Ik vind het ook wel wat lijken op spraak en taal moeilijkheden. het kan ook een combinatie zijn van dyslexie en spraak/taal moeilijkheden maar het kan ook alleen dyslexie zijn. Hoe is de woordenschat van je zoontje? dit kunnen de op school en anders bij de logopedie eventueel testen. Als zij dit nodig vinden natuurlijk. Met hoeveel kinderen zit je zoontje in de klas? en is het echt groep 2 of een gemengde groep 1/2? Daarnaast is het wel heel goed om te oefenen maar houd het wel leuk want anders is er de kans dat hij het niet meer wil oefenen.
Bij mij thuis zijn we allemaal dyslectisch. Heel gezellig dus Mijn man heeft er duidelijk geen last van, dus met een beetje geluk onze kinderen misschien ook niet. Mijn broer is heel erg dylectisch, er zitten gradaties in. Hij heeft echt remedial teaching gehad met veel trucjes. Boekenlijst door middel van de blindenbibliotheek. Enige echte tip die ik je kan geven is probeer zoveel mogelijk taal op een zo makkelijk mogelijke manier aan te bieden. Laat het ook gewoon een spelletje zijn. Neem verder eens contact op met een oudervereniging. Zij weten vaak heel goed welke mogelijkheden we zijn in jouw omgeving. Tevens kunnen ze je verder helpen met zoeken naar het juiste stempel. Laat trouwens nooit het stempel je kind worden. Dyslexie is een handicap, absoluut, maar het noopt ook vaak tot creativiteit wat weer heel mooi is. Daarnaast is de tijd dat je gewoon dom werd genoemd echt voorbij en moet het mogelijk zijn om je kind de zaken te bieden die het nodig heeft om tot zijn volle potentie te komen.
Mijn vriend is opticien en bij hem in de winkel komt regelmatig iemand van xlens om mensen dyslectie brillen aan te meten. Vriend is zelf trouwens ook dyslectisch. Verder weet ik er biet veel van, maar je zou deze site eens kunnen bekijken. Xlens | Eerste hulp bij dyslexie
De erfelijkheid van dyslexie wordt nog onderzocht. Er zijn inderdaad aanwijzingen dat dyslexie erfelijk kan zijn. Heeft hij in de vakantie wel geoefend? Als je dat namelijk niet doet, gaat het ook achteruit. Vakantie of geen vakantie: blijven oefenen!
Hoi dames bedankt voor alle reacties. Heb een druk weekend gehad vandaar dus niet gereageerd. Er is hier in de vakantie wel veel voor gelezen en geoefend maar bij papa niet. Die achter uitgang vernemen we dus op school. Letters die hij vorig jaar wel herkende zijn nu dus weg. We kunnen als het ware weer over nieuw beginnen. Dat is het nadeel van een co-ouderschap hij is een week bij mij waar we er toch wel mee bezig zijn. Om vervolgens weer een week naar papa te gaan waar dat niet gebeurt. Is niet alleen met dit een probleem maar ook met slapen en nog meer dingen. Ook daar is nu hulp voor ingeschakeld dus in die zin gaan we zien wat de uitkomst gaat zijn. Vriendlief heeft me van het weekend wat dingen geprobeerd uit te leggen wat hij zelf ziet. Hij is namelijk ook dyslectisch. Heb naar mijn idee nu wel wat meer inzicht in. Ook hulp van nichtje in geschakeld om me te helpen op een leuke manier te oefenen. Wil hem heel graag helpen maar wel op een leuke speelse manier en niet uren en uren moeten