Buikenboek

Discussie in 'De lounge' gestart door niva, 19 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Hallo allemaal..

Ik loop al een tijdje rond met het idee om een buikenboek te gaan maken.
    Ik zie het voor me met allemaal verhalen van verschillende vrouwen over de verhouding die zij met hun buik hebben/ hadden. Voor, tijdens, na de zwangerschap...Hou je van je zwangerschapsstrepen omdat ze je doend enken aan een heel bijzondere tijd, vind je je zwangere buik ook zo prachtig, of vervloek je juist nog elke dag dat vreselijke 'schortje'wat er overbleef.

je mag je verhaal in de vorm van maximaal 2 a4tjes opschrijven. In de stijl van een roman, verhalend of misschien heel nuchter of rationeel. het maakt niet uit.

In dit boek wil ik óók prachtige buiken van voor, tijdens of ná één of meerdere zwangerschappen plaatsen ( gemaakt door een vriendin/amateur fotograve)

Als je mee wilt doen geef je daarmee wel jouw verhaal aan mij en ga je ermee akkoord dat het gebruikt mag worden voor het boek én dat er eventueel kleine wijzigingen in aangebracht mogen worden (om een zin lekkerder te laten lopen, taalfoutjes oid)

Ik ga het niet meteen nú doen, ook niet morgen..dus egef me de tijd, ik wil namelijk dat het eindresultaat alleen een eindresultaat mag heten als het helemaal perfect en af is.
    Als ik je verhaal gebruik en evt heb anagepast laat ik je dit weten.

Wat er vervolgens mee gebeurd is dan nog de vraag..Graag wil ik het laten uitgeven, maar dit hangt er vanaf of ik een uitgeverij vind die er iets in ziet of dat ik zelf het geld bij elkaar vindt.

Maar het idee is geboren en ik zou erg graag samen met jullie een eerste stap willen zetten!

Ik ontvang graag je verhaal! Vermeld er even bij of je eventueel ook met je buik op de foto zou willen, je naam en contactgegevens, leeftijd en misschien in het kort waarom je mee wilt doen.

Heb aan de mods gevraagd of ik deze oproep hier mocht plaatsen..dit mocht!

Mijn emailadres:

cultfairy@hotmail.com

P.s. ik ben géén professioneel schrijfster!

Thanks!

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    leuk idee

3. Slagroomtoetje

Slagroomtoetje Actief lid

13 dec 2008
    417
    0
    0
    Nagelstyliste
    Leuk idee inderdaad! Maar niets voor mij ;)

4. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    leuk idee, ben alleen nog niet zwanger! hihi

5. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Maaaar je hebt wél een buik (die heeft iedereen) en je bent bezig zwanger te willen worden..Dus de koppeling buik- zwangerschap is er al....en dus ben ik ook benieuwd naar jouw verhaal!

6. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    mm moet ik eens overna denken.. hihi..
    stel dat ik snel zwanger ben..zou leuk zijn. heb nu nog niet echt een boeiend verhaal :)

7. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Is het dan niet verstandig om eerst eens onderzoek te doen naar de gewilligheid hiervan? Straks steek je er alle energie in, en is er helemaal geen markt voor. Dat zou érg jammer zijn.

Ik persoonlijk vind het wel een leuk idee. Misschien dat ik er wel aan mee doe zelfs! :)

8. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Heb al enigsinds vooronderzoek gedaan :)

Daarnaast geloof ik gewoon écht dat er een markt voor is/ moet zijn..Ik zou t zelf iig erg leuk gevonden hebben om te krijgen tijdens mn zwangerschap.
    Ik wil het boek dan ook echt met mooie grote buikfoto's 'versieren' en
    eventueel met kleine gedichtjes/ poezie. Het moet dus echt een koesterboek worden

9. Maia

Maia Niet meer actief

heel erg leuk idee zeg :)

ik ben alleen ook (nog) niet zwanger! Maar succes ermee!

10. Ilovemybeeb

Ilovemybeeb Actief lid

9 jan 2009
    178
    0
    0
    leidster kdv
    wat leuk!
    ik wil wel mee doen hoor

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Wow, leuk idee! Denk dat ik het heel leuk zou vinden om dat te lezen. (en misschien aan mee te doen, moet er nog heel even over denken, denk niet dat het echt boeiend is wat ik zou vertellen eerlijk gezegd)

12. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik vind het idee erg leuk. Heb ook een erg zwangere buik nu. Maar kan echt geen a4tje vol krijgen hoor.
    Vind kij zwangere buik geweldig, maar vervloek mijn buik straks na de bevalling. Net zoals ik bij alle andere zwangerschappen gedaan heb.
    Ik zal flink aan het lijnen moeten wil ik mijn strakke buik weer terug krijgen )als dat ooit gaat lukken want heb m na 3 zwangerschappen lang geleden strak laten trekken.

13. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    is wel leuk :D ik wil wel een verhaaltje schrijven

14. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Thanks voor jullie reacties!

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik overstelpt wordt met mailtjes met: oh ik vind mijn buik nu mooi, maar wat een stomme zwangerschapsstrepen. Ik ben blij als die weg gaan straks, doei"

Ik zou het wel leuk vinden als je echt je verhaal schrijft, dus laat jezelf een beetje in gedachten meegaan en probeer te omschrijven wat je echt voelt, hoe je verstandshouding is met je buik, wat je ziet enz enz...
    Je verhaal moet wel echt minimaal een A4tje zijn!
    Dus alleen mailtjes met losse kreten of 5 regeltjes kan ik helaas niks mee. (ook bedoelen ook die mama's of mama's to be het natuurlijk heel goed dat snap ik!)

Bedankt voor jullie medewerking,e rg leuk!

15. Ilovemybeeb

Ilovemybeeb Actief lid

9 jan 2009
    178
    0
    0
    leidster kdv
    heb je al wel een aantal goede reacties gehad?
    hoop echt dat je er wat leuks mee kan,
    lijkt me super!

16. sinada

sinada Niet meer actief

ik ben er ook wel voor in om een leuk verhaal te schrijven.

17. leuk idee maar ik haaaat mijn strepen want je ziet bijna geen buik meer dus denk ik niet echt bruikbaar

iig succes met je boek

xxxxxxxxxxxxxxxxx

18. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ik doe ook wel mee, Ik had tenslotte ook een enorme, maar mooie buik (toen ik zwanger was),Nu helaas niet meer.

19. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Maar ook de verhalen over negatieve gevoelens bij je buik of je strepen oid zijn juist welkom. Ik wil een realistisch beeld neerzetten over dat wat voor de meeste vrouwen toch hun grotoste onzekerheid is..hun buik!

Ik heb tot nu toe éen serieuze reactie in mn mailbox ontvangen..Dus nog niet enorm denderend veel..maar goed, zoals ik al zei heeft dit tijd nodig..

20. sinada

sinada Niet meer actief

wil je al meteen een heel verhaal in je mail of aanmelden alleen mag ook al?

Deel Deze Pagina