is het duur?? huurappartement

Discussie in 'De lounge' gestart door jufkrisje, 18 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    Hoi dames,

hoop dat jullie me kunnen helpen.. Vanwege stuklopen van mijn relatie 4 maanden terug noodgedwongen terug naar huis gegaan.. Na een goede start begin ik nu toch wel erg mijn vrijheid te missen en te botsen met mijn pa.

Kopen is alleen geen optie, en huren via de woningstichting ook niet, ivm met te late wachttijden en te weinig punten. Dus wordt het via een makelaardij huren. Al nagevraagd en kan huren zonder vast contract. Heb wel veel uren en salaris maar helaas via de sportkant alleen met jaarcontracten en in het onderwijs op invalsbasis. De basis lijkt niet ideaal maar ben wel zeker van salaris dus heb weinig risico dat ik de huur niet zou kunnen betalen of iets dergelijks...

Maar van de huurprijzen e.d. heb ik alleen geen kaas gegeten. Heb samengewoond in een koophuis en had dus nooit gehuurd... HEb nu een appartementje op het oog, zie onderstaande omschrijving...

3-kamerappartementen (GBO van ca. 92 m2 resp. 93 m2) met inpandige berging en lift. Indeling o.a.: entree/hal met toilet, royale woon/-eetkamer, open keuken voorzien van keukenopstelling incl. inbouwapparatuur, aparte berging, 2 slaapkamers, geheel betegelde badkamer met ligbad danwel douche en wastafel. Er bestaat tevens de mogelijkheid voor het huren van een parkeerplaats in de ondergrondse parkeergarage voor € 60,00 per maand.
    Huurprijzen vanaf € 790,00 per maand excl. gas/water/elektra en voorschot servicekosten van ca. € 45,00 per maand.

Is dit veel geld of is het te doen? het is een een klein stadje bij een centrum en uitzicht op een kleine haven. Niet heel druk gelegen dus qua locatie ook erg fijn.

Dan ook een huisje gezien, met 5 slaapkamers, eigenlijk dus veel te groot voor mij alleen alleen was deze duurder, 995 per maand

Soort woonhuisEengezinswoning, tussenwoningOppervlakte125 m² woonopp. / 140 m² perceelopp.Aantal kamers6 kamers (5 slaapkamers)BijzonderhedenTuin en schuur / berging
    Tussenwoning, 125 m2/140 m2 perceel opp. 6 kamers (5 slaapkamers) zolder, tuin en schuur/berging.

Dan ga ik twijfelen of het appartementje qua prijs niet erg veel is. het is maar een 3 kamer woning natuurlijk. En in prijs verhouding naar de tussenwoning scheelt het niet veel terwijl die 6 kamers heeft! Mijn voorkeur gaat wel uit naar het appartementje (wat moet ik met een heel huis alleen!?!?) maar wil wel weten of de huurprijs reeel is.

Dus wat vinden jullie van de prijs?

alsvast bedankt!

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vind het persoonlijk wel redelijk prijzig..

Bovenop die 790 euro (vanaf ook nog? dus wat is de exacte huurprijs?) dus nog 45 euro servicekosten en dan nog gas/water/licht.

3. noukie89

noukie89 Niet meer actief

nee hoor dit is niet veel wij zouden eerst ook een woning huren met 1 slaapkamer 775 inclusief gwe maar dit vonden wij teveel
    aangezien hij 225 gwe kosten rekende terwijl wij nu 150 euro betalen

4. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

tja ik ben zo'n prijzen echt niet gewend.. hier in zuid limburg betaal ik voor een eensgezinswoning 543 euro (zonder huurtoeslag)..

5. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Wij hebben een 5 kamer eensgezins woning en nieuwbouw en dan zijn we ook nog eerste bewoners. Wij betalen hier 480 euro voor per maand. Ik vind het appartement wat je hebt gezien ook redelijk prijzig moet ik eerlijk bekennen.

Hier ook geen huurtoeslag of subsidie.

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Dit komt redelijk in de buurt van Amsterdamse prijzen en dan vind ik het voor een klein stadje wel duur ja. Maar ik weet niet waar je precies woont, misschien is het wel een onwijs populaire plek om te wonen :)

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ik vind het duur!

Ik heb particulier gehuurd 2 kamer app. 550,- all in!! In Gelderland

En woon nu in een kleine flat 3 kamer app. en echt een giga woonkamer voor 380,- per maand excl en 160,- gwl in Zuid-Limburg

8. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Wij betaalden voor ons huurhuis vorig jaar 480 euro (eensgezinswoning met 4 slaapkamers) dit zonder toeslagen

9. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Ik vind het best prijzig hoor !
    De huur van onze eensgezinshoekwoning(4 slaapkamer in NH) is
    625,= exclusief.

10. Ik vind het echt vreselijk duur :$

Ik betaal hier (ik weet dat ik een hele lage huur heb, maar toch) 391 euro per maand, voor een eengezinswoning met 2 slaapkamers en een zolder..

Dat is de helft van wat jij zou gaan betalen! :$

11. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Je betaalt voor een vrije sector woning omdat je een lange wachtlijst hebt via de woningbouw.
    De prijzen die hierboven genoemd worden zijn denk ik huurwoningen via de woningbouw en die zijn altijd goedkoper dan vrije sector huren..

Ter vergelijking, wij woonden in een app. van een kleine 100 m2 (2 slaapkamers) en betaalden daar 797 euro voor.
    Nu zitten we in een rijtjeswoning van 120 m2 met tuin, dit is via de woningbouw en betalen we 562 euro...

voor vrije sector zijn het normale prijzen, het is duur, maar je kan je natuurlijk meteen inschrijven bij de woningbouw en dan hopen dat er snel wat voor je komt.

En wat is duur....als jij een salaris van 2500 euro netto hebt dan is het te doen, maar als je het van 1200 euro moet doen dan wordt het vrij krap want je hebt nog andere vaste lasten ook.
    En hou er rekening mee dat je geen huurtoeslag krijgt want dat gaat tot 640 euro (weet niet precies het bedrag)

12. femke1987

femke1987 Actief lid

11 jun 2009
    416
    0
    0
    ik zelf vind het persoonlijk ook erg prijzig

ik betaal 384 euro exclusie gat water en licht per maand dan heb ik een apartement met 3 slaap kamers gesloten keuken berging ruime gang

en wij wonen dan aan de rand van de stad moet dan 10/15 min fietsen om in het centrum te komen maar over het algemeen als je wat veder van het centrum af woont ben je ook goed koper uit als je er geen probleem mee hebt om wat veder te fietsen

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

Beetje irritant is het wel dat mensen geen onderscheid maken tussen sociale sector en vrije sector :)

14. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Inderdaad, er moet wel onderscheid gemaakt worden tussen sociale huur en de vrije sector!

Wij woonden vorig jaar in een huisje in Vught (bovenwoning in het centrum, 2 slaapkamers en circa 90 m2 huisoppervlakte, héél oud maar wel mooi) en wij betaalden €1100 exclusief.
    Tja vrije sector en op een toplocatie.

Nu wonen we in Assen en hebben we een sociale huurwoning, een hoekhuis met 4 ruime slaapkamers, grote voor en achtertuin, oprit, balkon en 130 m2 huisoppervlakte voor €380 exclusief.

Dus voor een vrije sector woning vind ik het niet duur, voor een sociale huurwoning zou ik het wel duur vinden.

15. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    het is inderdaad een vrije sector woning.. zoals ik al probeerde uit te leggen kom ik zeker komend jaar niet in aanmerking voor een sociale woning.. Kan geen urgentie aanvragen in mijn situatie... vandaar dus vrije sector...

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn man verhuurt zelf woningen in de vrije sector, dus weet wel waar ik het over heb. In de randstad en zelfs met 3 slaapkamers zit hij er best een stuk onder.

17. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    helaas hier weinig vrije sector woningen dus vandaar waarschijnlijk dan de hogere prijzen... :( maar dank je voor al jullie reacties...

18. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Is het geen optie om misschien wat te gaan kopen?

19. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    Consider... helaas heb ik geen vast contract en de sport uren (de helft van mijn fulltime baan) worden bij banken niet geaccepteerd als inkomen.. vandaar dus dat ik op een inkomen van 20 uur kom, met een tijdelijk contract...
    Hierdoor kan ik dus niets kopen...

20. 4days

4days Niet meer actief

Ik wilde je nog even erop wijzen dat je bij veel woningbouwverenigingen urgentie aan kunt vragen als je gaat scheiden. Dat kan ook als je tot nu toe niets met ze te maken hebt gehad en nog niet staat ingeschreven, vaak is het voldoende als je in die gemeente woont.

Deel Deze Pagina