New York

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door BabyR, 7 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Joehoeeee wij gaan naar New York!!

Oppas enzo is allemaal al geregeld, alleen nog boeken :D

Wie van jullie is al eens in NY geweest, en wat zijn echte aanraders? Zoals lekkere restaurantjes oid.

We willen daar zoveel mogelijk gaan zien in een week tijd.
    Wat zijn aanraders qua bezichtigingen en wat zijn afraders?

Ik twijfel nog tussen hotel The Roosevelt of Sheraton.
    Iemand toevallig ervaring met 1 van deze hotels?

En we kunnen kiezen uit 3 luchtvaartmaatschappijen en dat zijn
    United airlines
    Delta
    KLM

Als je via United airlines gaat zijn we zo'n 200 euro goedkoper uit. Alleen vraag ik me dan af waarom?

We gaan trouwens in de kerst periode. Van 15-12 tot 22-12

Hoop veel tips te horen :D

2. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb ff weinig tijd om uitgebreid te reageren, maar hou er vooral erg veel rekening mee dat de winters in New York snoei koud zijn.
    Thermo ondergoed en kleding is absoluut geen overbodige luxe. De wind die tussen de hoge gebouwen door waait voelt echt 10 graden kouder aan dan het daadwerkelijk is.

Have fun, fantastische stad!!

3. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Oh thanks, dat is zeker een goede tip!!

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ben er 2x geweest. mijn 1e tip: neem goeie schoenen mee want je loopt benen uit je lijf :p tenzij je met de metro gaat maarja dan zie je dus niet echt veel daar onder de grond ;)

batterypark leuk om rond te lopen. natuurlijk moet je bezoekje brengen aan de o zo bekende lady of liberty! o en als je met kerst gaat raad ik je echt Rockerfeller plaza aan.

en wat je écht niet mag missen is natuurlijk Central Park! Empire State Building ook leuk om te doen. jeetje wat nog meer, ja zoveel :p ik wil oowk!!!!!! aahhhhh jarloerssssssss haha

5. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Wij zijn er geweest, 5 dagen (daarna door naar Miami!) en het was geweldig!!!

De beide hotels ken ik niet. Wij zaten in een ander hotel (naam ff kwijt) en de ligging was perfect. (tussen Times square en Central Parc in) En goed geprijsd!

Wij hebben sowieso eigenlijk alles lopend gedaan. Nooit de metro genomen. Onder de grond zie je toch niks ;)
    Wel de hop on hop of tour gedaan! Dat vonden we ideaal! Doe die ook eens s'avonds! Super mooi!

Wij vonden een aantal dingen wel erg mooi/leuk:
    - Times Square
    - Central Parc
    - Brooklyn Bridge
    - Empire State
    - Rockefeller Center (laatste 2 allebei naar boven geweest)
    - M&M store :D
    - Ground Zero vonden wij toen nog een grote bouwput
    (ik vergeet vast nog heel veel, maar het is al weer 4 jaar gelede n)

Echte restaurantjes vind je weinig in NY. Het is vooral veel voor onderweg. Maar je kan op elke hoek van de straat iets te eten kopen, dus geen probleem :D
    En de starbucks is er ook goed vertegenwoordigd!

Wij zijn met de KLM gegaan. Ik denk dat die andere goedkoper is, omdat je dan een tussenlanding hebt gok ik?
    Wij hadden een rechtstreekse vlucht.

Shoppen vonden wij, qua kleding, tegenvallen. Het valt vooral wijd.... ;)
    Schoenen kan je daar wel goed shoppen! Converse en Uggs scheelt toch behoorlijk met hier!!

Alvast heeeeel veel plezier! Ik ben jaloers! ;)

6. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Stoer hoor! Ik ben jaloers! Heb tot 2x toe moeten annuleren toen we nog kinderloos waren en nu ben ik zo'n zo'n moeder die d'r zoon niet achter durft te laten,veel te bang dat wij neerstorten enz enz enz.
    Hier dus wachten tot hij oud genoeg is en mee kan!

Maar jullie: enjoy!

7. Snne

Snne Bekend lid

10 feb 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben ook jaloers!! Zou heel graag eens heen willen maar ik ben bang dat ik mijn vriend niet zo ver krijg. Het lijkt hem helemaal niks jammer genoeg... nouja voorlopig zijn de financiën er ook nog lang niet voor.
    Alvast heeel heeeel veel plezier!! :)

8. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Absoluut The Roosevelt!! Ik hou van New York. Ik ga zelf ook weer 30
    Augustus.

9. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.214
    1.277
    113
    Centrum België
    Wij zijn ook rond 15 dec geweest en idd ijs- en ijskoud, alleen kan je dat niet afleiden van de foto's, want er was een stralend blauwe hemel :)

We zijn naar een musical geweest op Broadway (Mary Poppins - echt super!). Verder ook de gigantische kerstboom aan Rockefeller Center, en de klassiekers Empire State (bijna niet moeten aanschuiven), Staten Island (ook heel kalm aan de ferry, wel enorme veiligheidsmaatregelen), een helikoptervlucht gedaan, Central Park met de tandem, Moma (maar dat was de laatste dag en onze benen waren tot onder onze armen afgesleten, dus was van bankje naar bankje :)... Euh, verder ook Macy's, Apple store, Times Square,

We zijn ook naar de nightcourt geweest, maar je verstond er nauwelijks iets van.

10. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Bedankt voor alle tips dusver!

Elvira jij ervaring met The roosevelt?
    Ligging ook goed?

Naar mijn weten zijn die andere vluchten ook rechtstreeks.

Lees negatieve ervaringen over united airlines maar ook over delta en klm. Pff haha, lastig.

Ik wilde ook zo graag naar die speelgoed winkel uit Home Alone, maar die schijnt niet te bestaan in NY hahaha.

Iemand ook plaza hotel bezocht? Kom je daar gemakkelijk binnen haha? Wil daar zo graag even naar binnen :D

11. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Wij zijn vorig jaar oktober geweest voor 4 dagen en het was geweldig! Je zult je echt niet gaan vervelen hihi. Wat al gezegd is neem goede schoenen mee, want je doet alles lopend. Dan zie je ook het meest. Alle bekende gebouwen en winkels moet je idd zeker bezoeken. Verder zou ik niet in je hotel ontbijten maar lekker buiten de deur zoals ze daar bijna allemaal doen. Als je net even een straatje afwijkt van de bekende straten vindt je heerlijke ontbijt tentjes. Veel leuker om te doen dan in het hotel. Dit geldt ook voor avondeten. Wij hebben restaurants genoeg gevonden zo lang je maar buiten de bekende straten blijft. Ergens vanaf times square richting central park aan de rand van het park zit een super leuk Frans restaurantje waar wij heerlijk hebben gegeten.... Ik weet alleen niet meer hoe het heet sorry. Blauwe markiezen hingen er voor de ramen in ieder geval.

Qua hotel zou je ook nog kunnen kijken naar Yotel. Daar hebben wij in gezeten en dat was echt super! Modern, nieuw, netjes en mooie prijzen. Je wordt ook weer terug gebracht naar het vliegveld in een super gave SUV :D

Verder hebben wij een New York Pass gebruikt voor entree gebouwen. Scheelt vaak een lange wachtrij en bv voor ground zero moet je van te voren al reserveren. Al die dingen kunnen via de pass betaald worden. Vooral als je langer gaat als wij gingen kun je zo geld besparen door overal heen te gaan. De pass heeft een standaard prijs namelijk.

Veel plezier en Enjoy!!!! Zou zo weer terug gaan :)

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    Die vluchten zijn wel allemaal rechtstreeks..
    Heb je al gekeken naar iets met een overstap?
    Dat is meestal toch wel wat goedkoper.
    Natuurlijk zal ik je altijd aanraden om met KLM te vliegen :D (omdat ik daar zelf voor werk), maar goed, het kan echt wel schelen in de prijs.

Wat betreft tips...Ik kan nog toevoegen: een tour door Radio City Music Hall.

Het kan inderdaad behoorlijk koud zijn, dus bepaalde dingen zijn dan iets minder geschikt om te doen. Mocht het toch weer zijn waarbij je
    ook buiten wat kan doen:
    Fietsen in New York · Central Park Fietstour met Nederlandse gids
    Dit is echt DE manier om New York echt te ontdekken. Super leuk om te doen.

Wat betreft uit eten gaan, hou er rekening mee dat NY een duuuure stad is. De fooi is ondertussen bijna de helft van je maaltijd.
    De hoge prijzen zie je ook terug in de hotels...ik zou zelf niet gaan voor een al te duur hotel. Bedenk dat je eigenlijk amper op je hotelkamer zal zijn. Een schone kamer met een goed bed is alles dat je nodig hebt. Wat je daar op bespaard kan je mooi weer aan ander leuke dingen uitgeven!;)

New York is geweldig, ik kom er een paar keer per jaar en het verveeld nooit!

13. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Oh en ik wil ook zeker naar een musical daar!!
    Hoorde alleen dat je vet lang in de rij moet staan voor een kaartje?

14. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Wat gaaf!!!!
    Ik heb helaas geen tips voor je.
    Ik lees wel even mee, want het is een langgekoesterde wens van ons om naar NY toe te gaan:)

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Ik ervaring met dat hotel, hebben daar ook gezeten. mooi hotel, goed verzorgd. ken je de film Maid in Manhattan? die is in dat hotel opgenomen ;)

16. Mini Shopaholic

Mini Shopaholic Niet meer actief

Weinig tijd, maar even snel

Wij zijn vorig jaar april geweest. Geweldig. Wij sliepen bij vrienden dus geen idee welk hotel goed is.

Natuurlijk de standaard bekende "atracties", maar wat je leuk in de winter kan doen is schaatsen in Central Park (aanrader!) en als je de metro naar Brooklyn pakt dan heb je prachtig uitzicht

17. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Ze vliegen allemaal rechtstreeks op New York.

United vliegt op Newark, KLM en Delta hebben vliegen naar JFK en Newark
    Prijs is afhankelijk van beschikbaarheid, dus kan zijn dat de KLM al net iets voller is en daarom wat duurder.

Voor dat prijsverschil zou ik zeker United boeken, is een prima maatschappij. Negatieve dingen hoor je idd bij iedere maatschappij, ik ken mensen die zweren bij KLM, de ander vind het vreselijk.

Weet niet waar het tarief nu zit en waar je woont? Anders zou je ook eens kunnen kijken naar Air Berlin vanuit Dusseldorf. Ook rechtstreeks en goeie tarieven.

18. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Ik plaats net een topic onder vakantie en vrije tijd over NY.

Maar misschien bereik ik hier meer mensen. Via wat hebben jullie je reis geboekt? Hoeveel waren jullie ongeveer kwijt aan hotel en vlucht?

Wij willen namelijk volgend jaar april gaan maar weet niet waar ik moet beginnen.

19. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Wat is dat precies? Radio city hall?
    En klinkt idd leuk op de fiets!! Ben alleen bang dat ik daar niet durf te fietsen haha

20. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Roozjuh is dat The roosevelt? Ga die film gelijk kijken hahaha

Deel Deze Pagina