gooi en de mand is vol dan vind ik het echt vies dat die toch al niet zo fris ruikende kleding tegen die natte lap aanhangt.
    En zie ik nog kans om de kleding aan te duwen vind ik het weer goor dat m'n hand tegen die nattigheid aankomt :p

Marsepein vindt dit leuk.
  15. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Haha :D

Ons eindresultaat is gelukkig hetzelfde.
    Maar wat ik dan weer niet snap: op de dagen dat de vaatwasser niet aangaat, maar er dus wel "vuile" vaat in de vaatwasser gaat, ruimt hij de bovenverdieping heel anders in dan het uiteindelijke resultaat. Wat er dus in resulteert dat als ik de volgende dag de vaatwasser inruim, ik altijd de hele bovenverdieping eerst leeg kan ruimen voordat ik 'm weer goed in kan delen :confused:

Nu ik dit zo schrijf: misschien daarom ook wel dat ik het m'n man vaak laat doen; dan hoef ik mezelf niet zo vaak te ergeren ;) :roflmao:

16. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik vind jouw optie sowieso al niks, maar ik heb er ook nog eens een hekel aan als de onderkant (of bovenkant) doorgesneden is. Hier dus vrijwel altijd 2 verschillende soorten beleg op m'n 2 boterhammen en dan de boterham dubbelvouwen :thumup:

Ysabella en Seffie vinden dit leuk.
  17. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Oee op zich ben ik wel van het eerlijk verdelen, maar er is wel een 'maar'.
    In ons geval werkt hij fulltime en ik ben 24/7 thuis. We doen 1x in de week boodschappen.
    Hebben we bijv. leverworst (wat we beiden super lekker vinden maar niet zo heel vaak hebben), wat hij alleen in het weekend eet ('s ochtends eet ie 1 broodje maar altijd zoet en verder eet ie doordeweeks op z'n werk), tsja, dan ga ik echt niet de helft overhouden. Bovendien is dat dan ook helemaal niet lekker meer na een paar dagen al aangebroken te zijn. En daarnaast hebben we ook gewoon kindjes van wie de monden gevoed moeten worden dus hij kan me wat :p
    Chips doen we wel keurig 50/50.
    Snoep hebben we niet vaak, maar als het er is is het zo ongeveer 90/10 voor mij. Ja weet je, hij snoept nog minder dan ik doe en ik heb gewoonweg geen zin om 3 maanden lang tegen een aangebroken zak snoep te moeten kijken elke keer als ik het kastje open :rolleyes:

18. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Daarom woon ik gelijkvloers op de begane grond.

Kolibrie2, sidmick, Magnolia29 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Nou ik dus niet want dan kom ik 4 uur later nog niet in slaap van de kou :|

Strandbal, Marsepein en citroenrasp vinden dit leuk.
  20. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Haha ook lekker onhandig als het op dat fonteintje staat. Moet je elke keer als je je handen wilt wassen die stomme rol weer verplaatsen :|
    Of wast ie zn handen gewoon nooit? :oops:

Hmm ja over dat uitdruppelen: volgens mij doen de meeste mannen dat ook idd.
    Ik doelde ook meer op ''hoe het heurt'' :p

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina