Ik heb een Beco Butterfly, maar wil graag, zeker voor de eerste weken, een sling kopen. Welke zal ik dan nemen, de BB-sling of de Wallaboo sling?? Het is voor in de zomer.
Een sling met ringen, ringsling dus, is volgens mij handiger in gebruik en beter voor je kind en jezelf. Omdat je 'm op de millimeter kunt afstellen. Van de BB-sling hoor ik weleens dat de ringen erg smal zijn en dat de stof er lastig doorheen te halen is. Misschien vind je de ringslings van Hoppediz ook wel wat? En bij Slings and Things zijn er een paar afgeprijsd.
De wallaboo sling zou ik niet doen, die is niet goed te verstellen, maar echt een hang-zak. Voor pasgeboren kindjes is het belangrijk dat ze "stevig" in de doek zitten en niet in kommahouding hangen. Hierdoor kan hun ademhaling namelijk belemmerd worden. In een ringsling ( of de BBsling zo te zien ) kan je kindje vanaf dag 1 al rechtop tegen je aan en goed ondersteund. Ik hou zelf zeg maar aan dat als je kindje goed in een goede draagdoek of drager zit, je zonder je kindje vast te houden, je moet kunnen bukken of een klein beetje springen, zonder dat je kindje eruit valt. Wallaboo valt hierdoor af ik zou dus een ringsling doen.
Dankje! Heb nog verder gekeken voor een ringsling en zag dat een Girasol ook fijn was voor de zomer, maar die kleurtjes.. ik heb 'm liever wat neutraler, daarom dacht ik aan de ringsling van Babylonia.
Je kunt ook een ringsling laten maken van een andere girasoldoek, kijk eens op de site van wearababy of er wat bij zit van je smaak en mail naar Babybij of Slings-and-things of die ringsling te bestellen is. als het goed is is dat voor dezelfde prijs. Girasol heeft nl. ook effen grijs, zwart, lichtgroen en blauwig.