Disney films

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Amelle, 20 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amelle

Amelle Actief lid

13 dec 2010
    463
    0
    0
    Ik heb alle Disney Classics op dvd verzameld onder het mom van dat is later leuk voor m'n kinderen. Alleen nu is ons tweede kindje een jongen en dit is ook mijn laatste zwangerschap.

Nou daar zit ik dan met oa Doornroosje en De Kleine Zeemeermin :)

Zouden jongetjes dit straks ook leuk vinden? Mijn oudste is 3 en die is helemaal gek van Cars. Met Assepoester hoef ik nu echt niet aan te komen hihi. Maar zal hij het straks wel leuk vinden denken jullie?

2. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Niet allemaal, maar een groot gedeelte vast wel. En anders is het toch leuk om te hebben. Ben zelf helemaal weg van disney en kijk nog geregeld een animatiefilm en download of koop ze ook gewoon.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#3 Cygnet2, 20 okt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 okt 2013
    zoon (5) favo film: Assepoester en daarna Peter Pan
    dochter (3,5) favo film: Doorroosje en daarna Belle en het beest

Sommige Disneys zijn trouwens best eng.... zoon vond Doornroosje echt eng (erg zachtaardig kind)

4. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Mijn zoontje net 3 is helemaal fan van cars en de kleine zeemeermin 😃.

5. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Hier keken de jongens ook gewoon naar assepoester, de kleine zeemeermin, belle en het beest e.d. hoor :)
    Pas nu (10 en 11) begint dat te veranderen.

6. Amelle

Amelle Actief lid

13 dec 2010
    463
    0
    0
    Nou dan heb ik ze gelukkig niet voor niets bewaard ;)

In mijn verlof van de eerste heb ik ze ook bijna allemaal zitten kijken. Blijft mooi ook al ben je bijna 30 :D

7. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Mijn zoontje van 4 vind assepoester erg leuk en is helemaal fan van rapunzel ;)

8. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Hier is bambi bij mijn oudste zoon van 4,5 een hit :D

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    De kleine zeemeermin is 'tha bomb' hier bij mijn zoontje van 5,5. :D (en ik geniet heerlijk mee)
    Mijn dochter 3,5 kijkt liever Cars.

Wat ik wil zeggen, het is niet perse geslachtsgebonden.;)

10. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Hier vonden we rapunzel ook alle 4 hartstikke leuk. Dus ook onze 2 jongens van 10 en 11 :D

11. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

hier vinden wij rapunzel nog leuk zelf mijn man van 30

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn favoriet: Hercules... 'what if...'... briljant

13. Zoon (6) houdt handje vast (en kijkt dus de hele film mee) van zusje (bijna 4) bij "prinsessen" films voor het geval het,eventueel gezien, de mogelijkheid bestaat dat, het eng wordt (dat is de eeeeenige reden waarom hij ze kijkt..... tuuuurlijk ;)).

14. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Zoontje (5) is helemaal gek van Disney en vind Rapunzel, Belle en het Beest het leukst :)

15. adi

adi Niet meer actief

Wij hebben 2 dochter en 1 zoon en ze kijken alle films samen. Ik merk dat zoon (genetisch?) minder gevoelig is voor verhalen waar de prinses met de prins gaat trouwen en ze 'leven nog lang en gelukkig', maar hij vindt de films toch leuk om te zien.
    Want in bijv. assepoester en Belle en het beest is het verhaal veel breder dan het zoetsappige prinsessengedoe. Hij vindt de muizen en het toveren van pompoen/paarden enz in assepoester grappig en speelt dit ook na met zijn zussen (hij speelt dan de fee ;)).

Peter Pan, Pinokkio, 101 dalmatiërs en sneeuwwitje vindt hij super leuk. We hebben laatst de Gelaarsde kat gekeken, maar die vind ik nog te eng en gewelddadig voor een kleuter, dus geen aanrader.

Deel Deze Pagina