Bij ons is het ook los. Los heeft te maken met het al dan niet op slot zijn bij ons. Open is als ze open staat.
De deur is niet los (Twents volgens mij) of open. De deur haal je van het slot af? Tenminste ik vraag wel eens of de deur van het slot af is
Het was weer zo een ochtend... ik heb echt moordneigingen! Sta de hele bovenverdieping te doen, met zweet op mijn hoofd te strijken kom beneden ligt man languit op de bank hele woonkamer en keuken ontploft. Mijn gezicht op onweer. Zegt hij, ik ga straks wel even met de kinderen naar buiten kun je beneden rustig op je gemak doen. Ik schrijf maar niet wat mijn reactie daarop was...
Meestal dekt hij de tafel en ruim ik het op. Of andersom. Maar komt ook voor dat ik de tafel dek en afruim omdat ik geen zin heb om dan een half uur tegen een niet opgeruimde tafel te moeten kijken.
Mijn schoonzusje woont in het noorden en zegt ook altijd" is de deur los". Daarmee bedoelen ze blijkbaar " niet op slot". De deur is open dan staat hij ook echt open in hun ogen . Als ik dus zeg, loop maar achterom, de poort is open vraagt ze ook wrm wij die open hebben staan. Uhh Nee hij is dicht maar niet op slot dus open. Deze discussie ook gehad haha maar dan dus met schoonzusje .
5 minuten LOPEN hier. Fiets en auto nog sneller. Nu uiteraard verplicht met de auto omdat alleen de McDrive open is.
Wij eten enkel ter plekke op. Voorlopig dus niet. 16 minuten rijden en met wat pech ieder verkeerslicht op rood dus nog wat tijd bij.
Ik moet ook zeggen dat ik gemiddeld 1-2 keer per jaar in de Mac zit, en ik denk de laatste keer door de mc drive was toen we nog geen kinderen hadden ( kids en eten in de auto is gewoon geen goede combi ) dus heel veel ervaring heb ik er niet mee, maar als we door de mc drive gingen aten we het dus wel altijd in de auto op.
Echt? Het valt me toch elke keer weer tegen. En mijn kinderen zijn er ook niet happig op. Ja op de speeltjes, kan ik die happy meal opvreten
Dat is volgens mij dialect. In Twente zeggen ze vaak 'los' ipv open, over bijna alles trouwens, dus niet alleen deuren.
Over het huishouden, ik vind dat hij wel wat meer mag doen, maar hij vindt 'ik kook al iedere avond' genoeg reden om verder niks meer in het huishouden te hoeven doen Ja daar kunnen we eindeloos over kibbelen