Disney in voorjaarsvakantie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Nana01, 7 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nana01

    Nana01 Actief lid

    30 jul 2016
    218
    66
    28
    Ik zit heel erg in twijfel om een paar dagen Disney te boeken in de voorjaarsvakantie eind februari....

    De prijs is leuk, thema prinsessen & piraten lijkt me ook erg leuk.

    Het enige wat me tegenhoud is...het weer!
    We zijn er dit jaar ook geweest en toen was het die week vreselijk koud in Europa was en liepen we daar met -7 graden... dat was niet grappig.
    Ik weet dat deze kou erg uitzonderlijk was maar het maakt me wel een beetje bang :roflmao:

    Nu kan niemand mij de garantie geven dat het dit keer mee zal vallen...maar wellicht zijn er mensen die vaker in deze periode geweest zijn en andere ervaringen hebben.

    Heb er ook naar gekeken om in de meivakantie te gaan maar dat is wel echt een flink stuk duurder zoals de prijzen nu zijn....
     
  2. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.779
    2.677
    113
    Noord-Holland
    Wij waren er dit jaar in de meivakantie en toen was er ook pirates vs princesses. Met twee prinsessenmeisjes was het echt ge-wel-dig :) 3x per dag grote optocht met alle prinsessen, dans op het podium bij het kasteel, tussendoor nog sofia en elena. En de piratenkant vonden ze ook leuk met stoere piraten en kunstjes. Het is echt een aanrader. Ik heb al geboekt voor meivakantie 2019 en stiekem een beetje teleurgesteld dat pirates princesses al in de voorjaarsvakantie valt ;)
    Qua weer geen idee qua thema.. doen :)
     
  3. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.990
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    Wij waren er in de meivakantie dit jaar.
    Ik heb toen ook getwijfeld om in de voorjaarsvakantie te gaan, dat was zoveel goedkoper.
    Maar ben zo blij dat wij dat niet hebben gedaan.
    Het was toen inderdaad extreem koud.
    In februari is meer een gok met het weer.
    Persoonlijk zou ik meer betalen en dan in de mei vakantie gaan.
     
  4. Sulley

    Sulley Actief lid

    16 jun 2016
    453
    283
    63
    Wij zijn ook begin van de meivakantie geweest. Hebben toen 3 dagen alleen maar regen en kou gehad. Zijn van daaruit door gereden naar Zuid frankrijk voor 10 dagen, daar ook slecht weer en ondertussen in Disney temperaturen boven de 25 graden. Zijn eerder weg gegaan uit Zuid Frankrijk en hebben nog paar heerlijke dagen Disney gedaan! Echt kwestie van mazzel hebben denk ik maar thema is idd super leuk
     
  5. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Daar zijn ski broeken voor :) water afstotend, lekker warm.

    Het zou mij niet weerhouden om te gaan :)
     
    puzzelstukje vindt dit leuk.
  6. Kuki

    Kuki Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Je kan toch niets aan het weer veranderen. Wij zijn er wel eens geweest in februari met prachtig weer, maar ook wel eens met kou. Je moet gewoon tevoren goed de weerberichten in de gaten blijven houden en daarop je kleding aanpassen.

    Als het koud is, neem ik eigenlijk altijd standaard snowboots voor iedereen mee. Je staat toch vaak lang te wachten en als je koude voeten hebt, blijf je koud. thermoleggings voor onder de broeken, handwarmers, oorwarmers.... Evt. een fleecedeken om om je heen te slaan als je staat te wachten voor bijvoorbeeld het vuurwerk. En ik had altijd een vuilniszak mee, om op de grond te kunnen zitten. En ik nam altijd 2 thermoskannen kokend water mee en dan theezakjes, oploskoffie en oplos chocolademelk.

    En neem poncho's mee! Die zijn daar schreeuwend duur en hier kosten ze bijna niks. Houd behalve regen natuurlijk ook koude wind tegen.
     
  7. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.077
    2.909
    113
    Vrouw
    Ik vind de voorjaars vakantie de prettigste periode. Wij zijn afgelopen februari geweest en 2 jaar geleden ook.
    Je moet je gewoon goed aankleden, verschillende laagjes thermolegging, dikke sokken en gevoerde laarzen of schoenen. Het was echt koud maar prima te doen. En qua drukte, de beste vakantie om te gaan.
    Wij verbleven in Sequoia Lodge en hadden golden forest geboekt. Dus s'ochtends vroeg ontbijten en gebruik maken van de extra tijd voor het park opengaat. Eind vd middag high tea in het hotel, lekker opwarmen en dan weer terug. Ooit eens in de zomervakantie geweest,echt nooit meer, die drukte en dan wachten in de hitte..
    Ik heb een hekel aan jou op skivakantie zal je mij niet tegenkomen, maar wel in Disneyland;)
     
  8. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.497
    3.162
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Waar kijk jij dan? Want ik zie geen leuke prijzen :p - ook omdat eten dan nog ontbreekt. Waar ik kijk krijg je wel 200 euro 'zakgeld' - maar vroeger kreeg je gewoon ontbijt- en aan die 200 euro - heb je niet genoeg voor 3 dagen ontbijt met zijn viertjes.. Dus ; wat heb jij gezien?
     
  9. Nana01

    Nana01 Actief lid

    30 jul 2016
    218
    66
    28
    Via de Belgische en Franse website.
     
  10. Nana01

    Nana01 Actief lid

    30 jul 2016
    218
    66
    28
    Overigens was de prijs afgelopen voorjaarsvakantie wel voordeliger. Had toen 5 dagen ook ipv 3. Maar als ik nu alles vergelijk kwamen deze 2 het er het beste uit. We willen t liefst Davy Crocket dus qua eten kunnen we een hoop zelf meenemen... dus half pension oid ben ik niet naar op zoek.
     
    Athina vindt dit leuk.
  11. Nana01

    Nana01 Actief lid

    30 jul 2016
    218
    66
    28
    Ja meivakantie geeft inderdaad ook geen garantie op goed weer.
    Inderdaad, regen je je 3 dagen te pletter is er ook nisk aan
     
    Sulley vindt dit leuk.
  12. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Is goed te doen in feb vind ik. Wij hebben bijna alle seizoenen wel gedaan. ( alleen december niet) en nooit echt problemen qua weer. Heftigste regen was eind mei jaaaaren geleden.
    Disney word algemeen nu duurder. Al die nieuwe landen , starwars ,frozen, moeten ergens van betaald worden . Dagkaart voor 2 parken is nu bijv 104 euro . Als je dat in je achterhoofd houd dan is zo'n pakket zo gek nog niet. De tijd dat wij voor 400 met zn voer 4 dagen heenkonden met ontbijtbuffet is voorbij.
     
  13. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Februari is doorgaans droger dan mei. Kleed je wel warm, thermo leggings enzo. Als je denkt dat je overdreven warme kleding hebt, zit je goed. Het is wel over het algemeen de rustigste en goedkoopste schoolvakantie,maar voor 2019 ben je al te laat met boeken voor de beste prijzen ;) 9 maanden ervoor geeft de beste prijzen.
     
  14. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Ik vindt altijd dat je je tegen kou kan kleden, persoonlijk vindt ik regen erger. Vorig jaar zijn we begin juni geweest, toen hadden we het slechtste weer wat ze in zes maanden hadden gehad volgens de medewerkers. Als februari gunstig geprijsd is zou ik dan lekker gaan.
     

Deel Deze Pagina