Goedenavond Ik ben gek op bietjes en heb vanavond iets te enthousiast bietjes staan snijden voor de bietenstamppot. (Die overigens fantastisch lekker was!) Omdat de bietjes al enigzins richting gepureerd gaan wil ik er voor morgen een smoothie van maken. Nu heb ik een recept gevonden met 500 gr bieten, 2 appels en wat citroen sap. De appels zijn geen probleem, het citroensap wel. Wat kan ik er nog meer bij doen? Ik heb in huis: Bananen Peren Appels Rode pitloze druiven Mandarijnen Noten en zaden- ontbijtgranen Donkerrode/paarsige abrikoosdingen (naam kwijt) Wie kan mij aan een lekkere smoothie helpen? Merci!
Haha! Ik vind dit een lekkere bietensmoothie: https://www.mynewroots.org/site/2015/11/beet-raspbery-and-vanilla-smoothie-bowl/ en verder drink ik een aantal keer per week een combinatie van rode biet, avocado, rauwe cacao, bevroren banaan, rood fruit uit de diepvries, spinazie en amandelmelk. Maar goed, daarvan heb je geloof ik de helft niet in huis :') Sorry, ik wou dat ik je beter kon helpen! Soms moet je het er maar gewoon op wagen en van alles in de blender gooien, en af en toe zit daar toevallig nog een pareltje tussen ook.
O, blijkbaar heb ik je post echt totaal verkeerd gelezen. Biet, appel en mandarijn is een goeie combi!
Jaa die. Haha, heel goed. @nizzie86, thanks! Zal mn ewrste smoothie worden.. 500 gr bieten, 2 appels en dan 1 mandarijn?
Ikzelf vind 500 gram rode biet wel erg veel, daar heb ik geen ervaring mee. Ik gebruik meestal een klein bietje van rond de 80 gram, wel rauw. Ik zou zeggen: voeg telkens wat ingrediënten toe totdat het je smaakt!