'Suicidal headache'

Discussie in 'De lounge' gestart door ShampooL, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Cluster hoofdpijn, ook wel 'Suicidal headache' genoemd.

Ik heb gisteren een aanval gehad. Mijn oog is nog wat dik en traant nog wat na, maar ik voel me weer oké.

Wie van jullie heeft ook lijdt ook aan clusterhoofdpijn en heeft dé tip? :)

Voelen jullie de clusterhoofdpijn aankomen?
    Wat doen jullie om het te voorkomen?
    Wat doen jullie tijdens een aanval?

2. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Geen ervaring mee, maar het lijkt me echt geen pretje. Beterschap.

3. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Iemand die ik ken heeft in stressvolle periode's last van aanvallen, voor haar werkt pure zuurstof het beste.

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oeh verschrikkelijk.
    Hier in de omgeving goede ervaring met ( komt ie weer ) wietolie.
    Vriend was eigenlijk door het hele medische circuit heen gegaan, en zit nu aan de wietolie.
    Op internet is er vrij veel over te vinden.

5. ShampooL

Zuurstof heb ik inderdaad van gehoord. Maar ja, ik heb een aanval eens in de 2 maanden of zo. Dus om dan een fles zuurstof op te slaan ? Hm, ik ga er toch maar over lezen hoe dat dan werkt.

Wietolie ga ik naar Google-en! Thanks!

6. ShampooL

Klopt, ik heb ook gehoord over operaties. Maar dat is 50/50 kans. Of het wordt minder, of het wordt heftiger. - Hoewel ik me niet kan voorstellen dat het nog heftiger kan worden. :(

7. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Een vriendin van mij heeft het heel heftig en heeft ook al verschillende dingen uitgeprobeerd. En het is niet stress gelegateerd trouwens.

Zuurstof werkte bij haar goed. Maar nu vecht ze zich erdoor heen en is ze er sneller weer uit, ze heeft ook een rij medicijnen

8. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Geen ervaring mee maar het lijkt me echt verschrikkelijk. Heel veel sterkte!

9. ShampooL

Klopt, het kan opeens opkomen. Ik heb vaak het gevoel dat ik migraine krijg. (Naast chronisch-hoofdpijn heb ik ook migraine, en dus clusterhoofdpijn. Lucky me.)

Ik denk dat ik ook naar de HA ga om te kijken wat de opties zijn.

10. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Mijn schoonvader heeft het ook. Bij hem komt het extra opzetten als hij ei eet, dus dat eet hij nu bijna niet meer. Hij heeft van die injecties voor in zijn been wat wel goed helpt als zo'n aanval opkomt.
    Is geen pretjes die hoofdpijn, zijn gezichtsuitdrukking zegt genoeg.

11. ShampooL

Bij mannen schijnt het 5x vaker voor te komen dan bij vrouwen.
    Zo'n injectie heb ik nog niet van gehoord.

Wat zijn de signalen bij je schoonvader? Hoe herkent hij dat er een aanval zit aan te komen?

12. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Mijn oma had het, elke dag 24/7 icm ernstig versleten nekwervels waar ook pijn vanaf kwam.
    Helaas heeft zij zelfmoord gepleegd :(

Maar dit was bijna 20 jaar geleden. Hopelijk weten ze nu een betere behandel methodes..

13. ShampooL

Wat erg om te horen. Gecondoleerd. :(

Er is niet veel over bekend, helaas. Hoofdpijn in het algemeen is een lastig iets. Migraine hebben ze een soort van onder controle. Maar spanningshoofdpijn, clusterhoofdpijn etc. niet.
    Omdat het hoofd vol zit met zenuwen, bloedvaten, etc. is het zo lastig te achterhalen wat een hoofdpijn veroorzaakt.

Ze doen veel tests en er zijn een paar middelen wat de hoofdpijn kan verzachten, maar een oplossing is er niet.

Clusterhoofdpijn is zo doordringend dat je jezelf eigenlijk van kant wil maken. Vandaar de bijnaam 'Suicidal headache'.
    Sterkte ... :(

14. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Mijn zwager heeft dit ook en hij heeft echt helse pijnen.....
    Hij spuit en heeft zuurstof hiervoor...

15. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Ik had het ook, migraine bijna dagelijks en clusterhoofdpijn zo'n 2x in het half jaar. Sinds april gestopt met de pil en sindsdien geen migraine of cluster meer gehad "afkloppen".

Niet echt een tip, maar weet hoe je je voelt. Bah :(

16. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Mn schoonzus heeft er last van die heeft zuurstofflessen.

17. ShampooL

Hoe komen jullie/zij dan aan zuurstof? :)

18. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    ik heb ook clusterhoofdpijn, gelukkig niet zo heel vaak maar als ik het heb wel een week lang elke dag. daarnaast ook migraine, we zijn inderdaad lucky girls ;)

ik neem er geen medicijnen voor, ik probeer me er altijd maar door heen te slaan omdat ik weet dat het weer ophoudt.. tis wel zwaar kl*te!

moet wel zeggen dat sinds ik übergezond probeer te leven (gezond eten, geen suiker cafeïne etc, geen vlees meer, veel sporten) ik geen aanvallen meer gehad heb. :)

19. ShampooL

Ik moet ook zeggen dat ik vroeger -toen ik nog sportte :cool:- veel minder hoofdpijn had.

Misschien dat ik dat ook weer eens moet oppakken. hmm...

Deel Deze Pagina