Discussies tussen jou en je partner

Discussie in 'De lounge' gestart door citroenrasp, 30 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Wij nemen het wel vaak mee naar huis. Zijn met de auto echt binnen een paar minuten vanuit de drive thuis.

YaelStone vindt dit leuk.
  2. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.623
    113
    Ik ben team auto. Je kan mij niet gelukkiger maken :p
    Overigens wist ik niet dat er een discussie over was :eek:

3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.387
    30.701
    113
    Vrouw
    Veel fijner dan in die takkeherrie binnen te moeten zitten toch? Gewoon rustig in je eigen auto met een lekker muziekje aan.
    Wat is het probleem?

Paardenbloem vindt dit leuk.
  4. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.439
    4.368
    113
    Ik vind het gewoon vreemd, maar heb er eerlijk gezegd nog nooit over nagedacht dat mensen verder weg wonen en het daarom in de auto op eten. Ik kan me niet voorstellen dat het lekker eet, in de auto.

Maar als jij het prima vind dan is het prima toch?

5. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.387
    30.701
    113
    Vrouw
    Als ik dicht bij huis ben ga ik naar een echte frituur
    Mac is alleen voor onderweg. Dus ik ben nooit dichtbij huis als we naar de Mac gaan.
    En iets anders dan ijs of milkshake kopen we er ook zelden.

6. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Sterker nog, zodra ik de friet aangereikt krijg proef ik er eentje. Is de friet lauw, wat regelmatig voorkomt, dan geef ik 'm terug en verzoek ik om een hete friet.
    Naar huis rijden met eten van de Mac dan ben je zeker van koud eten. Dan sla ik liever over.

Eppo82 en Marsepein vinden dit leuk.
  7. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Precieeees. Geen chaotische herrie. Ik vind het ook wel relaxt in de auto. Beetje in het rond kijken. Mis wel een tafeltje maar dat neem ik graag op de koop toe.

kleinegup en Marsepein vinden dit leuk.
  8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dit gaat over de discussie tussen @toch3 en haar man :)

Iertje81 vindt dit leuk.
  9. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Omg waar hebben we geen discussie over..
    Zijn vieze sokken die niet worden opgeruimd, laptop op de eettafel laten liggen. Mijnheer beseft nog steeds niet dat ik me enorm
    Irriteer aan rondslingerende spullen en ik daar van slag raak. Ik ben extreem netjes en hij slordig. Oh en sleutels, telefoon op eettafel neerleggen als hij thuiskomt. Brrrrr
    Ook een topper qua ergernis: jas over de stoel ipv aan de kapstok.
    Verder doet hij niets in huis en ik run het huishouden maar ik zou zo graag willen dat hij gewoon netjes zijn troepjes opruimt.
    Hij zegt dat hij het niet ziet. Moet er wel bij zeggen dat hij veel uren maakt op z’n werk en in het weekend het huis verbouwt. Maar dan vind ik dat je op z’n minst je troep hoort op te ruimen.

Schiet me nog eentje te binnen, na het scheren, wastafel voor scheerschuim en scheermesje en gel niet op z’n plek terugzetten.

Kan nog wel ff doorgaan, als ik ziek ben of migraine heb dan hebben we vaak de discussie over het eten. Hij wil dan koken maar ik ben bang voor de schade die hij aanricht met het koken en wil dat hij afhaalt. Lees, etensresten in de lades, vettige kruidenpotjes, keuken niet netjes achterlaten waardoor ik de volgende dag veel extra werk erbij heb met keuken weer op orde krijgen. Volgens hem is het opgeruimd. Ik heb bepaalde nare trekjes dat alles op een bepaalde plek moet en een bepaalde richting op anders irriteert het me. Zo ook met de spullen in de koelkast, het bestek netjes in een rij etc etc
    Vind dat zo heerlijk!

Hebben gelukkig geen tot weinig andere discussies zoals financiën en andere zaken. Maar man man man.. ruim je troep gewoon op.
    De kids ruimen gelukkig meteen hun troep op, van jongs af aan aangeleerd. Vieze kleren in de wasmand, vaat in de vaatwasser ipv erop. Pluk daar nu de vruchten van maar m’n man krijg ik helaas niet mee.

10. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    En die smerige tafeltjes van de Mac kun je missen als kiespijn :D

Madelie vindt dit leuk.
  11. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Ik snap wel dat hij niks doet, hij mag niet eens van je koken als jij ziek bent. :roflmao::|

Lill, LizMe, Paardenbloem en 8 anderen vinden dit leuk.
  12. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Dat hebben wij dus ook. Mijn vriend is zo'n sloddervos, het interesseert hem ook niet als het huis een troep is. Dus het zelf niet doen is geen optie, want dan wordt het niet gedaan. "Een huis is om in te leven" zegt hij altijd. "Een huis ja, geen varkensstal" is dan mijn reactie :rolleyes:
    Gelukkig beseft hij eindelijk door dat het voor mij wel belangrijk is, dus hij helpt wel met opruimen aan het einde van de dag. En als ik iets vraag doet hij het ook wel. Maar hij heeft nog nooit uit zichzelf de stofzuiger gepakt als hij zand naar binnen loopt..

Marsepein vindt dit leuk.
  13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Haha dat ken ik zo van die potten . Vliegen hier zo vaak door de keuken. Schat die dop zat weer los. Ohh ja zou kunnen. Succes met opruimen. Hij leert maar niet om gewoon pot bij de pot te pakken ipv de deksel. Ner zegt hij, jij moet gewoon goed dicht draaien haha. En dan schieten we in de lag . Dit is een ritueel wat al 18 jaar aanhoudt en bijde blijven het doen en is gewoon automatische actie denk ik.

hummeltje5 en cowgirl80 vinden dit leuk.
  14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Man kan ook nooit wat vinden. Of heeft iets ergens neergelegd en is hij het kwijt. Hij weet zeker het kan daar. Uiteindelijk dus gewoon in werkbroek, auto, andere plank . En dan nog zeggen. Daar heb ik het niet neergelegd. Nee klopt. Om ben helemaal naar boven gelopen met de sleutels en heb ze in je broek gestopt want had toch niks beters te doen haha. logisch .
    Op schat pindakaas is op. Das niet staat hele pot in de kast. Nou ik zie hem niet. Ga in kijken, pak hem er uit en zet neer . Hier . Hoe doe jij dat?? Hij stond er echt niet .

Als we wat kwijt zijn en hij "meezoekt" kijk ik toch altijd nog zijn laadjes en kastjes na. Zegt hij nog, daar ligt het niet. Heb ik al gekeken.en tadaa . Echt kijken ze wel die mannen?
    Kinderen hebben dat dus ook..

femkes vindt dit leuk.
  15. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Het is wel veel om naar op te moeten leven voor je man.
    Dat bedoel ik zeker niet vervelend, maar er is zo ik lees ook weinig ruimte voor je man om zichzelf te kunnen zijn. In mijn optiek is het wel zo dat als je alles overneemt omdat jij het zo en zo wil, dan maak je de man ook lui. Want jij doet het wel. Wat nou als hij wel opruimt, dan ga jij alles beter zetten. Dat is niet leuk voor hem!
    Wil je dat hij wat gaat doen uit zichzelf, dan moet hij ook de ruimte krijgen om het te doen. Als het niet goed is, doet hij het uiteindelijk ook niet meer.

LizMe, Strandbal, Nellie4 en 7 anderen vinden dit leuk.
  16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Nou dat dacht ik ook. Ik zou ook niks meer doen

Mamafiets, Paardenbloem, Malbec en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.439
    4.368
    113
    Hier ben ik het mee eens, en, accepteer dat je man het anders doet dan jij en dat het prima is! Leg je er bij neer, zo maak je het jezelf en je man alleen maar moeilijker.

Gewooniemand, Ysabella, Malbec en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Heb je helemaal gelijk in hoor, dit is mede mogelijk gemaakt door moi meme..

Geloof me hij is juist teveel zichzelf haha namelijk een sloddervos. Zijn al 17 jaar getrouwd en in het begin van ons huwelijk was ik niet zo. Hij is gewoon echt niet van het opruimen en is een sloddervos. Ik heb hem jaren zelf het eea proberen te laten doen. Heb echter 10 jaar geleden ocd ontwikkeld.

19. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Wish I could maar het genot van een schoon en opgeruimd huis is te overheersend alsof het een soort drug is.. ach het gaat prima hoor zo alleen zou het fijn zijn als hij z’n troep opruimt.

20. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Lijkt mij zo heerlijk als ik niks meer zou hoeven omdat de ander de controle niet los kan laten.

Strandbal, hummeltje5 en femkes vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina