hoeveel geven voor kleine bruiloft

Discussie in 'De lounge' gestart door Cilla24, 20 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik heb een klein vraagje.
    Mijn vriendin gaat morgen trouwen, het is een goede vriendin maar k zie er niet zo heel vaak.
    Ze gaan de bruiloft klein houden, dus gemeente huis trouwen, en daarna uit eten en dan thuis een borreltje.
    Nu zit ik met een klein dilema: ze vragen geld, maaar hoeveel zullen we geven? Met een normale bruiloft waarvoor we de hele dag uitgenodigd zijn geef ik normaal 50 euro, maar wat moet ik nu geven?
    30, 40 of gewoon 50 ik weet t even niet.
    Ik wilde in eerste instantie gewoon 50 geven maar manlief zegt dat dat een beetje veel is.....

Wat zouden jullie doen?

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Waarom maakt het uit of de bruiloft de hele dag is of niet? Ik zou gewoon geven wat je prettig vindt. Meestal kijk ik bij dit soort dingen meer naar hoe goed ik mensen ken en wat ik op dat moment kan uitgeven.

ps: ik vind geld echt een baggercadeau om te geven trouwens, maar goed dat ben ik ;) vind het echt niet leuk als mensen als mensen alleen geld willen...

3. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Het is een goede vriendin van je toch? Dan zou ik gewoon 50,- geven inderdaad. Vaak is de reden van een kleine bruiloft juist dat er niet super veel geld is, dus dan geef je ze een leuk steuntje in de rug! :) En ook al zie je haar niet zo vaak, het gaat om de emotionele waarde van het contact. Veel plezier!

4. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    ligt er maar net aan wat jullie kunnen missen toch? Normaal geven wij ook 50 euro voor bruiloft

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou gewoon 50 euro geven.

Heb binnenkort ook een bruiloft van mijn beste vriendin, die geven we ook 50 euro.
    En we hebben binnenkort een bruiloft van kennissen, die trouwen op een maandag en geven dan op zaterdag een feestje in de tuin.
    Wij zijn alleen uitgenodigt voor het tuinfeestje en dan geven we 30 euro.

6. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    een kleine bruiloft met alleen uit eten, zou hier net zoveel kosten als en klein feestje. Dud feestje gedaan.
    Heel wisselend wat we gekregen hebben

T minste was van 3 mensen samen 20 euro, de rest was gemiddeld 40 a 50 euro.

Wij geven zelf ook 50euro voor familie of goede vrienden.

7. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ok bedankt voor jullie reacties ik ga idd gewoon 50 euro geven
    @rosao ik vind geld ook niet een leuk cadeau maar ze is 31 weken zwanger en zitten midden in een verhuizing dus ik snap wel dat ze t vragen.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.798
    113
    Ja 50 euro vind ik voor een bruiloft wel een goed bedrag.

9. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Voor mij persoonlijk zou het ook niet uitmaken of het voor een grote of een kleine bruiloft is, het is een goede vriendin dus zou ik dr persoonlijk die 50 euro geven ...

10. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.230
    6.692
    113
    Ja, ik denk ook dat je je bedrag moet laten afhangen van je band met een persoon ipv hoeveel je ervoor terug krijgt op die dag. Zelf vind ik het een beetje vreemd staan als je denkt dat het bruidspaar 30 euro aan jou kwijt is die dag, dat je dan ook maar 30 euro geeft.

11. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik zou gewoon die 50 euro geven ik vind het een goed bedrag en het is nog je best vriendin ook...
    dus waarom niet:)
    wij geven meestal voor avond 50 euro en voor een hele dag 100 euro maar ja dat zijn wij haha en weet goed dat er vele zijn die dat gewoon niet kunnen:)

12. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Wij hebben voor een kleine bruiloft van goede vrienden van ons ook gewoon 50,- gegeven en ik heb nog een heel groot boeket laten maken :)
    Ik vond het toen echt niet meer dan redelijk!

Maar natuurlijk moet je gewoon een bedrag geven waar jij je goed bij voelt!

13. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

Wij geven meestal ook zo`n 50 euro, ligt er wel aan wat we op dat moment kunnen missen. Vaak doen we er wel een mooie bos bloemen bij want alleen geld geven vind ik ook niet leuk.

Veel plezier in ieder geval op de bruiloft.

Liefs

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dat vind ik eigenlijk een beetje kromme redenatie, ze kiezen er toch zelf voor om te gaan trouwen en een feestje te geven? Net alsof je je eigen toegang moet betalen...

15. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.230
    6.692
    113
    Rosao, ik denk dat we gewoon hetzelfde bedoelen. Er zijn nl heel wat gasten die bekijken hoeveel ze krijgen op zo'n dag qua vermaak en eten en drinken en passen daar hun gift op aan. Ik vind dus dat dit geen rol mag spelen en je bedrag louter kunt afstemmen op je band met het bruidspaar.

16. mamma taz

mamma taz Lid

10 mei 2010
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    zelf ben ik vorig jaar getrouwd en we kregen zelf heel veel verschillende bedragen wij hielde best groot maar had niet idee dat mensen zich daardoor andere bedragen hadden gegeven. nu weet niet of je vriendin ook op jullie trouwen is geweest en of je nog weet wat ze jullie heeft gegeven maar zo kijk ik meestal om zo veel terug te geven, misschien stom maar krijg wel geen scheven gezichten. wij hebben zelf van sommige mensen niks gehad dat wisten we later pas omdat we vaniedereen een envelopen hadden gekregen, daarin zat dan geld en sommige niks maar hebben meeste 20/50 euro gehad. ook 9,99 EURO die vond wel toepasenlijk omdat we op 9-9-9 zijn getrouwd. dus erg verschillend. hoop je eruit komt en fijne dag heb morgen.
    XX Taz

17. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik zou geven wat je kunt missen. Ik geef meestal 25 euro aan mensen die ik niet zo goed ken of weinig mee hebt maar je wel bent uitgenodigd. Naar een receptie ga ik nooit en stuur ik alleen een kaart. En aan vrienden tussen de 50/100 euro.

18. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Wij geven tegenwoordig € 50,-. Toen de vrijgezellenfeesten nog niet zo duur waren gaven wij meer.Tegenwoordig zijn manlief en ik samen alleen al zo'n € 200,- kwijt aan de vrijgezellenfeestjes, dan vind ik € 50,- wel genoeg..

19. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jeetje... Geven jullie echt allemaal 50 euro? Wat veel!

Ik heb toevallig afgelopen week een bruiloft gehad, van mijn nichtje en ik heb het bruidspaar 25 euro gegeven. En dan vond ik eigenlijk al heel wat... Maar nu schaam ik me er wel een beetje voor, als ik hoor wat normaal is...

20. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Hoef je je niet voor te schamen hoor, je geeft toch wat je kan missen, ik zou op dit moment ook niet veel kunnen missen en zou zelfs 25 euro al heel veel vinden maar goed ieder voor zich toch ;)

Deel Deze Pagina