Vlooien

Discussie in 'De lounge' gestart door Baby09, 7 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Jeeeej we hebben weer extra mondjes te voedde :x (Ik gelukkig niet, maar mn hondjes wel) Heb al voor de honden weer wat gehaald. Maar nu ook zon spray voor in huis.
    Ik was altijd in de veronderstelling dat je de stoffen dingen moest inspuiten daarmee ?? Maar nu staat op de bus dat ik in de hoeken van de kamer moet spuiten, achter plinten, en in kieren van de vloer..

Dus hoe spuiten jullie je huis in????? Want weet t nu ff ni meer

2. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    De bank, maar idd ook de hoekjes, dit omdat de eitjes daar vaak liggen.

3. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Looproute op tapijt, alle hoeken, banken tussen de kussens, onder en achter banken, dus in principe hele vloer... blij als ik straks en tegelvloer heb!

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Eigenlijk echt alles insprayen. Wij moesten het laatst ook doen. En ind goed de plinten en kieren. Je mag ook een aantal dagen niet dweilen toch?

5. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Hmm.. ik had een bus gekocht voor 80m2 maar hijs al bijna op en dan heb ik niet eens heel het huis gedaan... Misschien nog maar 1 halen dan! Maar heb nu idd de hoekjes maar meegenomen..

En ik mag ook niet dweilen toch? Alleen stofzuigen?

6. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Nee ook niet stofzuigen de eerste 24 uur, dan zuig je de werkzame stoffen op, na 24 uur mag je weer zuigen zoveel je wilt ;)

Eitjes plakken, dus voor gladde oppervlakken haal ik altijd vloerspray en als je sprayt ook even bvb rondom de poten van de kast, het dressoir etc. spuiten, plekjes waar je nie veel loopt (achter kasten) want je evrspreid het met je schoenen door het hele huis, maar de vlooien leggen eitjes op plekken waar je juist niet loopt.

Als je ergens los zeil of tapijt hebt liggen even optillen en een spraytje eronder gooien, want ook daar komen ze.

Succes (takkebaan dat sprayen)

7. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Spray vooral in de kiertjes, achter plinten etc., daar liggen de eitjes. Daarna even niet stofzuigen, dan werkt het beter in. Je kan een vlooienband stuk knippen en achter de kasten/onder de bank/etc leggen. Dat helpt bij ons om ze ook weg te houden. Gordijnen, dekentjes en bank-/kussenhoezen moeten in de was.

Zorg wel dat jij, je gezin en je huisdieren een aantal uren niet binnen zijn na het sprayen. Het is troep!

8. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Thanks!! Staan dingen bij die ik nog niet wist! Wilde vandaag gaan stofzuigen, maar niet doen dus..:)

Enne nog een vraagje, ik heb van de DA effipro gekregen.. Gisteravond opgedaan bij allebei de honden, alleen nu zag ik net nog een levende lopen :( Hoelang kan dat nog duren?? Wil er gewoon vanaf! Mn hondjes blijven maar jeuken :(

9. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Tea Tree olie in de hondenshampoo doen, 20 minuten in laten werken (als dat lukt;)) en dan zijn alle levenden dood. Ook hebben ze dan geen jeuk meer. De eitjes zijn dan niet dood maar je kunt je hond dan 2 keer per week inspuiten met een mengsel van 300 ml water en ongeveer 20 druppels Tea Tree Olie. Niet het hele mengsel hoeft erop hoor, maar gewoon goed inspuiten.

10. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    alles maar dan ook alles

Deel Deze Pagina