Verlatinsangst

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jannn, 21 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Hoe is jullie kindje van verlatingangst af gekomen??
    Welke manier!

Graag tips....

Hier hebben we nl nu dit probleem, vooral snachts.
    Nemen m nu in bed en slaap dan vaak gelijk verder, ik weet het is niet de goede manier..
    Daarom vraag ik hier voor tips.

Savonds hebben we al een ritueel en soms pikt hij het dan als we wat rommelen op de gang en gaat dan slapen. Maar soms ook niet. Dan neem ik m maar ff bij ons in bed en ga ik er naast liggen, dan is hij binnen 1minuten vertrokken! Overdag ook heel wisselend. Sochtends gaat het meestal nog wel. Smiddag wordt het alweer moeilijker..

Ik zoek nog een goed nachtlampje. Niet teveel/teweinig licht :D Dus net goed.
    Ook hoorde ik pas over een tikkende klok op de kamer? Of ander geluid>
    Werkt dat?

Ik hoor het graag allemaal.

Liefs

2. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Niemand ervaring met verlatinsangst??

3. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Ik heb er wel ervaring mee. Volgens mij kwam ik je ook tegen bij de club over slecht slapen:D.
    Mijn zoontje heeft dit ook heel erg gehad op die leeftijd en nog steeds bij vlagen. Ik heb hem altijd de veiligheid geboden die hij vroeg en dat doe ik nog steeds als hij er last van heeft. Dus ik neem hem 's nachts lekker bij me en knuffel hem en vertel hem dat mamma er is en hij niet bang hoeft te zijn. Dit duurt dan een paar nachten tot een paar weken en dan gaat het weer goed. Hij gaat na zo'n periode ook gewoon weer zonder problemen in zijn eigen bedje slapen.
    Over het nachtlampje: dat helpt hier goed. We hebben er een van Ikea met een sensor; dus hij gaat aan als het nodig is. Hij geeft heel zacht licht en was ook niet duur.

4. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Wel ervaring maar geen tips, mijn zoontje slaapt de laatste dagen in het campingbedje op onze slaapkamer. Niet goed, maar we waren echt op! (hij slaapt boven wij beneden)

Inderdaad smorgens gaat het nog wel, maar tussen de middag is het al mis. Hij gilt het dan uit ineens. Als ik dan met hem op het grote bed ga liggen valt hij wel in slaap.
    Maar hoe doorbreek je dit patroon...
    Hopen dat het snel weer over gaat, ik lees met je mee.....

5. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Wel ervaring maar geen tips... hier was het na 2-3 weken alweer spontaan over. Heb nachtlampje gekocht maar die gaf zo een fel licht dat ze daar helemaal niet van sliep dus die heeft maar 2 nachten zijn werk gedaan. Had ze meer last van dan baat bij geloof ik ;)
    Succes, het is niet leuk maar kan dus ook heel snel over zijn!

6. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Heej Elise1982 Bedankt voor je reactie! Het duurt nu ongeveer 2 weken!
    Vanmorgen heeft hij helemaal niet geslapen en is pas tegen `12 uur in slaap gevallen. Het is nu kwart over 2 en hoor m wakker worden..
    Voor 8 maanden is dat toch ook niet normaal om maar 2 slaapjes te slapen??

Ik hoop dat het over gaat :(

7. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ik hoop het :D

8. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

pff hier nog eentje met dat probleem. hij huilt al als ik even naar de keuken loop en komt dan snel achter me aan kruipen. was net aan het stofzuigen en hij kroop me de hele tijd achterna.

als ik em naar bed breng huilen..geef hem even een kusje en zeg dat ik zo weer terug kom en dat hij even moet slapen. ik laat hem dan ook gewoon even huilen hoor na 10 min is het stil. neem hem nooit bij mij in bed om te slapen. ben bang dat hij daar dan aan went en niet meer in zn eigen bed wilt slapen.

9. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Bij jou doet hij dus gelukkig wel. na 10 minuten stoppen met huilen. Hier dus niet!! Drama

10. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Pffff hier hetzelfde.... mijn dochter heeft vandaag nog helemaal niet geslapen. Ze is van t weekend flink ziek geweest heeft overdag veel op schoot geslapen. Als ik haar nu in bed leg is het huilen, huilen, huilen. Even laten huilen in bed heb ik net geprobeerd, maar ze is na 2 minuten helemaal hysterisch :( Ik heb er zelfs op een stoel nast gezeten, maar dat hielp helaas ook niet..... Mama is nu kapot en de kleine is over haar moeheid heen en zit vrolijk op mijn schoot op een plastic boekje te kauwen......

Sorry, geen tips dus ..... ik lees dus even met je mee !

11. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Hier ook ziek geweest en heb gehoord dat het daarna vaak kan komen omdat ze dan veel bij jou mogen zijn :(

hier vandaag maar 1 slaapje van 3 uurtjes..

12. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Zo'n vermoeden had ik inderdaad al ;)

Ze heeft in totaal 45 minuten geslapen, maar misschien kom dat ook wel omdat ze nog hartstikke verkouden is. Ik hoop dat deze fase niet te lang gaat duren, erg vermoeien voor mama....:(

Deel Deze Pagina